Gå til innhold

Smaker all vin "bensin"?

Anbefalte innlegg

En blir fort lei av den sødmen. Men tørre viner (surere viner) kan være en litt tøff opplevelse å smake første gangen. En vin kan fint være en mellomting også. 13 % alkohol som beskrives, det er typisk for en tørr vin. Dessuten så betyr det en god del hvor mye sukker som var i druene i utgangspunktet.

Eg er i all hovedsak enig. Men sidan trådstarter ikkje er vandt til alkohol så ville eg anbefalt ein søt kvitvin til å begynde med. Etterkvart som ein har vendt seg til den litt bitre alkoholsmaken så vil det være fornuftig å sjå mot litt tørrare (surare) kvitvinar som egner seg betre til å drikke meir enn eit lite glas av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ingen som kommer gjennom en løgndetektortest på at følgende smaker godt på første forsøk:

A. Sprit smaker godt

B. Vin smaker godt

C. Øl smaker godt

D. Heimbrent smaker godt

E. Røyk smaker godt

Heldigvis så er folk såpass sta at det blir da både alkoholikere, narkomane og ikke minst mange døde av kreft hvert eneste år.

Ikke la første forsøket stoppe dere folkens.

Du har ikke smakt multe-dessert-vinen Lakka.

Det ville være løgn av meg å påstå noe annet, ikke glad i noe av det nevnt over, unntaket kom i form av Vodka og Battery, da er glad i brus.

Det gikk som det gikk, usikker om noen gang drar til Bergen igjen.

Lenke til kommentar

Nei, det gjør hun ikke. Kanskje du ikke har smakt ren alkohol?

F.eks. https://www.apotek1.no/produkter/antibac-instrumentdesinfeksjon-95-750ml-906129p

PS; Jeg smakte ikke på den med vilje. Ble litt søl så fikk jeg faenskapen i munnen :p

Nå er dette på ingen måte ren alkohol da; den er tilsatt diverse stoffer nettopp for å gjøre den ubehagelig å drikke. 96% (som er det reneste alkohol som er mulig å oppdrive i stabil form) smaker ingenting; den bare brenner.

Det sterkeste man lovlig får tak av drikkbar alkohol her i Norge er 60%.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det gjør hun ikke. Kanskje du ikke har smakt ren alkohol?

F.eks. https://www.apotek1.no/produkter/antibac-instrumentdesinfeksjon-95-750ml-906129p

PS; Jeg smakte ikke på den med vilje. Ble litt søl så fikk jeg faenskapen i munnen :p

Nå er dette på ingen måte ren alkohol da; den er tilsatt diverse stoffer nettopp for å gjøre den ubehagelig å drikke. 96% (som er det reneste alkohol som er mulig å oppdrive i stabil form) smaker ingenting; den bare brenner.

Det sterkeste man lovlig får tak av drikkbar alkohol her i Norge er 60%.

Nå dreide det seg jo om vin da. Også nevnes likører.

Antibac inneholder vel brekningsmidler, så velbekomme  :wee:

Har hørt at å blande litt vann i vodkaen, åpner den for en del smaksrikdom som ellers virker mer skjult i ren vodka drikke. Jeg fordrar ikke vodka selv, fytti for noe fussel eller hva det heter. Vil tro at det finnes store kvalitetsforskjeller for vodkakjenneren mellom produktene.

Hvit rom er relativt drikkendes utblandet med juice, f.eks. ananas eller hva man foretrekker (brus?).

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Ja - vin smaker helt horribelt.

Jeg har aldri smakt en vin som ikke smaker så forferdelig at jeg får brekninger.

Nemlig. Vin er overpriset, sur saft.

Edit: Dette er ikke sarkastisk. Det smaker hoggorm, lukter jævlig og gjør meg syk. Det hender at jeg kjøper druesaft på butikken. Det blir omtrent det samme, bortsett fra at jeg ikke blir full eller får hodepine. Bare lik vin, dere som takler det.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

^^Wow, er det enten et dårlig forsøk på sarkasme, eller dere er så ignorante at det tar kaka. Ene har visst bare prøvd 5-10 typer og konkludert at all vin må smake det samme, og nestemann har åpenbart ikke peilig på hva vin egentlig er og priser :roll:

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå Tom sitt utgangspunkt. Vin er ikke en fantastisk nytelse for meg heller. Selvsagt så er det varianter av viner som er mer drikkelige enn andre. Og jammen har jeg klart å bli rimelig full på vin også, ganske kjappt, uten at det er noe kjempeartig mål i seg selv egentlig.

Lenke til kommentar

Dei fleste synest ikkje alkohol smakar godt første gang, om det er vin, øl eller sprit. I ung alder kan det òg vere mykje mat ein ikkje likar, men som kjem med åra.

Eg likte ikkje vin i starten, kanskje fordi det gjekk mest i billeg vin på julebord og jobbsamlingar. Den dagen eg var på middag med ein gjeng og det vart bestilt ein god vin, så fann eg ut at dette var faktisk godt! I dag går det 1-2 flasker i veka og det er alltid godt. Drikk aldri for å bli full lengre. I tillegg passar vin så fantastisk mykje betre til mat enn brus, vatn osv. Det hever retten og retten hever vinen.

Kvitvin er meir lettdrikkeleg enn raud og mange er ganske søte i smaken. Dersom du vil prøve god vin er mi beste anbefaling å ta ein middag på restaurant med ein anbefalt vin eller reise på besøk til nokon som serverer middag med vin.

Det artigaste med vin er det enorme utvalget me har gjennom Vinmonopolet. Du kan drikke vin kvar dag og aldri måtte drikke den same to gonger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...