Gå til innhold

Hvordan er det mulig av politiet å være så naive at de sier det ikke er noe mistenksomt med at 3 damer er blitt funnet døde på Romsås?

Gjest member-455415

Anbefalte innlegg

Gjest member-455415

Litt respektløst at du benytter en slik tragedie til å fremheve ditt eget hat mot politiet. Du har ingen anelse om hva politiet har observert i denne leiligheten, men konkluderer allikevel om at det har skjedd et mord. Det er mange grunner til at politiet ikke ønsker å gå ut med alt de vet, og alt hva de gjør videre uansett om dette er snakk om et mord eller ikke.

Uansett er det ikke vanskelig å kritisere politiet i Norge. Media og politikere gjør det hele tiden, men de venter til de har mye mer informasjon om hva som har skjedd. Hvis du derimot går rett til konklusjonene når du ikke aner noe om hva som har skjedd, slår kritikken bare tilbake på deg selv. Da handler det om fordommer og ikke kunnskap.

Problemet er nok det med at det norske politiet ikke bærer skytevåpen til vanlig, så de bare tiltrekker seg folk som tør å gå på døra til heftige kriminelle folk uten skytevåpen. Det er faktisk ikke bare bare, og det er jo bare å se på politiet hvordan folk de tiltrekker seg også, de tiltrekker seg voldelige mennesker. Mens hadde politiet vært bevæpnet så kunne de tiltrukket seg mer intelligente folk.

Ja vi ser jo hvor mye mer "intelligente" f.eks amerikanske politifolk med skytevåpen er.

Løgner, det er ikke det jeg har sagt i det hele tatt. Jeg har absolutt ikke konkludert med at det har skjedd noe mord, det som er foruroligende her er at de ikke har noen automatikk. Jeg sier at det er ekstremt kritikkverdig at de går ut på den måten der. Og det du driver med nå akkurat som han andre er personangrep. Du kommer med personangrep fordi du ikke vil diskutere hva jeg sier her, og det er ikke snakk om å utnytte noe som helst, det er snakk om at dette er dråpen, og de nå har avslørt seg for å ikke engang ha noen rutiner i forhold til det her. Så det viser igjen og igjen hvor ubrukelige de er som politi. Oslo-politiet har latt narkolangere stå og selge narkotika åpenlyst i alle år, akkurat som de har gjort i Bergen også, og så skal folk komme og si noe om "mitt hat"???? Dette er ikke snakk om hat i det hele tatt, det er det jævla norske politiet som er problemet her, og politiet i andre land er en annen sak. Det er så jævla typisk akkurat som for dem også å skulle si noe sånt. Men de er ikke i samme organisasjon engang som andre politifolk i andre land. Så det er for faen ikke snakk om det i det hele tatt.  

Endret av member-455415
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-455415

Politiet presterer her å si at det IKKE er noe mistenksomt med at TRE damer blir funnet DØDE i en leilighet i OSLO. Da må man begynne å spekulere i om det norske politiet bare er dumme folk. DET i seg selv er veldig suspekt, og hvis man ikke engang klarer å skjønne at det er noe mistenksomt med at 3 damer blir funnet døde i OSLO så er det noe galt med tankegangen din.

Som nevnt over kan det være en løgn. Det er strategisk lurt å la en eventuell gjerningsmann tro at det er fred og ingen fare, eller synes du det er lurere at en gjerningsmann blir advart av politiet og flykter landet?

Så kan en av teoriene de har gått ut med være riktig.

Spekulering for å fremme negativitet mot politiet er ikke fornuftig. Det er nok av saker man kan bruke til det og dette er foreløpig ikke en av dem.

Politiet i Norge har faktisk ikke noen spesiellt dårlig oppklaringsrate og det kan kanskje hende at det har litt med at de bruker media riktig? Et av våpnene i politiets arsenal er faktisk utsagn i mediene og det er et bra våpen.

Du får ta å vente noen uker og se hva som skjer, kanskje du er så heldig at rantet ditt er gyldig selv om det er prematurt ;)

Ta og hold kjeft helt seriøst. Jeg har ikke konkludert med noenting her så ikke prøv å få det til å høres ut som om jeg har veddet hundre tusen på at de har blitt drept. Det er ikke det jeg snakker om her i det hele tatt, og det kan godt hende de faktisk har dødd av noe annet enn mord, jeg har ikke konkludert med det. Så ikke kom her og prøv å få meg til å høres paranoid ut osv osv. Det det er snakk om er at man må ta noen forhåndsregler når man jobber som politi i en jævla storby. Og mye tyder for eksempel på at Olof Palme ble drept av etteretningstjenesten fra Sør-Afrika, og det har også vært assasination her tidligere. Så det er jo tydelig at etteretningstjenester dreper folk over hele verden. Det har også vært mange seriemordere som har drept kvinner. Så da kan man bare ikke si at "nei, det ser ikke mistenksomt ut fordi det ikke er noe rot i leiligheten". Herregud as. Hvor mye erfaring har Oslo-politiet med drapsåsteder liksom med under 10 drap i året? Så bare det ikke stemmer overens med det vanligste drapet i Skandinavia som er knivstikking, så er det liksom ikke drap? Hvilken operativ erfaring har det med det helt seriøst? En statistikk fra 1980 de leste på politiskolen der det sto at i 67 prosent av tilfellene på et drapsåsted så er det rotete? Fordi JA, hvis noen faktisk hadde drept dem med gift der i et måltid eller drikke så hadde de sørget for å rote til hele åstedet også med vilje for å gjøre det hele ekstra suspekt. 

Og tenk hvis det var en psycho som hadde drept dem, så hadde ikke andre blitt advart mot det heller. Er det bedre synes du? At folk på Romsås og Østkanten skal ta det helt med ro hvis det faktisk er en drapsmann? Det å i det hele tatt så godt som utelukke drap før de i det hele tatt har obdusert dem er virkelig drøyt. Hvor ofte er det folk sulter ihjel i Norge liksom? Og hvor ofte er det folk som har tilgang til telefon bare lar seg selv dø alle tre av sykdom? Og hvis de faktisk har dødd av matforgiftning så burde de jo I HVERT FALL sjekke hva faen de har spist for noe for å avdekke alvorlig matforgiftning og prøve å finne ut hvor de har spist det. Det der er jo helt vilt. 

Jeg personlig synes også det er feil at politiet skal bruke media til å drive psykologisk krigføring mot hele Norges befolkning ved å juge til media og gå frem og tilbake på den måten der og skape usikkerhet og frykt, noe som igjen i hvert fall fører til mistenkeliggjøring og spekulasjon. Så da er det jo bedre å bare fucking avdekke hva som har skjedd med en gang istedenfor å la folk gå og vente. Dette er virkelig uprofesjonelt og lite gjennomtenkt fra ende til annen. Oslo-politiet er møkk-dårlig. 

Endret av member-455415
Lenke til kommentar

Sikker på at den høyskolen ikke var en drøvtygger variant? :p

Det du presenterer her virker mest som ville konspirasjonsteorier fra en ustabil person, hvis du om mulig kan komme med noe litt mindre manisk vil du nok få bedre tilbakemeldinger.

Prøv å se det fra vår side, hva sier du som er så overbevisende at vi skal tvile på at profesjonelle gjør jobben sin riktig.

Endret av Civilix
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I denne saken virker det som politet er litt inkompetente. Dette er deres tre hovedforklaringer 

Den ene er at en av de tre kvinnene har blitt alvorlig syk, og smittet de to andre. Den andre teorien er at alle tre har spist noe de har blitt syke av og døde av dette. En tredje teori er at de kan ha dødd av avmagring.

Den eneste av forklaringene som gir mening er at de kan ha blitt forgiftet. Om de blir alvorlig syk så vil de ringe sykehuset, det vil trolig føre til synlige spor og det finnes få sykdommer som fører til at 3 stykker dør på kort varsel. Og om de dør av avmagring er det veldig synlig og da trenger de ikke alternative forklaringer.

Avmagrings-teorien fremstår veldig merkelig spør dere meg. At tre mennesker skal sitte rett opp og ned og bare dø, står ikke til troende. (selv i selvmordscenario er dette usannsynlig)

Matforgiftning er vel også usannsynlig? jeg har i alle fall ikke hørt om den slags (salmonella etc.) som fører til øyeblikkelig død. (et forbehold her, -at de har blitt gradvis sykere, men verken har ringt eller gått ut av leiligheten etter hjelp)

Så gjenstår evt. mord. At det er tilsatt potent gift i mat eller drikke, av en slik karakter at det medførte rask hjelpeløshet og død.

En kan heller ikke utelukke at det finnes en 4. person i dramaet.

Men alt vil jo tilslutt bli avdekket ved obduksjon og blodanalyser osv.

Lenke til kommentar

Politiet presterer her å si at det IKKE er noe mistenksomt med at TRE damer blir funnet DØDE i en leilighet i OSLO. Da må man begynne å spekulere i om det norske politiet bare er dumme folk. DET i seg selv er veldig suspekt, og hvis man ikke engang klarer å skjønne at det er noe mistenksomt med at 3 damer blir funnet døde

http://www.tv2.no/nyheter/9430967/

Det er ikke "uvanlig" at man finner opptil flere personer døde samtidig. Har vært flere slike hendelser her i landet, der man finner familier og par/personer døde. Spesielt i campingvogner og hytter har det skjedd (gass-lekkasje)

Enkelte har vel gasskomfyr i heimen og nå for tiden, og det åpner for mulig forklaring (i tillegg til annet som har vært lansert)

Sånn sett er det ikke spesielt opprørende synes jeg, at politiet sier de ikke mistenker det har foregått noe straffbart. Det ville vært noe annet om hodene lå et annet sted enn kroppene, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

http://www.tv2.no/a/7378013/

De har laget en egen "verdier" så innvandring kommer lavt her, men det er reelt sett nr. 1. Og det er ingenting om politi eller kongehus. Grunnen til at du tror folk diskuterer dette så mye er fortid du åpenbart er altfor opptatt av dette og snakker alltid om det. Det er du, ikke andre. Så du tror det er stort tema, men det er virkelig ikke.

Det miljøet jeg er i er ellers universitet. Der foretrekker dem fakta og kilder for ting vet du. Liksom det hjelper ikke bare å skrive masse løgner og forvente at folk aksepterer det som sant. For det du sier er grunnløst ja. Beviselig. Du svarer ikke på noen av de tingene hvor jeg påpeker at det du sier er feil. Veldig vanlig for folk som bare kommer med masse teorier uten grunn i virkeligheten. Selv grunnleggende ting som hvordan du blir politimann er åpenbart noe du ikke var klar over, men likevel kritiserer du dem så lett? Det er alltid slikt med folk som kommer med ville teorier. Og hva er svaret deres? Hva er ditt svar på at du åpenbart tok helt feil om det? Du ignorerer det og babler videre om noe helt annet. Og så bruker du halve innlegget på å skrive hvor dum jeg og andre er. Klassisk.

Så vet du hvorfor du alltid får "folk etter deg"? Det er ikke fordi folk elsker politiet. Selv om du i din verden tror det. Det er fordi du er full av tullete latterlige teorier om politiet som ikke stemmer og bare er ting du har funnet på selv. Og hvorfor skulle noen i verden tro på masse teorier fra deg? Selvfølgelig kommer folk til å si at du tar feil. folk som er politikritikere kommer til å si at du ta feil. Hvorfor? Fordi de kritiserer politiet for reelle ting. Reelle svakheter i politiet, basert på rapporter, statistikk osv. Deg derimot? "Politiet er dumme, de er så dumme og inkompetente jeg kan ikke tro det". 

En faktisk politikritiker ville sagt noe som at oppklaringsprosenten for mord-saker er for lav. Eller at tiden det tar før tyverisaker blir etterforsket er for lang. Og så vise til en kilde. Det er kritikk.

Det du skriver? Det er konspirasjonsteori. Vet du hva folk i Norge går i "vranglås" over? Konspirasjonsteoretikere. Ingen bryr seg om du kritiserer politi eller kongehus. Det er veldig vanlig. Men folk er ikke enige i ville teorier. Selv om de vil ha vekk kongehus og endre politiet mye, vil de ikke være enig med deg.

Og du oppfordrer alle som ikke har dine ekstreme syn som "elskere" av det du kritiserer. Og mener alle andre er unormale, og ikke forstår istedenfor å prøve å se det fra siden til de som argumenterer mot deg. Som hva har du å kritisere politiet for her? Du mener de ikke er flinke nok å etterforske, men det har nettopp begynt. Så hvordan kan du vite det? Du kan ikke, men du lager mye teorier om det likevel. Hvorfor skal vi tro på teoriene dine? Det å konkludere i en sak hvor vi faktisk har så godt som 0 informasjon er umulig. Likevel gjør du nettopp det. Men du ser virkelig ikke problemet med det? Du mener alle bare skal tro en historie du har diktet opp som sannheten, selv om vi ikke vet hva som skjer? 

Lenke til kommentar

Det er ikke "uvanlig" at man finner opptil flere personer døde samtidig. Har vært flere slike hendelser her i landet, der man finner familier og par/personer døde. Spesielt i campingvogner og hytter har det skjedd (gass-lekkasje)

Enkelte har vel gasskomfyr i heimen og nå for tiden, og det åpner for mulig forklaring (i tillegg til annet som har vært lansert)

Sånn sett er det ikke spesielt opprørende synes jeg, at politiet sier de ikke mistenker det har foregått noe straffbart. Det ville vært noe annet om hodene lå et annet sted enn kroppene, for å si det sånn.

Når politiet finner noen døde og ingen åpenbart dødsårsak (hodene er skilt fra kroppen og det ligger en motorsag ved siden av). Så må de åpenbart etterforske videre. Men folk og presse vil ha svar nå. De vil ha noe fra politiet. Så hva gjør politiet? Fyren som snakker med pressen er inne og får en kjapp briefing og så bare sier han noen teorier. Bare slik at folk får info. Fordi ingen liker "vi vet ikke ved dette tidspunkt". Men det er politiet sitt egentlig svar. Det betyr ikke at det er de 3 hovedteoriene politiet jobber utifra. At folk tar det seriøst og kritiserer politiet utifra de teoriene er latterlig. 

Og det at politiet sier de ikke mistenker noe straffbart betyr at basert på det de ser nå så ser de ingenting straffbart. Så om du har blitt matforgiftet og har ingen synlige tegn på det, så sier de at de ikke mistenker noe straffbart. Så går de på laben, finner giften og så etterforsker de utifra det.

Det er ikke noe straffbart på dette tidspunkt. Det betyr ikke at de har konkludert med at ingenting straffbart er skjedd og de har sluttet med å se på det som om noe straffbart skjedde. Vær så snill folkens det er lov å ikke prøve å med vilje mistolke uttalelser fra politiet. Selvfølgelig tror politiet fortsatt at noe straffbart kan ha skjedd. Selvfølgelig etterforsker de og prøver å finne tegn på det. 

Prøv å bare la politiet gjøre jobben sin her. Og så når de er ferdige og gir ut informasjonen så kan dere si om politiet gjorde en god eller dårlig jobb. Kritikk er noe man gjør etterpå når man vet alt. Det dette er er ville spekulasjoner og teorier om hva politiet gjør og ikke gjør. Det fører absolutt ingen steder. 

Lenke til kommentar

I denne saken virker det som politet er litt inkompetente. Dette er deres tre hovedforklaringer 

Den ene er at en av de tre kvinnene har blitt alvorlig syk, og smittet de to andre. Den andre teorien er at alle tre har spist noe de har blitt syke av og døde av dette. En tredje teori er at de kan ha dødd av avmagring.

Den eneste av forklaringene som gir mening er at de kan ha blitt forgiftet. Om de blir alvorlig syk så vil de ringe sykehuset, det vil trolig føre til synlige spor og det finnes få sykdommer som fører til at 3 stykker dør på kort varsel. Og om de dør av avmagring er det veldig synlig og da trenger de ikke alternative forklaringer.

Avmagrings-teorien fremstår veldig merkelig spør dere meg. At tre mennesker skal sitte rett opp og ned og bare dø, står ikke til troende. (selv i selvmordscenario er dette usannsynlig)

Matforgiftning er vel også usannsynlig? jeg har i alle fall ikke hørt om den slags (salmonella etc.) som fører til øyeblikkelig død. (et forbehold her, -at de har blitt gradvis sykere, men verken har ringt eller gått ut av leiligheten etter hjelp)

Så gjenstår evt. mord. At det er tilsatt potent gift i mat eller drikke, av en slik karakter at det medførte rask hjelpeløshet og død.

En kan heller ikke utelukke at det finnes en 4. person i dramaet.

Men alt vil jo tilslutt bli avdekket ved obduksjon og blodanalyser osv.

Dette blir dratt ut av ræva men....

Innvandrerdamer, superkonservative muslimer? Damer som ikke får gå ut uten anstand?

Tør ikke gå ut uten en mann og alle blir syke av underernæring og dør til slutt?

Lenke til kommentar

Vel det står jo på en NRK artikkel publisert i dag at de levde utrolig isolert. De kuttet kontakt med all familie. Familien prøvde å snakke med dem, men de nektet å svare på noe, og holdt seg vekke fra dem. De gikk nesten aldri ut, hadde kontakt med noen som helst. Og det er høyst merkelig oppførsel. Om du er konservativ muslim er det og det. Det er jo helt klart at det var noe problemer, noe som ikke var normal her. 

Så folk kan spekulere at nei en slik ting er for dum. De ville gått til sykehus f.eks om de var syke. Vel, det er jo ikke sikkert? Normalt sett ville en anta det, men deres oppførsel var beviselig ikke normal. 

Vi har saker med en forelder som underernærer barna sine så mye at de dør av det. Men hvis de holder på å dø så vil de bare gi dem mat, ikke sant? Fordi de har definitivt mat. Og ungen vil vel gå til noen og si noe? Ringe politiet fordi de holder på å dø? Men det skjer ikke alltid. Og politiet vet slike eksisterer og holder alle muligheter åpne. fordi politiet har studert mange tidligere saker i motsetning til folk her regner jeg med. Og de har snakket med folk som kjenner dem, ulikt folk her definitivt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

I sånne saker er det vanlig at politiet er tilbakeholdne, eller porsjonerer ut de opplysningene de går ut med. Det kan være både av hensyn til pårørende eller en etterforskning. Derfor blir det meningsløst å kritisere/beskrive/verifisere/revidere politiets arbeid basert på opplysninger i pressen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest member-455415

De har laget en egen "verdier" så innvandring kommer lavt her, men det er reelt sett nr. 1. Og det er ingenting om politi eller kongehus. Grunnen til at du tror folk diskuterer dette så mye er fortid du åpenbart er altfor opptatt av dette og snakker alltid om det. Det er du, ikke andre.

Jeg har debattert aktivt i over 5 år og har sett hvor mye folk går inn i smiskemodus når man sier noe om politiet og kongehuset, og hvis du hadde kjent mange eldre nordmenn så hadde du visst at det å ta opp kritikk av politi og kongehuset er veldig kontroversielle temaer, der fallhøyden er noe jævla høy. Du bare lever i din lille boble, og jeg gidder ikke å kommentere alt det tullet du sier engang fordi det er så bak mål. Du skjønner jo ingenting, fordi dem det er mest kontroversielt å diskutere innvandring med det er sånne venstre-ekstremist-folk med Palestina-skjerf og sånt. De blir noe veldig sinte av det, men generelt sett så er innvandring noe som det er mulig å diskutere. Det kommer jo helt ann på hva man sier det da, smarten. Og ja, fallhøyden er stor med det også, men de som virkelig elsker kongehuset og støtter politiet 100 prosent blir knallsinte bare ved den minste kritikk av dem. Så generelt sett så er det verre temaer å ta opp med folk i Norge. Jeg setter jo uansett også ting på spissen, og det klarer du å skjønne også. Du er jo et levende bevis på det jeg snakker om, siden du har gått helt i smiskemodus og vranglås selv. Det er noe merkelig som skjer med folk når man kritiserer politiet, så det setter igang andre krefter i folk. 

Lenke til kommentar
Gjest member-455415

Hva er dette? Mein Kampf?

Eller «Kein Dampf»?

Du går virkelig over absolutt alle grenser her ved å si det. Tøff bak skjermen, hæ? Men ikke i virkeligheten. Patetisk å trekke slike linjer her, bare fordi du er i full smiskemodus for politiet. Og har din smisketunge langt oppi der hvor sola ikke skinner hos dem nå. Smisk LITT mer'a, smisketryne!

Lenke til kommentar
Gjest member-455415

Kan du ikke ta de skolestilene dine og korte de ned litt ? 

0 i stil, 0 i innhold

Hmmm, det er faktisk den samme scoren jeg gir når jeg ser på profilbildet ditt. 

Lenke til kommentar

De har laget en egen "verdier" så innvandring kommer lavt her, men det er reelt sett nr. 1. Og det er ingenting om politi eller kongehus. Grunnen til at du tror folk diskuterer dette så mye er fortid du åpenbart er altfor opptatt av dette og snakker alltid om det. Det er du, ikke andre.

Jeg har debattert aktivt i over 5 år og har sett hvor mye folk går inn i smiskemodus når man sier noe om politiet og kongehuset, og hvis du hadde kjent mange eldre nordmenn så hadde du visst at det å ta opp kritikk av politi og kongehuset er veldig kontroversielle temaer, der fallhøyden er noe jævla høy. Du bare lever i din lille boble, og jeg gidder ikke å kommentere alt det tullet du sier engang fordi det er så bak mål. Du skjønner jo ingenting, fordi dem det er mest kontroversielt å diskutere innvandring med det er sånne venstre-ekstremist-folk med Palestina-skjerf og sånt. De blir noe veldig sinte av det, men generelt sett så er innvandring noe som det er mulig å diskutere. Det kommer jo helt ann på hva man sier det da, smarten. Og ja, fallhøyden er stor med det også, men de som virkelig elsker kongehuset og støtter politiet 100 prosent blir knallsinte bare ved den minste kritikk av dem. Så generelt sett så er det verre temaer å ta opp med folk i Norge. Jeg setter jo uansett også ting på spissen, og det klarer du å skjønne også. Du er jo et levende bevis på det jeg snakker om, siden du har gått helt i smiskemodus og vranglås selv. Det er noe merkelig som skjer med folk når man kritiserer politiet, så det setter igang andre krefter i folk. 

Hadde du bare debattert bra, og ikke bare aktivt....

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest member-455415

Sikker på at den høyskolen ikke var en drøvtygger variant? 

Det du presenterer her virker mest som ville konspirasjonsteorier fra en ustabil person, hvis du om mulig kan komme med noe litt mindre manisk vil du nok få bedre tilbakemeldinger.

Prøv å se det fra vår side, hva sier du som er så overbevisende at vi skal tvile på at profesjonelle gjør jobben sin riktig.

Det er utrolig å høre på hvor hjernevasket det er mulig å bli av autoriteter. Du har tydeligvis fått installert Ola Nordmann 1.0 og har ikke klart å tenke utenfor arbeidsmaursystemet. Profesjonelle? Hvem da? Tror du virkelig at man blir så veldig "profesjonell" at det gjør noe av å gå 3 år på PHS? De er også vanlige mennesker, og de fleste av dem som andre folk bruker nok mesteparten av studietiden sin på deltidsarbeid og festing. 

Dere skjønner jo ikke hva jeg snakker om engang. Og det har jo kommet frem nå at de til og med har bodd i Norge lenge. Så det er jo i hvert fall mistenksomt, så hele poenget er jo at de ikke har noen automatikk i det. Det er uprofesjonelt. Skolen jeg gikk på er rangert blant de beste i verden, kompis. Så ikke kom her as. Da driter du deg ut, heftig. 

Endret av member-455415
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...