Styrmann Smisk Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Merkelig.. Ring Telenor du! Lenke til kommentar
Oter Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 tenkte og ringe i morgen,så kan de overvåke nettet Lenke til kommentar
Oter Skrevet 28. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2017 hadde besøk av relacom,som koblet seg på linja her,og fant ingen feil,han hadde testet linjen før han kom,og da var linja nede. skiftet modem,virker som at nettet er mer stabilt nå,detter ikke så ofte ut,men faller fremdeles ut. men linjen er så dårlig at det ikke er mulig og se filmer på Canal digital og,starter og hakker fryktelig periodevis,ser at måleren faller fra 8mbps og helt ned i 2mbps. rimelig frustrerende Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 (endret) Hvilken hastighet sier Ruteren din at du har mot WAN? DSL info en eller annet sted.. Kan være intern trøbbel også i ett eldre hus hvor det er mange telefonkontakter.. Mange er fjernet og bare tapet.. Dette er langt fra uvanlig, en elektriker, eller du selv skal kunne klare å trekke kabelen direkte selv og sette opp ett nytt fast punkt uten alt gammelt fjas til en rimelig penge.. Elektriker, eller noe med rett utstyr klarer sikkert dette på en liten halvtime... Endret 28. oktober 2017 av Krozmar Lenke til kommentar
Oter Skrevet 28. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2017 kun en telefonkontakt,jeg får samme hastigheten som han fra relacom fikk inn på apparatet sitt fra nettet Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Det er bare å ringe Telenor igjen da. Kommer kabelen inn til huset i luft eller jord? Hvis den kommer i luft, er kabelen grå? Er kablene som går til kontakten i huset gamle? (Dvs er det sjanse for at de har morknet og tatt inn vann) Er det noen skjøter utpå huset? Hvis skjøtene har trekt vann kan det være en ide å fjerne disse. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2017 er helt sikker på at problemet ligger et annet sted,har slitt med samme problemet før også,bla i sommer,og i vinter som var. da gikk det over etter endel kontakt med telenor,og feilsøking. problmet med telenor,er at det er stortsett kun inkompetente folk man snakker med,skal man få hjelp av folk som har peiling,så må man snakke med bredbåndshjelpen eller hva de kaller seg de hos telenor,og da koster det vel 10-12kr pr minutt,skjønner ikke at det kan være lov engang. kan det hjelpe og bytte dns server? Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Høres ut som dette gjelder problemer mellom modem og sentral. Hvis aDSL/vDSL i perioder er dårligere, så kan det være pga. "vær og vind". Rennende vann kan forstyrre signalene betydelig om det er i nærheten av ledningen. F.eks. en bekk som ligger langsmed ledningen. I tilfelle vil periodene det er dårlig starte en periode det er mye vann. Hastigheten skal normalt justere seg opp igjen, men det kan fort ta en uke eller to. Det er det ikke stort å få gjort noe med i tilfelle, annet enn å selv betale for å få lagt lednigen en annen plass, men det kan fort bli kostbart tror jeg. Kundeservice kan kanskje se det hvis det har vært ustabilitet, men kan i tilfelle ikke se årsaken, eller gjøre noe med det. Er andre kilder til forstyrrelser også, men har inntrykk av at rennende vann er blant de vanligste. Tror elmotorer også kan være kilde til forstyrrelser pga. det elektromagnetiske feltet rundt når de er i bruk, om de står i nærheten. F.eks. fra vaskemaskin og sånt. Ikke skråsikker på det. Dobbeltsjekk også på Mine Sider hos Telenor hvilket abonnement du har. Om du f.eks. har Bredbånd 10 så gir vel det bare hastigheter opp til 10-12Mbps tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå