Gå til innhold

Hvor mye betyr input lag om du ikke spiller?

HTHSVQHF

Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe en ny skjerm til hjemmekontor. Skal i hovedsak brukes til arbeid, surfing, etc. Kommer ikke til å være koblet på noen gamer-PC. Det står mellom to modeller: Dell U2715H og Dell U2717D. Sistnevnte er litt nyere, og er vel da det naturlige valget. Det eneste den scorer dårligere på, er at den har 25 ms input lag, mot 12 ms på den litt eldre modellen. Har det noe som helst betydning når skjermen ikke skal brukes til spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Input lag er hvor lang tid det tar før du trykker til det skjer noe på skjermen. Du vil kunne merke det hvis du ser etter det, men i praksis så har det null å si med kontorarbeid. Når man spiller raske spill er det viktig fordi man blir mer treffsikker hvis det man gjør skjer når man gjør det. Kjedelig hvis en kule ikke treffer 100% pga. at det man ser/det som skjer på skjermen ikke er synkronisert med hva man trykker.

Laptopen min har input lag fordi den er noe treig, da er det PC'en sin skyld ikke skjermen (duh). Det tar noen ganger et sekund før markøren flytter seg etter at jeg har trykket, men når det er forumskriving så merker jeg ikke noe til det hvis jeg ikke tenker på det.

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...