Gå til innhold

KOMMENTAR: Kor langt kan utgivarane gå før me seier stopp?


Anbefalte innlegg

 

 

Betale? Du får kun tak i ting ved å spille. Går ikke å kjøpe de med penger.

Nei, sist jeg så var eneste måten å få tak i alt i spillet å betalle 7-800 kroner for å unlocke det. Innhold som var i spillet, men låst fra spilleren til å bruke. Mener du at dette er noe de sluttet med i BF1?

 

Du får hele spillet for 600.

ingen betalt dlc.

 

Ok da har det blitt mye bedre enn BF4. Der fikk du bare 10% av våpnene og må betale 600-900kr for å få resten.

 

Hvis de har sluttet med dette og du bare har spilt BF1 så skjønner jeg at du ikke ser noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"As a balance goal, we’re working towards having the most powerful items in the game only earnable via in-game achievements."

Og det sier ingenting om hvorvidt de snakker om de "kraftigste" enkeltoppgraderingene (e.g. bestemte våpen, oppgraderinger til helter), eller om de snakker om å låse opp høyere nivåer av oppgraderinger. Slik jeg tolker det, så er kort enten opptjenbare gjennom spill, eller du kan få dem tilfeldig i loot crates (og muligens også opptjenbare gjennom spill i tillegg, de har ikke vært særlig klare om det). Skal du oppgradere et kort til et høyere nivå, så er det ingenting som tilsier at de oppgraderingene til kort som er tilgjengelige i loot crates ikke kan fåes gjennom tilfeldige dropp i loot crates.

 

"And lastly, you have to earn the right to be able to upgrade Star Cards and unlock most Weapons. You can only upgrade or unlock them if you have reached a high enough rank, which is determined by playing the game."

Som nevnt, det er sjelden rangen som er en begrensning. Å gå opp i rang går fort. Å grinde for loot etterpå tar tid. Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

 

"As a balance goal, we’re working towards having the most powerful items in the game only earnable via in-game achievements."

Og det sier ingenting om hvorvidt de snakker om de "kraftigste" enkeltoppgraderingene (e.g. bestemte våpen, oppgraderinger til helter), eller om de snakker om å låse opp høyere nivåer av oppgraderinger. Slik jeg tolker det, så er kort enten opptjenbare gjennom spill, eller du kan få dem tilfeldig i loot crates (og muligens også opptjenbare gjennom spill i tillegg, de har ikke vært særlig klare om det). Skal du oppgradere et kort til et høyere nivå, så er det ingenting som tilsier at de oppgraderingene til kort som er tilgjengelige i loot crates ikke kan fåes gjennom tilfeldige dropp i loot crates.

 

"And lastly, you have to earn the right to be able to upgrade Star Cards and unlock most Weapons. You can only upgrade or unlock them if you have reached a high enough rank, which is determined by playing the game."

Som nevnt, det er sjelden rangen som er en begrensning. Å gå opp i rang går fort. Å grinde for loot etterpå tar tid.

Står ganske klart og tydelig at "only earnable via in-game achievements."

Hvilket er systemet de har brukt i alle de siste battlefield spillene... Der heter det "weapon assignments"

Og i battlefield 1 har man nå "service assignments" for å låse opp kort som fungerer slik som i battlefront.

 

I betaen hadde jeg alle 27 kortene etter 6 timer.

Da var karakteren nettopp kommet til lvl 10.

 

Bf spillene har top lvl på rundt 140, så det blir nok ikke mye grinding, spesielt ikke når du får de beste tingene utenfor eskene.

Lenke til kommentar

Står ganske klart og tydelig at "only earnable via in-game achievements."

Og hva er det som faller i kategorien "only earnable via in-game achievements."?

 

Bestemte kort, eller høyere nivåer av kort?

 

For hvis høyere nivåer av kort du får i loot crates også kan fåes i loot crates, da kan du betale deg til en fordel.

 

Og jeg tror som sagt ikke systemet de ender opp med i battlefront 2 blir likt det i f.eks. Battlefield 1, fordi finansieringsmodellen baserer seg på salg av lootcrates, ikke salg av dlc.

 

I betaen hadde jeg alle 27 kortene etter 6 timer.

Da var karakteren nettopp kommet til lvl 10.

Det ble vel nevnt i videoen jeg postet tidligere at items ble delt ut raskere i betaen enn det vil bli i ferdigspillet. Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

 

Står ganske klart og tydelig at "only earnable via in-game achievements."

Og hva er det som faller i kategorien "only earnable via in-game achievements."?

 

Bestemte kort, eller høyere nivåer av kort?

 

For hvis høyere nivåer av kort du får i loot crates også kan fåes i loot crates, da kan du betale deg til en fordel.

 

Og jeg tror som sagt ikke systemet de ender opp med i battlefront 2 blir likt det i f.eks. Battlefield 1, fordi finansieringsmodellen baserer seg på salg av lootcrates, ikke salg av dlc.

 

I betaen hadde jeg alle 27 kortene etter 6 timer.

Da var karakteren nettopp kommet til lvl 10.

Det ble vel nevnt i videoen jeg postet tidligere at items ble delt ut raskere i betaen enn det vil bli i ferdigspillet.

"the most powerful items in the game only earnable via in-game achievements."

Dvs de beste tingene. Ettersom våpen er balanserte, så kan dette kun mene en ting. Altså nivå 4 kort.

 

Som da selfølgelig betyr at de kortene ikke kommer i kassene.

 

Og som betyr at de er veldig raske å få tak i.

 

Hva gjelder at jeg fikk tak i alle kortene i betaen før lvl 10... Man skal kun ha 3 kort, så at det å få 3 kort i det ferdige spillet skal ta lengre tid enn 27 i betaen?

Lenke til kommentar

 

 

Umulig? Jeg klarte da å unlocke alle våpen i bf2, 3, 4 og 1.

Det tar en stund, spesielt med de dårligere klassene, men ellers er det fult mulig.

Unlocket du alle våpen i BF4?

 

Ja, inkludert phantom bow.

 

Jeg spilte i 2-3 år og fikk kun unlocket våpnene til en klasse.
Lenke til kommentar

"the most powerful items in the game only earnable via in-game achievements."

Dvs de beste tingene. Ettersom våpen er balanserte, så kan dette kun mene en ting. Altså nivå 4 kort.

Nei.

 

Det kan også bety at visse kort (e.g. standardkortene som kan brukes til de vanlige klassene) er i loot crates, og kortene som oppgraderer helter er låst til spilloppdrag.

 

Du leser alt for mye ut av en særs vag pressemelding, og du ignorerer fullstendig at dette spillet har en forretningsmodell som baserer seg på å presse folk til kjøpe lootcrates.

 

Hva gjelder at jeg fikk tak i alle kortene i betaen før lvl 10... Man skal kun ha 3 kort, så at det å få 3 kort i det ferdige spillet skal ta lengre tid enn 27 i betaen?

Hvis DICE klarer å gjøre balanseringen så elendig at det bare er tre av kortene det er noen vits i å låse opp, så har ikke spillet mye levetid uansett. Så da havner vi tilbake på min konklusjon om å spare pengene.

 

Og da ignorerer du også alle kortene med kjøretøyoppgraderinger og kortene med helte-spesifikke oppgradringer.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

 

"the most powerful items in the game only earnable via in-game achievements."

Dvs de beste tingene. Ettersom våpen er balanserte, så kan dette kun mene en ting. Altså nivå 4 kort.

Nei.

 

Det kan også bety at visse kort (e.g. standardkortene som kan brukes til de vanlige klassene) er i loot crates, og kortene som oppgraderer helter er låst til spilloppdrag.

 

Du leser alt for mye ut av en særs vag pressemelding, og du ignorerer fullstendig at dette spillet har en forretningsmodell som baserer seg på å presse folk til kjøpe lootcrates.

 

Hva gjelder at jeg fikk tak i alle kortene i betaen før lvl 10... Man skal kun ha 3 kort, så at det å få 3 kort i det ferdige spillet skal ta lengre tid enn 27 i betaen?

Hvis DICE klarer å gjøre balanseringen så elendig at det bare er tre av kortene det er noen vits i å låse opp, så har ikke spillet mye levetid uansett. Så da havner vi tilbake på min konklusjon om å spare pengene.

 

Og da ignorerer du også alle kortene med kjøretøyoppgraderinger og kortene med helte-spesifikke oppgradringer.

Kortene til heltene er betydelig mindre verdt enn klassekort. Så det er det ikke.

Overwatch har samme modell, men du får ikke bedre våpen av kassene i det...

 

Du spiller kun 1 klasse. Den ene klassen kan bare ha 3 kort.

Lenke til kommentar

 

 

 

Umulig? Jeg klarte da å unlocke alle våpen i bf2, 3, 4 og 1.

Det tar en stund, spesielt med de dårligere klassene, men ellers er det fult mulig.

Unlocket du alle våpen i BF4?
Ja, inkludert phantom bow.
Jeg spilte i 2-3 år og fikk kun unlocket våpnene til en klasse.

Jeg spilte bare noen uker per dlc.

Lenke til kommentar

Kortene til heltene er betydelig mindre verdt enn klassekort. Så det er det ikke.

Er dette noe utviklerne faktisk har uttalt seg om, eller er det din subjektive mening som ikke nødvendigvis har noen sammenheng med hvordan utviklerne tenker?

 

Overwatch har samme modell, men du får ikke bedre våpen av kassene i det...

Bortsett fra at Overwatch, i motsetning til Battlefront 2, ikke har kasser som gir deg utstyr med spilltekniske effekter.

 

Hvis du vil se et spill som har en nærmere modell til Battlefront 2, så kan du se på Mass Effect 3 / Andromeda sine flerspillermoduser. Og de ble mer eller mindre ødelagt av "belønnings"-modellen.

 

Du spiller kun 1 klasse. Den ene klassen kan bare ha 3 kort.

Jeg er ganske sikker på at du ikke trenger å velge en klasse å spille når du kjøper spillet og så bare spille den ene klassen. Jeg er rimelig sikker på at du faktisk (hold på hatten) kan velge en ny klasse hver gang du spawner. Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

 

Kortene til heltene er betydelig mindre verdt enn klassekort. Så det er det ikke.

Er dette noe utviklerne faktisk har uttalt seg om, eller er det din subjektive mening som ikke nødvendigvis har noen sammenheng med hvordan utviklerne tenker?

 

Overwatch har samme modell, men du får ikke bedre våpen av kassene i det...

Bortsett fra at Overwatch, i motsetning til Battlefront 2, ikke har kasser som gir deg utstyr med spilltekniske effekter.

 

Hvis du vil se et spill som har en nærmere modell til Battlefront 2, så kan du se på Mass Effect 3 / Andromeda sine flerspillermoduser. Og de ble mer eller mindre ødelagt av "belønnings"-modellen.

 

Du spiller kun 1 klasse. Den ene klassen kan bare ha 3 kort.

Jeg er ganske sikker på at du ikke trenger å velge en klasse å spille når du kjøper spillet og så bare spille den ene klassen. Jeg er rimelig sikker på at du faktisk (hold på hatten) kan velge en ny klasse hver gang du spawner.

Igjen, alle Dice spill har fungert likt rundt det som nå blir kort. De har brukt battlefield 1 for å teste systemet.

 

Hva som er i kassene til overwatch var hele poenget med kommentaren min, men det ble visst for mye...

 

Du kan selvfølgelig velge mellom klasser, men folk gjør ikke det.

Bare å se på overwatch som et eksempel. Alle har 1 karakter de spiller som.

 

I battlefield spiller nesten alle som assault.

Lenke til kommentar

Igjen, alle Dice spill har fungert likt rundt det som nå blir kort. De har brukt battlefield 1 for å teste systemet.

 

Hva som er i kassene til overwatch var hele poenget med kommentaren min, men det ble visst for mye...

Kan du låse opp gjenstander med spilltekniske effekter i tilfeldige kasser i Battlefield 1? Altså gjenstander som ikke bare er kosmetiske?

 

Du kan selvfølgelig velge mellom klasser, men folk gjør ikke det.

Bare å se på overwatch som et eksempel. Alle har 1 karakter de spiller som.

Tull.

 

I battlefield spiller nesten alle som assault.

Tja, greit at jeg sparte pengene på det også, for det høres ut som elendig spilldesign. Eller så er det bare overdrivelse fra din side, noe jeg mistenker sterkt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Igjen, alle Dice spill har fungert likt rundt det som nå blir kort. De har brukt battlefield 1 for å teste systemet.

 

Hva som er i kassene til overwatch var hele poenget med kommentaren min, men det ble visst for mye...

Kan du låse opp gjenstander med spilltekniske effekter i tilfeldige kasser i Battlefield 1? Altså gjenstander som ikke bare er kosmetiske?

 

Du kan selvfølgelig velge mellom klasser, men folk gjør ikke det.

Bare å se på overwatch som et eksempel. Alle har 1 karakter de spiller som.

Tull.

 

I battlefield spiller nesten alle som assault.

Tja, greit at jeg sparte pengene på det også, for det høres ut som elendig spilldesign. Eller så er det bare overdrivelse fra din side, noe jeg mistenker sterkt.

Ikke i kasser, men systemet med kort ble nylig innført, og de har et kassesystem som lar deg kjøpe kasser.

Dice er glade i å teste ting ut i tidligere spill.

 

Absolutt ikke tull.

 

Selv for deg hvilket som helst spill. Et våpen i det spillet vil alltids være mer populært enn andre.

Så for å holde seg konkurransedyktige må man bruke dette våpenet.

Dette gjelder alt fra overwatch, cs, til rpg spill.

Lenke til kommentar

Ikke i kasser, men systemet med kort ble nylig innført, og de har et kassesystem som lar deg kjøpe kasser.

Dice er glade i å teste ting ut i tidligere spill.

Ok, kan du få gjenstander med spilltekniske effekter i Battelfield 1 i tilfeldige belønninger, ja eller nei.

 

Kortsystemet i Battlefield 1 er ikke nytt, det var kort i Battlefront 1 også. Sånn jeg har skjønt det på Battlefield 1, så er alle de tilfeldige belønningene i Battlefield 1 kosmetiske.

 

Kan du, ved å betale penger, få flere gjenstander med spillteknisk effekt i Battlefield 1? Hvis nei, så er det ikke samme system som i Battlefront 2.

 

Absolutt ikke tull.

Jo. Klart, det er flusst med one-trick-ponies, men det er også veldig mange spillere som kan skifte mellom en rekke av karakterer for å fylle nødvendige roller i laget og kontre motstanderens helter. Og det er gjerne sistnevnte spillertype som bidrar mest til å vinne.

 

Selv for deg hvilket som helst spill. Et våpen i det spillet vil alltids være mer populært enn andre.

Så for å holde seg konkurransedyktige må man bruke dette våpenet.

Dette gjelder alt fra overwatch, cs, til rpg spill.

Hvis spilldesignerne vet hva de driver med, så er det i hvert fall en solid kjerne av utstyr/karakterer/våpen whatever som alle har styrker og svakheter, og alle er attraktive. At noe faller utenom er uunngåelig.

 

Nå er ikke Overwatch akkurat et godt eksempel på strålende god balanse, så jeg ville ikke brukt det som et eksempel i din favør. Det du egentlig sier at siden Blizzard gjør en middelmådig jobb, så er det greit for DICE å gjøre det også (og i tillegg presse på enda mer enn dem for å få folk til å bruke ekstra penger).

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

 

Ikke i kasser, men systemet med kort ble nylig innført, og de har et kassesystem som lar deg kjøpe kasser.

Dice er glade i å teste ting ut i tidligere spill.

Ok, kan du få gjenstander med spilltekniske effekter i Battelfield 1 i tilfeldige belønninger, ja eller nei.

 

Kortsystemet i Battlefield 1 er ikke nytt, det var kort i Battlefront 1 også. Sånn jeg har skjønt det på Battlefield 1, så er alle de tilfeldige belønningene i Battlefield 1 kosmetiske.

 

Kan du, ved å betale penger, få flere gjenstander med spillteknisk effekt i Battlefield 1? Hvis nei, så er det ikke samme system som i Battlefront 2.

 

Absolutt ikke tull.

Jo. Klart, det er flusst med one-trick-ponies, men det er også veldig mange spillere som kan skifte mellom en rekke av karakterer for å fylle nødvendige roller i laget og kontre motstanderens helter. Og det er gjerne sistnevnte spillertype som bidrar mest til å vinne.

 

Selv for deg hvilket som helst spill. Et våpen i det spillet vil alltids være mer populært enn andre.

Så for å holde seg konkurransedyktige må man bruke dette våpenet.

Dette gjelder alt fra overwatch, cs, til rpg spill.

Hvis spilldesignerne vet hva de driver med, så er det i hvert fall en solid kjerne av utstyr/karakterer/våpen whatever som alle har styrker og svakheter, og alle er attraktive. At noe faller utenom er uunngåelig.

 

Nå er ikke Overwatch akkurat et godt eksempel på strålende god balanse, så jeg ville ikke brukt det som et eksempel i din favør. Det du egentlig sier at siden Blizzard gjør en middelmådig jobb, så er det greit for DICE å gjøre det også (og i tillegg presse på enda mer enn dem for å få folk til å bruke ekstra penger).

Nå snakker jeg om det som heter "specialisations"

Hvilket er unlocks som gir deg fordeler som for eksempel å ikke ta full skade av granater.

De gir deg fordeler som virkelig forandrer spillet.

 

Du kan betale for å kjøpe våpen og gadgets i battlefield (3, 4, Hardline og 1), slik at du får fordeler av dette.

 

Selv når folk velger andre karakterer gjelder dette oftest quickplay og slike modes.

I competitive overwatch holder folk seg til en rolle. (en av de fire som battlefront deler deg inn i)

Og hver nye sesong ser man noen karakterer bli valgt mye oftere enn andre.

 

Overwatch, cs, battlefront, battlefield, gta, dark souls, call of duty, pubg, halo, world of warcraft, etc, etc.

Å si at bare noen få spill er ubalanserte blir tullete. Alle spill hvor to spillere spiller mot hverandre har våpen/systemer som velges over andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...