anonymous420 Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Hei dere, jeg lurer på om det er lovlig å gå med militær uniform på en privat fest i Sverige til halloween? Festen er altså lukket, og jeg ville ikke brukt det i det offentlige, kommer kun til å ha den på meg inne der festen er. Takk for svar Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Din egen uniform som ansatt/innkalt i Forsvaret? Eller lånt/kjøpt/leid uniform for anledningen? Lenke til kommentar
anonymous420 Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 Din egen uniform som ansatt/innkalt i Forsvaret? Eller lånt/kjøpt/leid uniform for anledningen? Lånt for anledningen. Spurte en kompis som har vært i forsvaret i 4 år og sa det er fullt lovlig. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Skal man bære norsk uniform i et annet land en Norge skal man innhente formell tilatelse fra myndighetene i landet. Bæring av uniform i utland kan sees på som invasjon. Så jeg vil ikke være enig i "fullt lovlig". 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Det betyr at forsvarets uniformsreglar ikkje får betydning for deg. I Norge er det lov å gå med uniform, det som eventuelt er ulovleg er å utgi deg for å ha myndigheit som du ikkje har. Det som kanskje er mest aktuelt å sjekke opp er om regelverket er tilsvarende i Sverige. Om det er slik som i Norge så kan du kle deg ut som soldat, politi, vakt, osv men du må påsjå at ingen misforstår din rolle. På ein privatfest er ikkje det noke problem, men det kan være lurt å dekke deg til når du er ute i offentlegheita. 3 Lenke til kommentar
anonymous420 Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2017 Det betyr at forsvarets uniformsreglar ikkje får betydning for deg. I Norge er det lov å gå med uniform, det som eventuelt er ulovleg er å utgi deg for å ha myndigheit som du ikkje har. Det som kanskje er mest aktuelt å sjekke opp er om regelverket er tilsvarende i Sverige. Om det er slik som i Norge så kan du kle deg ut som soldat, politi, vakt, osv men du må påsjå at ingen misforstår din rolle. På ein privatfest er ikkje det noke problem, men det kan være lurt å dekke deg til når du er ute i offentlegheita. Akkurat det jeg tenkte, ettersom jeg kommer til å skifte klær hvis vi skal ut i offentligheten så tror jeg det skal gå greit. Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Hvorfor skulle det være gøy å kle seg i en militær uniform på halloween? Trodde det var hodeskaller og lik. Lenke til kommentar
anonymous420 Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 Hvorfor skulle det være gøy å kle seg i en militær uniform på halloween? Trodde det var hodeskaller og lik. Alle andre skal kle seg sexy Derfor ble jeg spurt om jeg kunne gå i militær uniform Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå