Ivan S Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Hei.Jeg er på utskikk etter et godt program for økonomistyring og budsjettering til privat bruk.Jeg kan selvsagt bruke Google og finne flere programmer, men de fleste er rettet mot "USA", eller mangler viktige egenskaper jeg trenger. Jeg tenker det er mulig at dere bruker noe selv, til å ha kontroll på både regninger, kvitteringer, og ikke minst, planlegger for fremtidige utgifter. Problemet er at jeg ikke kan finne et program som *ikke* er subscription basert, sync muligheter, og med en android app som gir deg muligheten til å ta bilder av kvitteringer samtidig som du fører inn nye transaksjoner.Verdt å nevne at jeg har tatt i bruk GnuCash, men det mangler funksjonaliteten til å sync mellom android+pc, og har ikke funksjonaliteten til å ta bilder av kvittering, samtidig som man fører inn nye transaksjoner.Tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Skandiabanken har noe som heter Min Økonomi. Der får du full oversikt i nettbanken. Den funker noe tregt på mobilen men ellers er den super med oversikt/overstyring av forbruk og budsjett. Kanskje du kan bli avansert bruker av Evernote, der kan du knipse bilder og knytte dokumenter til notat. Hva med regneark fra Google hvor du legger snarvei til på startskjermen? Bilder av kvitteringer kan legges i egen mappe sortert på dato, da blir det lett å finne frem. Selv synes jeg det blir tungvint å vedlike alle transaksjoner man gjør i en egen app. Derfor bruker jeg bankenes sine funksjoner, i tillegg til kredittkort som kun brukes på tiltenkte formål. Bensin bruks kun på ett kredittkort, matvarer på et annet. Klær på ett tredje osv.. Da får man også med seg bonusordningene på kortene. Jeg tar aldri bilder av kvitteringer men mange leverandører sender automatisk kvittering til Digipost om man har denne tjenesten. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Tips? Jeg laget et regneark som passer til mitt bruk. En kolonne per måned og så grupperte rader med kostnader, faste og andre. Brukte tidligere excel, men fra 2010 gikk jeg over til google sheets og syns det funker veldig bra. Jeg balanserer det den første i hver måned. Det enkle er ofte det beste? Lenke til kommentar
Ivan S Skrevet 14. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2017 Har løsning i at jeg bruker cloud sync for når jeg tar bilder - som lagrer bilder etter dato. Da kan jeg når jeg har tid til å gå over detaljene på kjøp lett få kontroll.For øyeblikket har jeg gått fra GnuCash til YNAB 4 appen på PC og mobil (ikke den nye subscription). Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Jeg bruker et .ods open office regneark med mal for budsjett fra økonomiguiden, og bruker andropenoffice appen for å se og redigere på android. Så avansert med kvitteringer er jeg ikke, samler ikke på dem, bruker bare noen for å se priser og hva de forskjellige butikkene har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå