øyværing Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Hei. Har kjøpt en 97 volvo v70 som trekker sinsykt dårlig. Motoren det er snakk om er en B5202s. 2l bensin uten turbo. Den kommer sent opp i fart og sliter i svake motbakker / motvind, holder jeg 90 å får svak helling så mister jeg fort farten å det nytter lite å gire ned til 4 /3 gir. Maskinen er lettstartet å går fint på tomgang å ligger på 7-800rpm. Har lest av feilkoder og der var ikke noen koder å finne. Skal i morgen kjøpe luftfilter, tennplugger å bensinfilter for å teste om det blir bedre. Kan nevne at bilen har rullet 380000 km, lite oljeforbruk men myyyye bensin. Har googlet om det å kan være katalysatoren, kan jeg ta den bort på denne bilen? Ellers så står jeg fast her. Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Litt på sidelinja, men jeg synes det er en dårlig idé å betale penger for en 90-tallsbil som nærmer seg 400'000km. Motoren er antageligvis rimelig utslitt innvendig. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Har du vurdert muligheten for at bilen rett og slett ikke er bedre? Er oppgitt til 11,9 sek 0-100 og 1L på mila i snitt når den var NY. Bilen var dau også for 20 år og 380k km siden... http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=24910&tid=74 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå