Gå til innhold

iPhone 8 vil være den siste iPhonen med fingersensor

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo en mulighet at designet er helt retard, nemlig at man ikke får noen indikasjon på at man ikke kan låse opp med biometri, man må først prøve engang, og feile, før man får opp den beskjeden, selv om det aldri vil virke med biometri. Det er nesten enda tåpeligere dog.

AtW

Og akkurat slik er dagens touch ID. Du vil ikke få noe indikasjon på hjemskjermen at neste forsøk på å åpne telefonen garantert mislykkes fordi den krever kode for å låse opp. Det er først når du legger fingeren på leseren at dette skjer.

Det eneste jeg ser fra videoen er at første forsøk ikke registreres i det hele tatt, også prøver han igjen og da får han beskjed om at koden må tastes inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt jeg har skjønt brukes IR; og kamera har også IR belysning (som man ikke kan se); dermed vil det fungere like greit på natta (uten lys) som med lys. Skulle systemet få trøbbel kan man også bruke vanlig PIN-kode (som er failover for fingertrykksavlesning når den feiler). Må si at jeg har klokketro på denne teknologien. Helt problemfri blir den neppe i starten, men tror teknologien har kommet så langt at det løses fortløpende via softwareoppdateringer.

Helt problemfri blir den neppe som du sier, den var ikke engang problemfri under demoen. Og IR fungerer vel også dårligere i mørket? Men joda, den vil sikkert fungere ganske bra, men godt nok til at fingeravtrykk ikke er nyttig? Litt mer skeptisk.

AtW

Hva var det med faceid som feilet under demoen?

Han fikk ikke logget seg på, det var påstått at det var fordi telefonen allerede var låst pga tidligere mislykkede innlogginger, men videoen gir ingen dekning for en slik tolkning. (det kan man vel forsåvidt teste nå med en ny iphone, akkurat hvordan det ser ut når telefonen er låst)

AtW

Tror forklaringen var at noen andre hadde sett på mobilen, altså som å trykke med feil fingeravtrykk, men med faceid...

Lenke til kommentar

Uansett er det meningsløst å dømme noe for bugs som oppstår én gang (som vi vet om) et par måneder før release. Beviset på hvor bra dette funker kommer når Apple shipper, ikke før.

Hva har blitt dømt?

Jeg henviser (som du sikkert forstår) til alt maset her og andre steder om at "det ikke virker ordentlig" etter at det ikke funka som det skulle i demo. Kanskje det bugga, kanskje det var for mange som hadde vært bortpå, ingen vet. Det er uansett prerelease-software det er snakk om, så det er ikke noe å dømme etter.

(Sånn på forhånd: Jeg snakker altså ikke om dom i domstol, om du skulle finne på å begynne å diskutere på det)

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Uansett er det meningsløst å dømme noe for bugs som oppstår én gang (som vi vet om) et par måneder før release. Beviset på hvor bra dette funker kommer når Apple shipper, ikke før.

Hva har blitt dømt?

Jeg henviser (som du sikkert forstår) til alt maset her og andre steder om at "det ikke virker ordentlig" etter at det ikke funka som det skulle i demo. Kanskje det bugga, kanskje det var for mange som hadde vært bortpå, ingen vet. Det er uansett prerelease-software det er snakk om, så det er ikke noe å dømme etter.

(Sånn på forhånd: Jeg snakker altså ikke om dom i domstol, om du skulle finne på å begynne å diskutere på det)

Og som du sikkert forsåtr, så henviser jeg til at ingen har "dømt" denne featuren, ingen har sagt "dette kommer ikke til å virke", noen har utrygt skepsis, som er helt greit, og noen har sagt ting som egentlig er selvfølgelig, at det ikke vil være 100%. Det er ikke å dømme et produkt.

AtW

Lenke til kommentar

Det er uansett ikke relevant. Demo er demo, ferdig produkt er ferdig produkt. At folk lurer er helt fair, men at det bugga under demo er ikke relevant info i den sammenhengen.

Dermed er alle spekulasjoner rundt hvorfor det bugga også bare tull, det har ingenting å si.

Men du har sikkert teknisk og semantisk sett helt rett, ingen har 'dømt' noe som helst. Hurra for det.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Det er uansett ikke relevant. Demo er demo, ferdig produkt er ferdig produkt. At folk lurer er helt fair, men at det bugga under demo er ikke relevant info i den sammenhengen.

Dermed er alle spekulasjoner rundt hvorfor det bugga også bare tull, det har ingenting å si.

Men du har sikkert teknisk og semantisk sett helt rett, ingen har 'dømt' noe som helst. Hurra for det.

Jo, det er relevant info. At vi kan få enda mer relevant info senere hindrer ikke det. Og det er ikke noen vits å late som du heller ikke baserer deg på ting som blir sagt og skjer under slike lanseringer.

Det har ikke noe med "teknisk og semantisk" å gjøre, det har med budskapet, du overdriver, og du overdriver mye. Folk har ikke dømt funksjonen i det hele tatt.Å uttrykke skepsis, eller lure på om det blir mindre bra enn de sier er ikke i nærheten av å dømme. Derfor er det ikke noen vits å beskylde folk for å gjøre det.

AtW

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...