tmkaldheim Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Har ett MSI K7N2 Delta-L som akkurat er monter, når eg skrur på daten så kommer det bare eit langt pippppp...... og vente ei lita stund eit langt pippppppp.... til. Hva er feilen??? Når eg ser på d-brakketen og i manulalen så står det følgene: "Testing RTC (real time clock)" Ka betyr det??? Hardware: MSI K7N2 Delta-L Geil 512mb ram PC 3200 AMD Athlon XP 2600+ Har virket før Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) ..Mener at mitt MSI piper uttahæ***te hvis det er noe FEIL Sjekk at CPU sitter bra Sjekk at RAM sitter bra Sjekk for generelle feilkoblinger Sjekk at alle kabler er tilkoblet done deal God Jul! EDIT: Åja.. den d-braketten min.. funker ikke iht manual Endret 9. desember 2003 av tempezzzt Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Tok og monterte alt på nytt og nå virke det ikkje i det heila tatt. Sette i strøm og alt kobler i alt trykker på on knappen på baksiden og så den på framsiden det skjer ABSOLUTT ingen ting så det e nokk strømforsyningen så har tatt kvdlen Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 sikkert bare en sikring som kan ha gått i PSU.. ellr så ekke ATX pluggen ordentlig i.. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 vet at det er liten sannsynlighet for dette, men er clear cmos jumperen rett stilt??? hvis ikke er det det som gjør at du ikke får liv i noe. takket være en feil i manualen ble mitt stakkars KT4 ULTRA-BFISR ødelagt. buhuu!!! "snufs" men i det minste fikk jeg en ny psu, og en ny cpu, på grunn av den feilen. "takke far for stor lommebok" Lenke til kommentar
smoke Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Du kan skjekke: http://www.ocshoot.no/beepcodes.html Den har hjulpet meg fikse prob. en del ganger! Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Vist det er ein sikring kossen ser eg om den har gått/tatt kvelden Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 du kan jo bare teste PS uten å ha den i HK da....som de nevnte på en guide e.l. her på OK så ser du at hvis du kortslutter ps-on ledningen på atx pluggen, (denne ledingen er grønn, eller mørkegrønn) sammen med jord, eller svart ledning. det er egentøig samme hvem jord ledning det er, men skal du følge guiden skal du kortslutte den med jordledningen som sitter ved siden av ps-on. eller du kan eventuelt skru opp PS og sjekke sikringen der. Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 1. prøv et annet hk 2. prøv en annen psu hadde dette problemet sjøl. Det tok over 1mnd før jeg fant ut av feilen. Eg hadde ikke den pipelyden men da jeg trykkte på påknappen sjedde det ingenting.. prøvde en venn av meg sitt hk, da virket den.. Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Fekk syskenbarnet mitt te å fiksa det... Han fant ut at det var usb'en i fronten som lagte prob. an kobla den fra og pc'en virke heilt fin hehe... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Er alltid greit å koble ekstra USB-porter rett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå