oxbow Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 7x 5'ere 3x 4'rere og 3x 3'ere på Gk elektro Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 GK: 5,25 i snitt i avgangsfag. Helt ok. Fikk ellers bare 5ere. Og en treer i spansk. Flaut. Men sånn går det når man gir ****** i å gjøre lekser. Noen som vet hva som skjer med SPC karakteren på vitnemålet? Blir den oppgitt hvis jeg tar spansk i VKII igjen? Ellers så er det noe snålt med disse julekarakterene. Settes de ned bare for ******, eller har lærerne en baktanke med å vippe ALLE karakterene? Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 elnikk vk1 rep/dok : 4 elnikk : 4 Teletek. : 4 DataSys: 4 Norsk : 2 Engelsk : 3 Samf. : 3 Gym : 3 Lenke til kommentar
hmork Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Fikk E i Fysikk (univ.nivå). Overlykkelig! :-) Var visst for noen år siden her på NTNU at ca. 50% av datalinja(?) strøyk i Fysikk. Termofysikk ekke så veldig gøy altså. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Får slenge meg på her jeg da: snitt i 8. klasse: 4,7 snitt i 9. klasse: 4,5 snitt i 10. klasse: 5,1 snitt i GK 1. termin (regner med at jeg får dette): 4,7~4,8 Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hmm, merkelig folk aldri tar med snitt for hele VGS (altså det siste vitnemålet med alt mjølet på). Kanskje ikke så mange her som har gått vgs ennå? Anyway, fikk 4.76 hvis man fjerner norsk eksamen (noe vi fikk lov til å gjøre på grunn av.. ja, husker ikke helt, men men ) Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 det gikk shit, dere; Norsk hoved; 2 Norsk Side; 2 Norsk Muntlig; 4 Engelsk Skriftlig; 3 Engelsk muntlig; 5 Naturfag: 3/4 (vet ikke enda) Historie; 3 Matte; 1 Rettslære: 3 (forhåpentligvis) Gym: 4 ? HUFF Lenke til kommentar
8086 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Tror jeg hadde noe sånn som: Gr. Matte: 4 2MX: 3 3MX: 6 2FY: 4 3FY: 5 Norsk:6 Engelsk GK:6 Fransk c1,c2,c3: 5,4,5 Tysk B1-B3: 5 Eldre/Nyere Histo: 6 Gym : 5 Kristendom/Relg (hva het det for noe?): 6 Husker ikke så mange av de andre, men det ble 51 poeng + 8 tilleggspoeng + alderspoeng ( blir 21 når jeg søker meg opp til Midtøstenstudier i år - så det blir vel 4 poeng der) Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Dette hadde jeg når jeg gikk ut av VGS i fjor. Engelsk (GK): 3 (eksamen 3) Matte 1MY: 2 Naturfag: 4 Samfunnslære: 4 Norsk skriftlig: 3 (4 på eksamen) Nynorsk skriftlig: 3 (3 på eksamen) Norsk, muntlig: 3 Nyere historie: 4 (2 på eksamen, misforsto hele oppgaven, var muntlig) Religion: 4 Kroppsøving: 6 Tysk B språk 2 : 3 Økonomi og info behanling: 3 Geografi: 4 Eldre Historie: 3 Engelsk(VK1): 3 Brukersystemer: 4 Systemutvikling: 4 ( 3 på eksamen) SK: 4 Markedsføring: 3 (2 på eksamen) Webdesign: 5 Web-journalistikk: 5 Kroppsøving (ballspill, valgfag): 6 Jupp det er vel det...Er rimelig fornøyd. Gym karakterene som betyr mest for meg...Men at noen klarer å stryke i gym, skjønner jeg ikke!... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Gym karakterene som betyr mest for meg...Men at noen klarer å stryke i gym, skjønner jeg ikke!... Er ikke så vanskelig det da, bare til å la vær å gå møte opp det Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Webdesign: 5Web-journalistikk: 5 SÅNNE fag vil jeg også haaa! Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Web-design var valgfag...lærte ikke så fryktelig mye..men det var artig.. Web-journalistikk måtte jeg ha, fordi jeg ikke hadde nok timer..kan høres artig ut, men det er det ikke! ikke der hvor jeg gikk...Vi skulle skrive om ting (noveller, kåserier, tekster, finne humor "saker"..osv.)...For så at andre skulle legge det ut på skolen's hjemme siden... Og men min interesse for å skrive, interesserte deg meg midt på ryggraden... Men for de som liker å skrive, er det jo et ypperlig fag! Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Gym karakterene som betyr mest for meg...Men at noen klarer å stryke i gym, skjønner jeg ikke!... Er ikke så vanskelig det da, bare til å la vær å gå møte opp det Men hvorfor vil en stryke i gym, i det hele tatt i noen fag?? I gym er det jo å møte opp, delta så godt en kan/gidder så får en karakter.... Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Brukersystemer: 4Systemutvikling: 4 ( 3 på eksamen) Hm, kunne du tenke deg å forklare meg litt om hva disse fagene går ut på? Jeg vurderer å ta dem i VK1&2, men er ikke helt sikker på hva de går ut på & slikt :/. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg vet ikke om det er det samme, men jeg har hatt 2IT-B og har 3IT-B. I andre klasse var det kun VB og databaser vi jobbet med, ganske greit hvis du er interessert i programmering. Forstod det slikt at 2IT-A jobbet kun med databaser, og gikk mye mer grundig inn i dette. I tredje klasse har vi bygget PCer, lært endel om nettverk, og nå jobber vi med Windows 2003 server og Windows XP arbeidsstasjoner. Anbefaler begge fagene hvis du synes dette virker interessant. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Brukersystemer: 4Systemutvikling: 4 ( 3 på eksamen) Hm, kunne du tenke deg å forklare meg litt om hva disse fagene går ut på? Jeg vurderer å ta dem i VK1&2, men er ikke helt sikker på hva de går ut på & slikt :/. Dette er hva det sto om brukersystemer på skolens hjemmeside: "Brukersystemer gir en innføring i databasekonstruksjon. En database er et komplett system for lagring, redigering og henting av informasjon. For eksempel et Biblioteksystem for bøker, søking, utlån og innlevering. Eller et elevsystem for en skole som kan brukes til å holde rede på fravær, karakterer, elevsamtaler etc. I tillegg vil vi lære å lage hjemmesider. Internett er det nye store, og man vil ha stor nytte i studier og arbeidsliv av å kunne webdesign. Først vil vi lære Programmering i HTML. Deretter vil vi gi en innføring i en HTML - editor, fortrinnsvis Frontpage, som generer kodene automatisk. JAVA-script, GIF-animasjoner, etc kan også bli temaer for spesielt interesserte. Faget omfatter også en del teori omkring datamaskinens oppbygging, Nettverk, datasikkerhet. Dette stoffet vil bli gjennomgått i Plenum." Det som står i de to nederste avsnittene hadde ikke vi noe om.... Dette er hva det sto om systemutvikling på skolens hjemmeside: faget systemutvikling vil vi bygge videre på Databasekunnskapen fra VKI. Mye av tiden vil bli brukt i Modellator og Access. Vi skal lage databaser som er mye større enn på VKI - Kurset. 7-15 Tabeller. Datamodellering; dvs å lage gode tabeller og relasjoner står sentralt i dette kurset. I tillegg vil vi lære funksjoner, programmering i Visual Basic og ulike nye spørringer. Dette er saker som gjør databasen mye mer flexibel og avansert. Mye av det vi lærer om databaser og datamodeller i dette kurset vil elevene ha stor nytte av hvis de senere skal studere IKT 4-6 uker av tiden vil bli brukt til Teori om systemutvikling, og til å lære et prosjektstyringsprogram kalt Project. Japp, bare å spørre mer hvis du lurer på noe Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 kk, takk for infoen, tror at jeg definitivt skal ta faget nå Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg tror det kommer mye an på læreren også..Vi hadde en lærer som var kjempe flink til å lære bort, var hyggelig osv...men han hadde en tendens til å si "jeg skal bare kjøpe meg en cola"..så var han borte resten av timen..eller vi fikk mld om at vi kunne ta selvstudium den og den timen... Men han var kjempe flink for det...Og det faget er ikke noe "stress"..en sitter å jobber med oppgaver..så ja, et "artig" fag... På skolen jeg gikk, så hadde alle elever på skolen, egen laptop, med trådløst internett...så da passet det bra med de fagene.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Webdesign: 5Web-journalistikk: 5 SÅNNE fag vil jeg også haaa! Har "web-design" som valgfag på skolen. 1. Læreren er nordlending. 2. De begynner helt fra bunnen av. 3. Jeg kan sove i timen og lære like mye som de andre. 4. Lærer mer av å være hjemme de 2 timene i uka Går på GK Elektro. Har ikke fått karakterene enda. Vet bare at jeg får 2 i matte og gym Skal skjerpe meg nå.. 4 i snitt er målet Tenker å gå IKT-drift neste år. Noen som kan si noe om hva slags fag det er der og hva de dreier seg om? Endret 18. januar 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
jonki3 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Matte 5+ Norsk muntlig 6- Norsk skriftlig 5- Geografi 4+ Naturfag 5 Eng muntlig 6- Eng skrift 4+ Det er noen av fagene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå