Harald Brombach (digi.no) Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Forsatt alvorlig, men ikke helt slik det ble antatt.Wi-Fi-sårbarheten åpner for angrep på klientenheter, ikke rutere Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Med over 20 WiFi enheter fra forskjellige produsenter på hjemmenettverket alene kjenner jeg på følelsen av at dette blir ett oppdateringskaos uten like, håper mesteparten får oppdateringer i det heletatt. 1 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Mtp hvor beng de fleste produsenter tilsynelatende gir i sikkerhet, så blir jeg overrasket om noen av mine enheter blir oppdatert. 2 Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Feilene er rettet i Linux. Avhengig av distribusjon og også tilknyttet oppdateringsspeil så vil det variere litt når tid en mottar oppdateringen, men de fleste vil enten ganske snart bli varslet om å oppdatere eller allerede ha fått oppdateringene. I Ubuntu kan en kontrollere om de berørte pakkene wpasupplicant og hostapd er patchet ved å åpne et terminalvindu og skrive apt-cache policy wpasupplicant apt-cache policy hostapdDersom installert versjon som vises er samme versjon (eller høyere) som nederst i sikkerhetsnotat USN-3455-1 så er feilene patchet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå