Gå til innhold

Kjøp av ny CPU

Dawgster

Anbefalte innlegg

Numpy eksempelet eg posta tidlegare?

Hvor?

EDIT:

Har satt i gang et kjapt program skrevet i python som bruker numpys linspace, og multipliserer arrayet med en konstant og så gjør **np.pi på hele arrayet. Dette skal repeteres 500 ganger på en laptop med en i7-7700HQ, så jeg skal se om det oppstår noe betydelig throttling etter 10 minutter.

EDIT2:

Klokkefrekvensen har stabilisert seg på 3.4GHz, med et og annet hopp opp til 3.6GHz, som er standard turbo-boost for en i7-7700HQ med henholdsvis 4 og 2 kjerner. Maskinen er varm, og vifta jobber, men ikke i nærheten av så hardt som under spill med skjermkortet under belastning.

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1789081&p=24126855

Og når du køyre den så skal CPU load ligge på ca 800%, ellers har du ein feilkonfigurering og bruker ikke openblas.

Selv i Windows på laptopen ligger den og duver på rundt 550% load med klokkefrekvens fra 2.9 til 3.4 GHz med viftene for fullt, hvis den koden genererer 100% load i Linux tviler jeg ikke et øyeblikk på at den hadde klokket ned under base-frekvensen på 2.8GHz

På en annen side er ikke dette reell belastning for trådstarter, det er ingen tvil om at ytelsen til Intel-prosessorer har gått opp for hver generasjon, og spesielt i programmer laget av Adobe er det tydelig at nyere instruksjonssett hjelper på ytelsen. Jeg vil fortsatt påstå at trådstarter har en del å vinne på å oppgradere fra en 4820K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...