Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 (endret) Hallo;Jeg bestilte noen varer fra en nettbutikk (norsk) og fikk disse. Alt greit slik sett.Imidlertid har ikke butikken tatt betalt, kortet jeg brukte har ikke blitt trukket. Det er ikke "satt av" noe beløp på det heller.Ei heller har jeg mottatt faktura (jeg lurte på om noe var gått galt med kortet på ett eller annet vis og jeg isteden ville få faktura), men nå har det gått noen uker siden kjøpet. Ingenting.Butikken har både postadresse, tlf. nr og epost til meg. Men jeg har ikke hørt noe fra dem.Jeg har sendt dem en epost om saken, men ikke hørt noe. Det er en uke siden. Jeg prøvde først å ringe dem, men kom bare til kø - så jeg ga opp.Hvor mye innsats kreves egentlig av meg i denne situasjonen ? Endret 15. oktober 2017 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 bare vent på svar på mailen så får du nok en faktura. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Mener de må kreve betaling innen 2 år. Hvis ikke de har oppdaget feilen innen det, selv om du har varslet dem, så har de ikke lenger noe krav. Mulig jeg tar feil, men jeg var selv borti noe lignende en gang tidligere. Krikkert kan kanskje gi et 100% svar. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Generell foreldelsesfrist er 3 år: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1979-05-18-18 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Du har gjort nok ved at du har sendt epost til de Får drøye noen uker/måneder før du eventuelt prøver på nytt Godt mulig faktura har blitt ettersendt Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Det burde holde lenge å sende ein skriftlig henvendelse til firmaet slik som du har gjort, det einaste du godt kan gjere er å dobbeltsjekke at du har skrevet inn epostadressen rett. Det vil også være fornuftig å sette av den aktuelle summen på ein eigen konto slik at du har pengane i bakkant (dersom belkøpet er stort). Du kan risikere å få betalingskravet fyrst om nokre år (3 års foreldelsesfrist) om du forheld deg passiv. Mest sannsynleg så har økonomiavdelinga hatt haustferie eller liknande, og vil ta tak i dette no denne veka. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Takk for alle svar. Beløpet ble til slutt trukket fra kortet mitt, 4 måneder og to uker (18 uker) etter at jeg fikk varene levert. Jeg hadde satt opp en "alarm" slik at jeg skulle huske å kontakte dem etter 6 måneder, men dette ble altså ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå