CTluu Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Sitter med arbeidskrav før eksamen, og må bestå 2/3. Den forrige fikk jeg ikke godkjent, men sitter nå med den andre på siste forsøk, noen som har gjennomført denne? Lenke til kommentar
CTluu Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 Sitter med arbeidskrav før eksamen, og må bestå 2/3. Den forrige fikk jeg ikke godkjent, men sitter nå med den andre på siste forsøk, noen som har gjennomført denne? Lenke til kommentar
kom_igjen Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Hei, jeg skal gjøre et forsøk på dette utover dagen. Stay tuned Si ifra om du vil studere sammen. Jeg går selv på BI, og kjenner ikke igjen denne typen oppgaver. Siden bedriftsøkonomisk analyse var nytt av året 2015, så ligger det ikke så mange oppgaver der ute kun relatert til dette faget. (Før 2015 ble det blandet finans og bedøk, så oppgavene finnes, en må bare rote seg frem til de). Å kunne jobbe med flere oppgaver fra en annen institusjon hadde vært veldig greit. Lenke til kommentar
CTluu Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 Hei, jeg skal gjøre et forsøk på dette utover dagen. Stay tuned Si ifra om du vil studere sammen. Jeg går selv på BI, og kjenner ikke igjen denne typen oppgaver. Siden bedriftsøkonomisk analyse var nytt av året 2015, så ligger det ikke så mange oppgaver der ute kun relatert til dette faget. (Før 2015 ble det blandet finans og bedøk, så oppgavene finnes, en må bare rote seg frem til de). Å kunne jobbe med flere oppgaver fra en annen institusjon hadde vært veldig greit. Så greit! Lyst å legge ut svar her? Lenke til kommentar
kom_igjen Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Hei, jeg skal gjøre et forsøk på dette utover dagen. Stay tuned Si ifra om du vil studere sammen. Jeg går selv på BI, og kjenner ikke igjen denne typen oppgaver. Siden bedriftsøkonomisk analyse var nytt av året 2015, så ligger det ikke så mange oppgaver der ute kun relatert til dette faget. (Før 2015 ble det blandet finans og bedøk, så oppgavene finnes, en må bare rote seg frem til de). Å kunne jobbe med flere oppgaver fra en annen institusjon hadde vært veldig greit. Så greit! Lyst å legge ut svar her? Hvis jeg finner ut hvordan jeg legger ut bilder. Når det er sagt er 2'eren en drittoppgave. Jeg irriterer meg over dårlige formuleringer, og mangelfull/forvirrende informasjon. Lenke til kommentar
kom_igjen Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Oppgave A: Anskaffelseskostnad - restverdi/levetid. Jeg antar her at momsen er fjerna og levetiden er 10 år, da ingenting annet er opplyst, samtidig syns jeg 10 år er veldig kort tid for en bygning. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
CTluu Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 Hei, jeg skal gjøre et forsøk på dette utover dagen. Stay tuned Si ifra om du vil studere sammen. Jeg går selv på BI, og kjenner ikke igjen denne typen oppgaver. Siden bedriftsøkonomisk analyse var nytt av året 2015, så ligger det ikke så mange oppgaver der ute kun relatert til dette faget. (Før 2015 ble det blandet finans og bedøk, så oppgavene finnes, en må bare rote seg frem til de). Å kunne jobbe med flere oppgaver fra en annen institusjon hadde vært veldig greit. Så greit! Lyst å legge ut svar her? Hvis jeg finner ut hvordan jeg legger ut bilder. Når det er sagt er 2'eren en drittoppgave. Jeg irriterer meg over dårlige formuleringer, og mangelfull/forvirrende informasjon. Enig der, man velger velg fil som kommentar eller innlegg :-) Lenke til kommentar
CTluu Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 Oppgave A: Anskaffelseskostnad - restverdi/levetid. Jeg antar her at momsen er fjerna og levetiden er 10 år, da ingenting annet er opplyst, samtidig syns jeg 10 år er veldig kort tid for en bygning. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Alt står der, ikke mye mer informasjon enn dette:/ Lenke til kommentar
kom_igjen Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 (endret) Oppgave A: Anskaffelseskostnad - restverdi/levetid. Jeg antar her at momsen er fjerna og levetiden er 10 år, da ingenting annet er opplyst, samtidig syns jeg 10 år er veldig kort tid for en bygning. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Alt står der, ikke mye mer informasjon enn dette:/ Forstår jeg det rett at salg av maskiner er lagt inn på posten der det står bank? Altså 170 000 for salg av maskiner? Vi skriver ting helt anderledes på BI, så en blir jo litt usikker. Samtidig er det greit med trening i hvordan ting gjøres andre plasser ;-) edit: jeg ser selv at 170 000 er helt urealistisk, men jeg finner ikke informasjonen en annen plass. Hvordan vite hva en tjente på salget, når salget ikke står noen vei? Endret 15. oktober 2017 av kom_igjen Lenke til kommentar
Jazz123 Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Hei, sitter å jobber med samme oppgave selv. Sliter selv litt med oppgave B. Jeg tolker det slik at "Salgssum varig driftsmiddel" er det maskinen ble solgt for. Maskinen var opprinnelig verdt 150,000 og skulle avskrives over 5 år, altså 30,000 per år. Så den avskrives 30,000 i 2014, 30,000 i 2015 og (30,000/12)*9=22500 i 2016. Så verdien da den ble solgt var 67500, og dermed tjener man 22500 på salget. Er iallefall det jeg har kommet fram til, men er ikke sikker i det hele tatt. Sliter også med hvordan jeg skal tolke at "Maskiner avskrives med 80,000 per år. Lenke til kommentar
kom_igjen Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Jeg tolker det slik at "Salgssum varig driftsmiddel" er det maskinen ble solgt for. Sliter også med hvordan jeg skal tolke at "Maskiner avskrives med 80,000 per år. At jeg ikke så salgssum før (skylder på migrenen, må nok legge med ned på litt om jeg skal fortsette med denne) Jeg tror avskrivningene på 80' skal brukes på de neste to spørsmålene i samme oppgave, men er usikker. Lenke til kommentar
CTluu Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 Hei, sitter å jobber med samme oppgave selv. Sliter selv litt med oppgave B. Jeg tolker det slik at "Salgssum varig driftsmiddel" er det maskinen ble solgt for. Maskinen var opprinnelig verdt 150,000 og skulle avskrives over 5 år, altså 30,000 per år. Så den avskrives 30,000 i 2014, 30,000 i 2015 og (30,000/12)*9=22500 i 2016. Så verdien da den ble solgt var 67500, og dermed tjener man 22500 på salget. Er iallefall det jeg har kommet fram til, men er ikke sikker i det hele tatt. Sliter også med hvordan jeg skal tolke at "Maskiner avskrives med 80,000 per år. Kom fram til noe lignende selv, 'men må ha misforstått hele oppgaven, for fikk bare 4/13 korrekte på forrige forsøk. Går jo ikke ann å se hva man gjør feil eller hva som er korrekt. Noen av svarene du er helt sikker på? Lenke til kommentar
CTluu Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 Oppgave A: Anskaffelseskostnad - restverdi/levetid. Jeg antar her at momsen er fjerna og levetiden er 10 år, da ingenting annet er opplyst, samtidig syns jeg 10 år er veldig kort tid for en bygning. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Alt står der, ikke mye mer informasjon enn dette:/ Forstår jeg det rett at salg av maskiner er lagt inn på posten der det står bank? Altså 170 000 for salg av maskiner? Vi skriver ting helt anderledes på BI, så en blir jo litt usikker. Samtidig er det greit med trening i hvordan ting gjøres andre plasser ;-) edit: jeg ser selv at 170 000 er helt urealistisk, men jeg finner ikke informasjonen en annen plass. Hvordan vite hva en tjente på salget, når salget ikke står noen vei? Ja, sliter virkelig med å forstå hvordan msn kan finne noe korrekt fasit uten riktig informasjon Lenke til kommentar
kom_igjen Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 når er fristen deres? Lenke til kommentar
CTluu Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 når er fristen deres? Imorgen tidlig.. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 (endret) Er 6 mnd. siden jeg hadde en regnskapseksamen nå, så det må tas forbehold om at det kan være småfeil her: Endret 15. oktober 2017 av nightowl Lenke til kommentar
CTluu Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2017 Er 6 mnd. siden jeg hadde en regnskapseksamen nå, så det må tas forbehold om at det kan være småfeil her: hmmm.jpg Fantastisk! Gjør et forsøk :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå