Gå til innhold

Hvordan er det mulig av politiet å være så naive at de sier det ikke er noe mistenksomt med at 3 damer er blitt funnet døde på Romsås?

Gjest member-455415

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg har fått noen overveldende respons på kritikk av hverken politi eller monarkiet. Uenigheter- ja, men det kan ikke sammenliknes med triggede snowflakes, lettkrenkede feministsosialister eller resten av hylekoret.

Du kan jo gjøre en test, sleng ut det styggeste du har å si om kongehus og politi i en eller annen "nøytral" gruppe eller kommentarfelt, så gjør du det samme med innvandring- vreng dritten ut.

Vedder 50spenn på at kommentaren om innvandrere får flest reaksjoner.

Lenke til kommentar

Det er utrolig å høre på hvor hjernevasket det er mulig å bli av autoriteter. Du har tydeligvis fått installert Ola Nordmann 1.0 og har ikke klart å tenke utenfor arbeidsmaursystemet. Profesjonelle? Hvem da? Tror du virkelig at man blir så veldig "profesjonell" at det gjør noe av å gå 3 år på PHS? De er også vanlige mennesker, og de fleste av dem som andre folk bruker nok mesteparten av studietiden sin på deltidsarbeid og festing. 

Dere skjønner jo ikke hva jeg snakker om engang. Og det har jo kommet frem nå at de til og med har bodd i Norge lenge. Så det er jo i hvert fall mistenksomt, så hele poenget er jo at de ikke har noen automatikk i det. Det er uprofesjonelt. Skolen jeg gikk på er rangert blant de beste i verden, kompis. Så ikke kom her as. Da driter du deg ut, heftig. 

Så fint at du har gått på en verdensledende skole, jeg er ganske sikker på at du lærte der at det å være profesjonell betyr at det er hva du lever av(lønnet yrke). Å gå på skole gjør deg ikke profesjonell, det bare lærer deg hva som forventes av en profesjonell. Så nei jeg forventer ikke at noen elever på PHS er profesjonelle politi, men når de går ut i jobb godtar jeg at de er profesjonelle da de får betalt for det arbeidet de gjør.

Når jeg velger å stole på politiets vurdering har det med at de jobber med dette daglig og har langt bedre oversikt over hvordan man skal gjøre dette riktig, de er den profesjonelle part og det skal sterke beviser til for at jeg vil tro en amatørs anklager mot de.

Trenger jeg også å definere amatør for deg?

Som nordmann er det en selvfølge at jeg fikk installert Ola Nordmann 1.0, men jeg fikk dessverre ikke oppgraderingen til tankeleser 1.1 som du tydeligvis har installert da du kjenner til ting jeg ikke har uttalt meg om. Heldigvis har jeg fått mange andre moduler og oppgraderinger til Ola nordmann 1.0 så jeg føler meg fortsatt trygg på programvaren min. 

Eller så vil jeg minne deg på det gode gamle norske ordtaket: hovmod står for fall.

Lenke til kommentar

Hvis en tror problemet ligger hos alle andre enn seg selv, så vil det jo i de aller fleste tilfeller vise seg at problemet ligger hos en selv, en bare nekter/klarer ikke å innse det selv. 

Og jeg føler at om du starten en diskusjon og begynner å lange ut mot alle andre bare fordi de ikke var helt enig i det du selv mener, så er det kanskje liksom ikke andre folk som er så vanskelige når en diskuterer politi og kongehus. 

Og ehm, resten av oss nordmenn tror jeg ikke har noe problem med å bli karakterisert som nordmenn forresten. Noe nordmenn ikke gjør er f.eks å skryte av hvor smarte de tror de er.  

Men smarte deg visste ikke engang at de måtte gå 3 år på politihøyskolen. Du trodde nok det var mer som i USA. Kanskje der du studerte? Så etter jeg skrev det så begynner du nå med politihøyskolen. Men så påstår du at folk som går der bare har deltidsjobber og fester uansett. Utrolig at du vet alt dette, når du ikke visste skolen eksisterte engang? Men du har ingen anelse hva de gjør, hva de lærer, hvordan miljøet er. Så kanskje på tide å stoppe å fortelle historier og snakke om ting du ikke har peiling på? Jeg vet heller ikke. Derfor jeg ikke sier noe om det. Du bør prøve, skrive om ting du vet, og ikke dikte opp ting når du ikke vet.

Og ser du ikke selv hvordan logikken din er ikke eksisterende?

Du er smart fordi du har studert ved et av verdens beste universiteter.

Men folk som studerer bruker tiden sin på deltidsjobb og festing.

Men det er vel noe sånn at DIN skole eller DU er den som ikke gjorde det. Mens alle andre, som du ikke vet noe om, de gjør det. Som betyr at du er smart. Og alle andre er dumme. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...