Harald Brombach (digi.no) Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Sikkerhetsforskere skal avsløre sårbarhet som potensielt åpner for avlytting av trafikk og inntrengning i lokalnett.Wi-Fi-sikkerheten kan være brutt Lenke til kommentar
G Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 (endret) Foreligger det noen utkast til neste generasjon protokoll enda? Eller er man blitt tatt på senga også der? Eller ville disse generasjonene også bygge på samme handshake-metode, eller hva feilen gikk i? Vil den hete WPA3 eller noe annet når den blir ferdigutviklet, eller holder det å plasterlappe WPA2 som dere skrev? Endret 16. oktober 2017 av G 2 Lenke til kommentar
Fredrik Andersen Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Deler et blogg innlegg av min kollega Jon Green rund #Krack WPA2 Key Reinstallation Attacks http://community.arubanetworks.com/t5/Technology-Blog/WPA2-Key-Reinstallation-Attacks/ba-p/310045 2 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Foreligger det noen utkast til neste generasjon protokoll enda? Eller er man blitt tatt på senga også der? Eller ville disse generasjonene også bygge på samme handshake-metode, eller hva feilen gikk i? Vil den hete WPA3 eller noe annet når den blir ferdigutviklet, eller holder det å plasterlappe WPA2 som dere skrev? Holder vel å plasterlappe. At WPA2 har holdt i så mange år uten de store hullene er et godt tegn, og som bloggen @Fredrik linker til så er plastringa godt i gang. Personlig har jeg aldri stolt 100 % på Wi-fi, og bruker derfor kablet nett. Wi-fi for mobil, nettbrett osv går på eget separert nett. @Fredrik: Takk for linken til bloggen, svært informativ og lærende. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 (endret) Mange routere har jo mulighet for gjestenettverk. Er det sterk nok beskyttelse for ditt internet nettverk å la WiFi-bruken gå kun der? Endret 16. oktober 2017 av G Lenke til kommentar
ozone Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Jeg satser på at de som gidder å kjøre rundt å hacke wifi-rutere, bruker noen årtier før de kommer til min, så jeg fortsette søm før! Uansett så rekker ikke min ruter lenger enn noen meter utenfor husveggen, så de blir nok oppdaget der de står i hagen med laptoppen sin Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Bruker ikke Wifi Mobil er på 4G Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Rettet i Linux. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå