Gå til innhold

Hvor har terningkastene tatt veien?

Anbefalte innlegg

Hvor er det blitt av deres terningkast i de nyeste testene? :dontgetit:

Det er ikke alltid like greit og forstå om dere liker/anbefaler produktene

(med mindre det kommer et "editors choise" e.l.)

Når dere skriver kun +/- gir dere liten indikasjon på om fordelene veier opp for ulempene eller lignene.. En karakter gir en god indikasjon på hvorvidt produktet er bra, og hvis det blir misvisende med terningkast, m.henhold til at f.eks dårlig lyd kan trekke ned en karakter, kan dere jo bare legge ved at dette er en av grunnene?

Jeg vil ha tilbake karaktergivningen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De ble alt for mange 4'ere og 5'ere, så de kutta det ut.. Ingen produkter var dårlige jo!? :wow:

Neida.. det var bare min oppfattning, men hw.no's forklaring er at de at leseren skal danne seg en egen mening om produktet utifra hva han/hun leser.. ikke bare hoppe til siste side og se "terningkast 5".. "ok, jeg kjøper det!"..

Tror det var noe i den duren..

Lenke til kommentar

Svært mange produkt er vanskelige å setje karakter på. Det er og mange som sikkert berre ser på karakteren til eit produkt, og "sånn må eg ha, det har jo fått karakter 5". Det er betre om ein tar seg litt tid til å lese gjennom heile artikkelen, og får heilhetsbiletet av produktet. Då ser ein lettare om det er noko i vegen med produktet, og ein får eit betre bilete av korleis det vil påvirke ditt bruk.

I dei fleste artiklane vil lesaren sitte igjen med eit heilt klart inntrykk av kvar på karakterskalaen det ville vore, sjølv om det ikkje står der.

Lenke til kommentar
Svært mange produkt er vanskelige å setje karakter på. Det er og mange som sikkert berre ser på karakteren til eit produkt, og "sånn må eg ha, det har jo fått karakter 5". Det er betre om ein tar seg litt tid til å lese gjennom heile artikkelen, og får heilhetsbiletet av produktet. Då ser ein lettare om det er noko i vegen med produktet, og ein får eit betre bilete av korleis det vil påvirke ditt bruk.

I dei fleste artiklane vil lesaren sitte igjen med eit heilt klart inntrykk av kvar på karakterskalaen det ville vore, sjølv om det ikkje står der.

nettopp derfor kan det være en kommentar til karaktergivningen?

Lenke til kommentar

Kan lese litt om begrunnelsen på denne siden: http://www.hardware.no/tester/karakterer.html

Poenget er at mange henger seg opp i karaktergivningen i tester, og fordi karakterer er veldig vanskelig å gi helt objektivt. Det som kan være svært positivt for noen, kan være totalt irrelevant for andre. Man står ovenfor spørsmål som:

- Fortjener et dyrt hovedkort med masse tilleggsfunksjoner (som mange liker godt) en god karakter, eller bør det få dårlig karakter fordi prisen er så høy at det blir uaktuelt?

- Fortjener en harddiskbasert MP3-spiller god karakter fordi den har god kapasitet, eller bør den slaktes fordi den er for stor til å trene med?

Lignende problemstillinger vil man stå ovenfor i så og si alle kategorier. Når vi da tar stilling til spørsmålet og gir en karakter, er det noen som klager på at karakteren er helt feil fordi at de har en helt annen oppfattelse av produktet. Det betyr ikke at hverken testeren eller den som klager tar feil, men de kan legge vekt på forskjellige egenskaper. Hardware.no oppforderer i stedet sine lesere til å selv vurdere hvor bra et produkt passer for dem ved å lese den objektive og subjektive informasjonen som kommer til uttrykk i en test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...