Gå til innhold

Ofrer norske muslimer dyr ?

Anbefalte innlegg

Der tar du feil, å spise det ofrede dyret er en sentral del av dyreofrings rituale i en rekke kulturer.

Fra gammelt av ga man ofte brennoffer, hvor dyrene ble drept og brent, fordi herren elsker lukten av brent kjøtt.

Det var jo heller ikke vanlig å spise ofringene i gamle egyptiske og søramerikanske religioner, og i jødedommen var det begrensninger på hvem som kunne fortære et ofret dyr....

Ja, nei alle jøder, store og små spiste påskelammet sammen.

"The sacrificial animal, which was either a lamb or goat, was necessarily a male, one year old, and without blemish. Each family or society offered one animal together"

kilde:  https://en.wikipedia.org/wiki/Passover_sacrifice

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forbindelse med dette innførte Gud lover som gjelder alle Noahs etterkommere, innbefattet alle oss som lever idag. Han forbød å bruke blodet av dyr som mat og han forbød også mord og unøding dreping av dyr. Hans uttalelse om dette er klar og tydelig:

Men kjøtt med dets sjel i, det er dets blod skal I ikke ete. men for eders eget blod vil jeg kreve hevn, av hvert dyr vil jeg kreve hevn for det og av mennesket, av enhvers bror vil jeg kreve hevn for menneskets liv. Den som utløser mennesketss blod, ved mennesket skal hans blod utøses for i Guds bilde skapte han mennesket. ( 1.Mos 9: 4-6 )

Vi kan spise svinekjøtt uten blod.

Lenke til kommentar

I forbindelse med dette innførte Gud lover som gjelder alle Noahs etterkommere, innbefattet alle oss som lever idag. Han forbød å bruke blodet av dyr som mat og han forbød også mord og unøding dreping av dyr. Hans uttalelse om dette er klar og tydelig:

Men kjøtt med dets sjel i, det er dets blod skal I ikke ete. men for eders eget blod vil jeg kreve hevn, av hvert dyr vil jeg kreve hevn for det og av mennesket, av enhvers bror vil jeg kreve hevn for menneskets liv. Den som utløser mennesketss blod, ved mennesket skal hans blod utøses for i Guds bilde skapte han mennesket. ( 1.Mos 9: 4-6 )

Men så endrer Jesus på den loven og sa de kristne skulle drikke hans blod, ildsint

Joh 6,54 "Men den som spiser min kropp og drikker mitt blod, har evig liv"

Matt 26:26 "Mens de holdt måltid, tok Jesus et brød, takket og brøt det, ga disiplene og sa: «Ta imot og spis! Dette er min kropp.» Og han tok et beger, takket, ga dem og sa: «Drikk alle av det! For dette er mitt blod"

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, nei alle jøder, store og små spiste påskelammet sammen.

"The sacrificial animal, which was either a lamb or goat, was necessarily a male, one year old, and without blemish. Each family or society offered one animal together"

kilde:  https://en.wikipedia.org/wiki/Passover_sacrifice

Men det står jo i disse lenkene dine -> https://en.wikipedia.org/wiki/Sacrifice

Ritual sacrifice was practiced in Ancient Israel, with the opening chapters of the book Leviticus detailing parts of an overview referring to the exact methods of bringing sacrifices.

Although sacrifices could include bloodless offerings (grain and wine), the most important were animal sacrifices.

Blood sacrifices were divided into burnt offerings (Hebrew: עלה קרבנות) in which the whole unmaimed animal was burnt, guilt offerings (in which part was burnt and part left for the priest) and peace offerings (in which similarly only part of the undamaged animal was burnt and the rest eaten in ritually pure conditions).

Lenke til kommentar

Men så endrer Jesus på den loven og sa de kristne skulle drikke hans blod, ildsint

Jesus ofret også et par tusen griser for å fri Legion fra besettelse.

"Vel, absolutt all mat kristne spiser er et offer siden dere ber gud velsigne maten og takker gud for maten."

Men hvis jeg tror at Allah er en avgud, må min velsignelse over maten på en måte nulle ut velsignelsen fra imamen.

En ting er jo at du ikke tror Mohammed er en profet, slik kristne gjør, men dersom du er kristen å tror Allah, Abrahams Gud, de kristnes og jødenes Gud, er en avgud, så har du jo misforstått.

Det er jo samme "Gud" ?

Lenke til kommentar

Joh 6,54 "Men den som spiser min kropp og drikker mitt blod, har evig liv"

Matt 26:26 "Mens de holdt måltid, tok Jesus et brød, takket og brøt det, ga disiplene og sa: «Ta imot og spis! Dette er min kropp.» Og han tok et beger, takket, ga dem og sa: «Drikk alle av det! For dette er mitt blod"

Ikke bokstavelig men Symbol , tok Jesus et brød, takker og brøt det, ga disiplene og sa: Ta imot og spis. Dette betyr min kropp og beger av vin betyr Jesus blod

Lenke til kommentar

En ting er jo at du ikke tror Mohammed er en profet, slik kristne gjør, men dersom du er kristen å tror Allah, Abrahams Gud, de kristnes og jødenes Gud, er en avgud, så har du jo misforstått.

Det er jo samme "Gud" ?

Du kan ikke bestemme hva jeg skal synes om Allah. 

Det er jo en del ting som skiller, f.eks. at Koranen i praksis er et tillegg til Bibelen, at de bruker halvmåner på toppen av moskeene, at de ser på kristne som vantro, at de går rundt en svart stein (kaba) i Mekka, at det er tillatt for muslimske menn med gjengifte.

Med mer, sikkert.

Lenke til kommentar

Hvis man ønsker å tro at det ikke er samme gud så tror man ikke det. Man velger helt fritt hva man ønsker å tro, om jorda er flat og alle kjendiser har skiftet kjønn for eksempel.

Enkelte tror sikkert på merkelige ting, men ut i fra spørsmålet så virket det ikke slik.

Dersom man tror at Allah er en avgud fordi man har merkelige forestillinger om både kjendiser og jorda, så kan man jo like gjerne tro at å spytte over høyre skulder tre ganger nuller ut alle typer velsignelser av maten man spiser.

Selvfølgelig ikke, du kan tro akkurat hva du vil, jeg bare poengterer at Allah i følge Islam er den samme guden som de andre abrehamittiske religionene tilber.

Dersom du tror Allah er en smurf, en avgud, Odin eller Tor med hammeren, så er det selvfølgelig opp til deg.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Det er jo samme "Gud" ?

Det er jo en del ting som skiller, f.eks. at Koranen i praksis er et tillegg til Bibelen, at de bruker halvmåner på toppen av moskeene, at de ser på kristne som vantro, at de går rundt en svart stein (kaba) i Mekka, at det er tillatt for muslimske menn med gjengifte.

Med mer, sikkert.

I forhold til det du skriver der så er det tydelig at eliten bestemmer hva du tror og mener. Du er klar over at Islam er konstruert av eliten for å få kristne vekk fra sin tro? Det med slakt av dyr er satanistisk og med en gang man godtar Islam så godtar man satan i sitt hjerte. At du kaller Koranen et tillegg til Bibelen gjør deg til en satanist.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig ikke, du kan tro akkurat hva du vil, jeg bare poengterer at Allah i følge Islam er den samme guden som de andre abrehamittiske religionene tilber.

Dersom du tror Allah er en smurf, en avgud, Odin eller Tor med hammeren, så er det selvfølgelig opp til deg.

Det samme vil jo også Jehovas Vitner, mormonerne og andre hevde, at de tilber den sanne Gud og er den eneste veien til Gud. 

Har de dermed rett?

Lenke til kommentar

...En ting er jo at du ikke tror Mohammed er en profet, slik kristne gjør, men dersom du er kristen å tror Allah, Abrahams Gud, de kristnes og jødenes Gud, er en avgud, så har du jo misforstått.

Det er jo samme "Gud" ?

Det er nok snarere muslimene som har misforstått hva det er Gud vil, når de i år 2017 ofrer kuer, lam, gjeter og kameler til Gud.

Lenke til kommentar

Symbolsk kannibalisme er innafor altså, men litt symbolsk slakting er ikke greit?

Det er ikke symbolsk slakting, Soseks

"Muslims engaged in the Hajj (pilgrimage) are obliged to sacrifice a lamb or a goat or join others in sacrificing a cow or a camel during the celebration of the Eid al-Adha ......The Eid al-Adha is major annual festival of animal sacrifice in Islam. In Indonesia alone, for example, some 800,000 animals were sacrificed in 2014 by its Muslims on the festival, but the number can be a bit lower or higher depending on the economic conditions. According to Lesley Hazleton, in Turkey about 2,500,000 sheep, cows and goats are sacrificed each year to observe the Islamic festival of animal sacrifice, with a part of the sacrificed animal given to the needy who didn't sacrifice an animal. According to The Independent, nearly 10,000,000 animals are sacrificed in Pakistan every year on Eid. Countries such as Saudi Arabia transport nearly a million animals every year for sacrifice to Mina (near Mecca)"

kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Animal_sacrifice

Lenke til kommentar

Det er nok snarere muslimene som har misforstått hva det er Gud vil, når de i år 2017 ofrer kuer, lam, gjeter og kameler til Gud.

Du mener at du vet bedre hva Gud vil, enn en femtedel av verdens befolkning som faktisk tror på den guden ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener at du vet bedre hva Gud vil, enn en femtedel av verdens befolkning som faktisk tror på den guden ?

Mens barna i Jemen sulter ? 

Lenke til kommentar

IHS vet bedra hva guden hans vil enn guden gjør selv. IHS er sin egen gud (essensielt egoisme).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mens barna i Jemen sulter ? 

Jemen er pussig nok omtrent det eneste landet på den arabiske halvøy som klarte å stå i mot det Osmanske Riket, å være i stor grad uavhengig.

I dag har det merkelig nok ført til at Jemen ikke har en potte å pisse i, å ikke er i stand til å produsere mat av noe slag.

90% av maten i Jemen importeres fra nabolandene, og som ordtaket går, som man reder, som man ligger.

Det enda større problemet, er jo at jemenittene ikke klarer å enes om noe som helst, og at houthiene og regjeringsstyrkene er i en slags evig borgerkrig, hvor sivilbefolkningen rammes harderes, og igjen, som man reder, som man ligger !

Lenke til kommentar

Har ikke dette egentlig omgjort en god del av kjøttet fra Nortura til offerkjøtt? Offerkjøtt advares det mot i Nye Testamentet.

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/nortura-sier-opp-halal-avtale-med-islamsk-rad-1.13715521

"Nortura har siden 2006 hatt en avtale om halalsertifisering av enkelte produkter."

"Halal-avtalen innebærer at det leses en takknemlighetsbønn for dyret under bedøving, før det slaktes på ordinært vis."

Bønnene har blitt lest av en imam, og dette har pågått siden 2006...

Vet ikke helt om det vil innebære at Nortura nå sier opp avtalen med Islamsk Råd. 

Betyr det at muslimene heretter vil finne kyllinger og slakte dem selv?

De siste tiårene har det vært flere bønder som har rapportert om manglende sauer. 

Kan disse sauene ha blitt tatt av muslimene som behøvde noen sauer å slakte?

Eller har sauene blitt tatt av noen ekstremt sultne ikke-muslimer?

Har jobbet på Nortura, og ja Imamene fikk fri tilgang til Slakten og da tok vi vantro tidlig fri... Var å tittet på at de sto og okka og ba for dyrene før de kuttet halsen på de..

Dette er Way back in time, og mange år siden... Men de holder vel fortsatt på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...