Gå til innhold

Dette er elbilene som kommer de neste to årene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkelen hadde blitt mye mer konsis (og kortere) om den hadde stemt med overskriften. Nå virker det som om forfatteren ikke har turt å unnlate de som IKKE kommer med nye elbiler de neste to årene, som Volvo, BMW, VW, Renault.

Endret av Ibj
  • Liker 4
Lenke til kommentar

"I dag er det fortsatt praktisk talt bare Tesla som selger biler som kan erstatte tradisjonelle biler på de aller fleste punkter."

 

På de fleste punkter, men altså ikke alle. For alle.

Lading er fortsatt en utfordring for mange, likeledes lade-venting.

Men dette går ( den etterlengtede) veien mot nullutslipp.

Og med Hydrogen i stedet for bensin som rekkevidde/tyngde-forsterker, vil nok elektrisk transport på vei, bane og sjø snart være det riktige/letteste /gode for alle.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"I dag er det fortsatt praktisk talt bare Tesla som selger biler som kan erstatte tradisjonelle biler på de aller fleste punkter."

 

På de fleste punkter, men altså ikke alle. For alle.

Lading er fortsatt en utfordring for mange, likeledes lade-venting.

Men dette går ( den etterlengtede) veien mot nullutslipp.

Og med Hydrogen i stedet for bensin som rekkevidde/tyngde-forsterker, vil nok elektrisk transport på vei, bane og sjø snart være det riktige/letteste /gode for alle.

 

Mange kan ikke lade hjemme..enda fler kan ikke fylle bensin hjemme..og absolutt ingen kan fylle hydrogen hjemme.
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

"I dag er det fortsatt praktisk talt bare Tesla som selger biler som kan erstatte tradisjonelle biler på de aller fleste punkter."

 

På de fleste punkter, men altså ikke alle. For alle.

 

 

Takk for oppklaringen! Den teksten var jo virkelig ikke til å forstå :rofl:

 

Det er bare å spørre det vet du. Den som spør blir nok sett på som dum en time, - men den som ikke spør forblir dum hele livet.

Lenke til kommentar

De fleste elbiler som kommer nærmeste 2 årene ser ut til ser ut til å passe for de som greier seg med biler i Golf (kombi og stasjonsvogn) og Tiguan størrelse når det gjelder biler for de som kjøper til vanlig i lavere prisklasser. Større biler (som sannsynlig vis ikke kommer innen 2 års perspektivet) havner vel i prisklasse nærmere Tesla (tenker ikke på Modell 3).

 

Det som blir spennende, men kanskje for dyr er Volkswagen ID Buzz. Spørsmålet er om endelig produksjonsmodell blir som Sharan eller om den strekker seg mot Caravelle. Hvis den blir mer som Caravelle (innvendig)så kan den også brukes som HC bil og håndverkerbil. Da snakker man om elbil med muligheter!

Lenke til kommentar

 

"I dag er det fortsatt praktisk talt bare Tesla som selger biler som kan erstatte tradisjonelle biler på de aller fleste punkter."

 

På de fleste punkter, men altså ikke alle. For alle.

Lading er fortsatt en utfordring for mange, likeledes lade-venting.

Men dette går ( den etterlengtede) veien mot nullutslipp.

Og med Hydrogen i stedet for bensin som rekkevidde/tyngde-forsterker, vil nok elektrisk transport på vei, bane og sjø snart være det riktige/letteste /gode for alle.

 

Mange kan ikke lade hjemme..enda fler kan ikke fylle bensin hjemme..og absolutt ingen kan fylle hydrogen hjemme.

Enig.

Det hjelper ingenting så lenge det ikke finnes nok lademuligheter.

Der jeg bor innenfor Ring 2 i Oslo, er det 4 ladeplasser på mange hundre parkeringsplasser... Det er kamp om ladeplassene, og det ville være helt umulig for meg å skaffe meg en elbil.

 

Og hvordan har man tenkt tilå løse dette inne i Oslo sentrum?

Skal hver eneste gateparkeringsplass ha en lademulighet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Foruten Tesla har ingen produsert elbiler som fullt og helt kan erstatte tradisjonelle biler."

 

Har Tesla gjort det? Vis meg! :D

 

Ja. Jeg har ingen reell lademulighet i nærheten av der jeg bor. (Kun 4 plaser på mange hundre biler)

Før det blir en bedre infrastruktur, vil fossilbiler være å foretrekke for mange brukere.

(Mange kan lade hjemme, men på langt nær alle har muilghet til dette)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Foruten Tesla har ingen produsert elbiler som fullt og helt kan erstatte tradisjonelle biler."

 

Har Tesla gjort det? Vis meg! :D

 

Ja. Jeg har ingen reell lademulighet i nærheten av der jeg bor. (Kun 4 plaser på mange hundre biler)

Før det blir en bedre infrastruktur, vil fossilbiler være å foretrekke for mange brukere.

(Mange kan lade hjemme, men på langt nær alle har muilghet til dette)

Tror bilprodusentene i veldig stor grad har misforstått kjøpegruppen til elbiler. De har ment elbil = bybil. Dette mener jeg er helt feil. De som bor i byer bruker ofte ikke bilen til daglig, tar heller buss og har ikke mulighet til å lade hjemme. Ved langkjøring, der hurtiglading er nødvendig, er det ikke fult så mye å spare på elbil siden hurtiglading er ca like dyrt som bensin. I en slik situasjon er fossilbil (dessverre) et åpenbart valg. De som virkelig kan spare penger på elbil er de som bor i enebolig noen mil unna der de jobber, og kan kjøre nesten gratis til og fra jobb. I tillegg har disse husstandene ofte to biler og da er det åpenbart lønnsomt at en av disse er elbil. Elbil er faktisk en bil som passer bedre litt ute på landet enn midt i byen...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Artikkelen hadde blitt mye mer konsis (og kortere) om den hadde stemt med overskriften. Nå virker det som om forfatteren ikke har turt å unnlate de som IKKE kommer med nye elbiler de neste to årene, som Volvo, BMW, VW, Renault.

 

Volvo lanserer elbil-planer i dag, faktisk - her kommer bil i 2019.

 

BMW har et elbilkonsept på gang, som etter alle solemerker blir i5. Konseptet heter "i Vision Dynamics", produksjonsmodellen ventes i 2020. 

 

Og hvor ble det av Honda i artikkelen, som også er på track for en elbil i 2019?

 

Mazda og Toyota har nettopp inngått samarbeid om utvikling av en elektrisk plattform for fremtidige el-modeller. Mazda sier at de skal lansere en "elektrisk bil" innen 2019, men dette er sannsynligvis en hybrid.

 

Enig.

Det hjelper ingenting så lenge det ikke finnes nok lademuligheter.

Der jeg bor innenfor Ring 2 i Oslo, er det 4 ladeplasser på mange hundre parkeringsplasser... Det er kamp om ladeplassene, og det ville være helt umulig for meg å skaffe meg en elbil.

 

Og hvordan har man tenkt tilå løse dette inne i Oslo sentrum?

Skal hver eneste gateparkeringsplass ha en lademulighet?

 

Nei, det virker som om holdningen er at privatbilisme - elektrisk eller ei - ikke skal eksistere innenfor Ring 3 i det hele tatt. Det er slik Oslo-politikken oppfattes av meg. Jeg sitter i samme situasjon som deg, med kun noen ytterst få ladeplasser i nærhet til hjemmet (fem minutters gange fra porten til bygården), og disse er alltid opptatt.

Endret av Skavold
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...