Gå til innhold

Ustabilt system med nytt hk?

Apoc_

Anbefalte innlegg

Har kjøpt Asus A7N8X Deluxe 2.0

Når jeg kjører tester som Pcmark og 3dmark slår pc'en seg av etter et par minutt.

Jeg har prøvd tre forskjellige BIOS'er. Ingen hjelper! :roll:

Når jeg flasher forsvinner ikke gamle innstillinger, noe jeg synes er litt rart. BIOS sier cpu'en min er mellom 70 og 80 grader, men den er egentlig 42 på full load :cry:

Tanken har streifet meg at det Hk'et som slår av pc'en pga varmem som BIOS oppgir...

Noen som har forslag til hva som er feil??

Hvordan sletter jeg hele BIOS sånn at jeg får lagt inn en helt ny?? (som sier riktig temp!)

PC-Specs:

A7N8X Deluxe 2.0

XP2400+

TwinMos 512MB PC2100

Abit GF4 MX440

2 Harddisker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror nok det er noe muffins med CPU tempen din her.. Asus kortet ditt har en såkalt COP funksjon som skrur av pcen når cpu`en når en viss temperatur, jeg ville sjekket at CPU Viften sitter ordentlig, at du har satt på riktig mengde med kjølepasta, og at viften din i det hele tatt er sterk nok!

Lenke til kommentar

Alt er i orden med kjøleren. Jeg har bare byttet hk. CPU tempen er den samme som før. HW-monitoren i windows sier at cpu'en er 35-40 grader.

Har nyeste BIOS. Men den gamle blir ikke slettet når jeg flasher. Hvorfor ikke?

Har nettop sjekket kjøleren og cpu'en. Cpu'en er "lonka" selv om BIOS sier 80grader :scared: Hjelp! Jeg vil kjøre benchmarks på det nye hovedkortet mitt! Jeg vil overklokke!

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...