Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Låse ladekabel, frastjålet for 2 gang

Anbefalte innlegg

Dashcam er vel det eneste du kan gjøre i tillegg hvis du ikke modifiserer kabelen på noen måte, men det er lite sannsynlig at det vil hjelpe da politiet helt sikkert bare henlegger saken selv om du har videobevis...

Hvordan har folk fått med seg kabelen når du har sikret den så godt som jeg får inntrykk av? Må ha brukt rimelig mye fysisk makt. Du kan jo sette på en wireklemme (eller tre) av noe slag så du får fler "låsepunkt" på kabelen. Da vil jo tyvene måtte bruke enda mer fysisk makt....

Mhmm..

Det eneste jeg kommer på er at vedkommende har kuttet låsen og jekket opp bilen = ikke så mye fysisk makt likevel :/

Hvis jeg også bruker wireklemme så kan tyvene jekke opp bilen på samme måte :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dashcam trekker lite strøm, og når bilen står på lading så går den jo aldri tom for strøm...

Har hørt det motsatte.. Når bilen står på lading så er det rekkevidden/batteriet bak som blir ladet og ikke 12V batteriet som jeg har forstått om jeg ikke tar feil. Eller lader den også 12V batteriet, isåfall må man sikkert koble den til 12V batteriet på en eller annen måte, siden når man slår av bilen, så går det ikke strøm ut via 12V?

Det kommer jo helt an på bilens logikk. Normalt sett vill nok de fleste lade 12V batteriet uavhengig av om bilen står på lading eller ikke. Det er såklart hovebatteriet som lades, men dette vill igjen lade 12V batteriet. 

Om det er 12V tilgjengelig i bilen din når den er avslått er igjen opp til bilens logikk. Det er dog alltid en plass en kan hente 12V i fra om en vill tukle litt. 

Lenke til kommentar

Ja, jeg kjørte over kabelen, i tillegg til at jeg hadde låst den med vanlig lås. (For ekstra sikkerhet)

Kabelen er absolutt ikke ment å ligge i klem under hjulet, den praksisen bør du slutte med.

Å? Takk for info, men hva kan skje? (bare lurer)

Kablene kan jo bli skadet og kortslutte, som igjen kan føre til brann..

Lenke til kommentar

Hengelås og kjetting bør gjøre susen. Må bare finne et hengelås som ikke er så stor at man klarer å dra kabelen løs. 

Visst du har lading foran, så skal det vel være et slepefeste man kan forankre kjettingen i.

Denne : https://bikeshop.no/tilbehor/l%c3%a5ser/kurver/st%c3%b8tter/l%c3%a5ser/abus/abus-citadel-kjettingl%c3%a5s-sort-120-cm-28650-p0000080571

Eller denne: https://bikeshop.no/tilbehor/l%c3%a5ser/kurver/st%c3%b8tter/l%c3%a5ser/kryptonite/kryptonite-keeper-785-kjettingl%c3%a5s-7mm-x-85cm-3-n%c3%b8kler-5-10-kry000853-p0000077461

Hvilke av disse er sterkest?

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar

Dashcam trekker lite strøm, og når bilen står på lading så går den jo aldri tom for strøm...

Har hørt det motsatte.. Når bilen står på lading så er det rekkevidden/batteriet bak som blir ladet og ikke 12V batteriet som jeg har forstått om jeg ikke tar feil. Eller lader den også 12V batteriet, isåfall må man sikkert koble den til 12V batteriet på en eller annen måte, siden når man slår av bilen, så går det ikke strøm ut via 12V?

Det kommer jo helt an på bilens logikk. Normalt sett vill nok de fleste lade 12V batteriet uavhengig av om bilen står på lading eller ikke. Det er såklart hovebatteriet som lades, men dette vill igjen lade 12V batteriet. 

Om det er 12V tilgjengelig i bilen din når den er avslått er igjen opp til bilens logikk. Det er dog alltid en plass en kan hente 12V i fra om en vill tukle litt. 

Aha, skal søke litt mer på det :)

Ja, jeg kjørte over kabelen, i tillegg til at jeg hadde låst den med vanlig lås. (For ekstra sikkerhet)

Kabelen er absolutt ikke ment å ligge i klem under hjulet, den praksisen bør du slutte med.

Å? Takk for info, men hva kan skje? (bare lurer)

Kablene kan jo bli skadet og kortslutte, som igjen kan føre til brann..

Ah, takk for at du sier ifra.

Har bare sett mange som gjør det på den måten.

Lenke til kommentar

Hengelås og kjetting bør gjøre susen. Må bare finne et hengelås som ikke er så stor at man klarer å dra kabelen løs. 

Visst du har lading foran, så skal det vel være et slepefeste man kan forankre kjettingen i.

Denne : https://bikeshop.no/tilbehor/l%c3%a5ser/kurver/st%c3%b8tter/l%c3%a5ser/abus/abus-citadel-kjettingl%c3%a5s-sort-120-cm-28650-p0000080571

Eller denne: https://bikeshop.no/tilbehor/l%c3%a5ser/kurver/st%c3%b8tter/l%c3%a5ser/kryptonite/kryptonite-keeper-785-kjettingl%c3%a5s-7mm-x-85cm-3-n%c3%b8kler-5-10-kry000853-p0000077461

Hvilke av disse er sterkest?

Takk på forhånd! :)

De duger nok ikke. Hvordan har du tenkt å feste kabelen i de? Jeg tenkte mere på et vanlig hengelås som du får plass til kabelen og kjetting inni. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...