Gå til innhold

KOMMENTAR: Kor langt kan utgivarane gå før me seier stopp?

Anbefalte innlegg

Om en spiller som ikke kjøper noe har bedre utstyr enn en som kjøper utstyr, så har ikke han som kjøper noe noen fordel.

Du kan ikke kjøpe kort og bruke dem.

Det har til nå ikke vært et kort som gir fordeler.

At du ikke får flere ting av å kjøpe kasser enn å spille har jeg aldri påstått.

Hindrer ikke at man kan kjøpe seg fordeler.

Nei, selvfølgelig ikke, det er umulig å bruke kort man kjøper, slik har de designet spillet, de har lagd masse kort det er umulig å bruke.

Grundig motbevist, også av deg selv.

Nei, du har bare nøyd deg med å komme med masse misvisende påstander og direkte løgn som later som noe annet. Men det er jo godt du i siste setning i det minste innrømmer at det er pay2win.

AtW

Om du ikke kan lese, eller ikke bryr deg vet jeg ikke, men vennligst hold deg til det som folk sier neste gang, istedenfor å komme med tullete påstander.

Dette er ditt eksakte utsagn: "Du kan ikke kjøpe kort og bruke dem.", joa, det er en tullete påstand, men det var det du sa.

AtW

Og det er en helt korrekt påstand. Om du tar med konteksten.

Du kan kjøpe tusenvis av kasser dagen spillet kommer ut, men kan ikke bruke noe av innholdet før du spiller deg opp.

Hvilken kontekst? Konteksten her er at du kommer med en feilaktig og misvisende påstand for å late som man ikke kan kjøpe seg fordeler. At du må være en viss level hindrer ikke det faktumet i det hele tatt.

Å synes det er gret med pay2win er en ting, men det du gjør er å lyve for å late som dette ikke eksisterer i spillet.

AtW

Så du følger ikke med på hva som blir skrevet, eller på hva som står i pressemeldingen altså?...

Jo, det er derfor jeg kan identifisere at det du sier er løgn, eller i beste fall sterkt misvisende med vilje.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner du det ikke merkelig at det er kun du Lars som faktisk forsvarer de, men alle andre i denne tråden, de aller fleste som driver med youtube og andre sosiale medier sier det motsatte, at dette er pay to win og et forferdelig dårlig system.

Klarer du VIRKELIG ikke innrømme at du tar feil?

Les denne og fortell at lootbox er en fin ting.

http://www.eurogamer.net/articles/2017-10-18-activision-patented-method-of-tuning-matchmaking-to-boost-microtransactions

eventuelt se denne:

https://www.youtube.com/watch?v=YMDGPSWWA18

Kan hende at dette ikke er et stort problem nå(vi vet egentlig ikke) men ingen av oss vet om de kommer til å gjøre dette og vist går for noe så KVALMT så blir det helt sikkert uten at vi som spiller får vite det. Slik blir ikke med i patch notes.

Jeg håper vertfall at du en gang får åpnet øynene dine og lærer at dette er laget for å melke mest mulig penger ut av oss, og at selv om andre gjør det så betyr det ikke at det er greit (ser at du gjentatte ganger forsvarer EA pga at andre utviklere og spill har det samme). Jeg personlig orker ikke å diskutere dette mer med deg.

edit: la til link

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Om mine påstander er spekulasjoner, hva er så dine? De er ikke engang støttet av noe.

Mine baserer seg på tidligere spill, hva utviklere har sagt og skrevet, og hva test personer har erfart.

Du nekter mot dette kun for å nekte.

Hva EA selv har skrevet, og hva jeg har sett av gameplay fra betaen.

Det eneste vi har å gå på som er noenlunde konkret så langt er betaen. Den var... ikke lovende.

EA har som sedvanlig sneket seg unna å faktisk si noe konkret om hva de eventuelt kommer til å gjøre bedre i release-versjonen, som gjør at jeg ikke har noen grunn til å tro at de kommer til å gjøre det bedre.

Og siden de ikke skal ha noen inntekter fra salg av DLC denne gangen, så er erfaring fra tidligere spill fra DICE rimelig ubrukelig. Det er all grunn til å tro at Battlefront 2 kommer til å være betraktelig mer aggressiv i måtene det presser deg mot å betale for loot crates, all den tid det er den eneste ekstra inntektskilden de budsjetterer med.

Jeg skjønner at du tror at det kommer til å være som før. Men all erfaring fra hvordan spillbransjen oppfører seg når de prøver å tjene penger på mikrotransaksjoner (eks. NBA 2k-serien) tilsier at du får mindre og mindre for pengene, og gameplayet blir tweaket og forverret for å gjøre det såpass frustrerende å ikke bruke penger at folk ender opp med å gjøre det.

Du er muligens optimist, men du har ingen grunn til å være det. Jeg føler meg rimelig trygg på at du kommer til å bli skuffet når spillet kommer ut.

Eneste konkrete er det du har sett fra betaen?

Så ikke fått med deg noe som helst fra de som fikk spille fullversjonen tidligere altså?

Lenke til kommentar

Finner du det ikke merkelig at det er kun du Lars som faktisk forsvarer de, men alle andre i denne tråden, de aller fleste som driver med youtube og andre sosiale medier sier det motsatte, at dette er pay to win og et forferdelig dårlig system.

Klarer du VIRKELIG ikke innrømme at du tar feil?

Les denne og fortell at lootbox er en fin ting.

http://www.eurogamer.net/articles/2017-10-18-activision-patented-method-of-tuning-matchmaking-to-boost-microtransactions

eventuelt se denne:

https://www.youtube.com/watch?v=YMDGPSWWA18

Kan hende at dette ikke er et stort problem nå(vi vet egentlig ikke) men ingen av oss vet om de kommer til å gjøre dette og vist går for noe så KVALMT så blir det helt sikkert uten at vi som spiller får vite det. Slik blir ikke med i patch notes.

Jeg håper vertfall at du en gang får åpnet øynene dine og lærer at dette er laget for å melke mest mulig penger ut av oss, og at selv om andre gjør det så betyr det ikke at det er greit (ser at du gjentatte ganger forsvarer EA pga at andre utviklere og spill har det samme). Jeg personlig orker ikke å diskutere dette mer med deg.

edit: la til link

Eventuelt kan man se videoer av dem som tester fullversjonen av spillet...

Lenke til kommentar

Så ikke fått med deg noe som helst fra de som fikk spille fullversjonen tidligere altså?

Fullversjonen er fremdeles i beta, din gjøk. Spørsmålet er hvordan progresjonssystemet blir ved release.

Og hvis du ikke klarer å komme opp med hvor du har den detaljerte infoen din om hvordan systemet blir fra, så bør du bare innrømme at du ikke vet, og erkjenne for deg selv at du stoler litt for blindt på vage uttalelser fra representanter for en bransje som i stor grad livnærer seg på overdrivelser, halvsannheter og regelrette løgner.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fullversjonen er fremdeles i beta, din gjøk. Spørsmålet er hvordan progresjonssystemet blir ved release.

Og hvis du ikke klarer å komme opp med hvor du har den detaljerte infoen din om hvordan systemet blir fra, så bør du bare innrømme at du ikke vet, og erkjenne for deg selv at du stoler litt for blindt på vage uttalelser fra representanter for en bransje som i stor grad livnærer seg på overdrivelser, halvsannheter og regelrette løgner.

Fullversjonen er betydelig annerledes enn betaen din gjøk.

Og hvordan progresjons systemet blir ved launch har vi allerede sett...

Lenke til kommentar

Har forresten sett videoen fra tb, og han nevner for eksempel at han ikke har testet spillet enda...

Og hva gjelder patenten, så er det fryktelig. Men hva det har med saken å gjøre skjønner jeg ikke.

klarer ikke å la være... Er det lootbox i det spillet du snakker om? Vis ja, så har det noe med saken å gjøre. 

Topic her er: Hvor lang kan vi utviklere gå før vi sier stopp. Er det lootbox i fullversjonen? Kan du få tinger som gir stats og andre fordeler i de? Dette går mye lengre enn EA og deres siste spill. Men at du blindt forsvarer EA og deres siste spill har blitt en het diskusjon her.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du skjønner hva "beta" betyr i software-sammenheng.

Kilde?

Kilde hvor utviklerne sier konkret hvordan det blir? Altså, sier hvilke konkrete oppgraderinger som er tilgjengelig på hvilke måter, og hvor de garanterer at dette er slik det blir ved launch? Ikke en vag pressemelding forfattet av PR-folk som har som jobb å skjule informasjon på en måte som får folk til å tro at du har sagt noe konkret.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har forresten sett videoen fra tb, og han nevner for eksempel at han ikke har testet spillet enda...

Og hva gjelder patenten, så er det fryktelig. Men hva det har med saken å gjøre skjønner jeg ikke.

klarer ikke å la være... Er det lootbox i det spillet du snakker om? Vis ja, så har det noe med saken å gjøre. 

Topic her er: Hvor lang kan vi utviklere gå før vi sier stopp. Er det lootbox i fullversjonen? Kan du få tinger som gir stats og andre fordeler i de? Dette går mye lengre enn EA og deres siste spill. Men at du blindt forsvarer EA og deres siste spill har blitt en het diskusjon her.

Når det er patenten til Activision, et firma som ikke har noe med battlefront å gjøre, og det er en patent, så har det ikke noe å si for akkurat det jeg diskuterte. Med mindre man trekker det inn som positivt, da Dice ikke kan bruke dette systemet.

Hva gjelder punkt 2, ja, lootbox i spillet, nei ikke fordeler.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du skjønner hva "beta" betyr i software-sammenheng.

Kilde?

Kilde hvor utviklerne sier konkret hvordan det blir? Altså, sier hvilke konkrete oppgraderinger som er tilgjengelig på hvilke måter, og hvor de garanterer at dette er slik det blir ved launch? Ikke en vag pressemelding forfattet av PR-folk som har som jobb å skjule informasjon på en måte som får folk til å tro at du har sagt noe konkret.

Kilde? Gå inn på Dice / ea star wars / battlefront sin Twitter, Facebook, youtube, eller hovedsiden deres.

Og gå også gjennom alle intervju fra andre.

Så må man se alle videoer fra de 40+ som aktivt tester spillet.

Skulle også gjerne likt å se kildene dine, som sier imot det som Dice skriver / sier.

Lenke til kommentar

Kan ikke du bare linke dine kilder da? Til nå har du ikke linket noe som bekrefter det du sier.

Dette har blitt spurt om flere ganger, men du klarer jo aldri å komme med kilder. Du sier kun, les på side blah blah.. Du fremstår som en fanboy som ikke vet hva han snakker om, om jeg tar feil av deg så er det opp til deg å faktisk bevise at det du påstår stemmer.

Om du vil forsette å fremstå som en ung og dum fanboy så forsett uten kilder, eneste du oppnår med det er at ingen tar deg seriøst lengre.

Endret av MysticoN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan ikke du bare linke dine kilder da? Til nå har du ikke linket noe som bekrefter det du sier.

Dette har blitt spurt om flere ganger, men du klarer jo aldri å komme med kilder. Du sier kun, les på side blah blah.. Du fremstår som en fanboy som ikke vet hva han snakker om, om jeg tar feil av deg så er det opp til deg å faktisk bevise at det du påstår stemmer.

Om du vil forsette å fremstå som en ung og dum fanboy så forsett uten kilder, eneste du oppnår med det er at ingen tar deg seriøst lengre.

Det skulle da være veldig lett å gå inn på

https://www.ea.com/games/starwars?isLocalized=true

https://battlefront-forums.ea.com/categories/the-next-star-wars-battlefront

Og

https://mobile.twitter.com/eastarwars

Man finner dem meget lett ved å skrive battlefront inn i Google...

Og som du sier, man må jo ha kilder for å bekrefte påstander. Så hvilke kilder beviser det motsatte av mine påstander?

Skyldig til det motsatte er bevist? (i dette tilfellet," skyldig fordi jeg ikke ville lese")

Lenke til kommentar

Det skulle da være veldig lett å gå inn på

https://www.ea.com/games/starwars?isLocalized=true

https://battlefront-forums.ea.com/categories/the-next-star-wars-battlefront

Og

https://mobile.twitter.com/eastarwars

Man finner dem meget lett ved å skrive battlefront inn i Google...

Altså. Det å snorkle seg gjennom en septiktank full av PR-bullshit, spin, halvsannheter, regelrette løgner og sponset innhold for å finne et og annet gullkorn av konkret informasjon er litt mer enn et rasjonelt menneske med vanlig jobb har tid til.

Du har tydeligvis klart å snuble over noen av disse gullkornene, så hvorfor ikke bare dele oss med dem direkte?

Og som du sier, man må jo ha kilder for å bekrefte påstander. Så hvilke kilder beviser det motsatte av mine påstander?

https://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_ignorance

Men ok, la oss ta utgangspunkt i det du har sagt flere ganger tidligere: At systemet i Battlefront 2 kommer til å bli som i tidligere DICE-spill (spill som, for øvrig, har hatt betalt DLC og derfor ikke i samme grad er basert på salg av loot crates for ekstra inntekt).

Battlefront 1: Har ikke tilfeldige belønningsmekanismer i det hele tatt (med mindre de har lagt det til etter at jeg sluttet å spille, noe jeg for så vidt godt kan se for meg ikke er under deres verdighet). Så systemet i toeren er helt klart ikke det samme som i forgjengeren.

Battlefield 1: Det er vel spillet som innførte loot crates i DICE-verdenen (eller battlepacks er det vel de heter). Alt jeg har sett av dem tilsier at de kun inneholder kosmetisk innhold. Våpenskins og lignende. Kan du bekrefte at det ikke stemmer? Altså at battlepacks også inneholder spilltekniske oppgraderinger som nye våpen og ekvivalente oppgraderinger til Battlefronts "Star Cards"?

Eventuelt, hvis de tidligere spillene ikke inneholder spilltekniske oppgraderinger i tilfeldige belønninger, kan du sitere en kilde som bekrefter at Battlefront 2 heller ikke lenger kommer til å ha det? Altså, at de har fullstendig fjernet det, ikke bare begrenset det slik det ble skrevet i pressemeldingen?

Endret av Sutekh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men ok, la oss ta utgangspunkt i det du har sagt flere ganger tidligere: At systemet i Battlefront 2 kommer til å bli som i tidligere DICE-spill (spill som, for øvrig, har hatt betalt DLC og derfor ikke i samme grad er basert på salg av loot crates for ekstra inntekt).

Har sagt at måten man unlocker de beste kortene og våpen gjøres på samme måte som tidligere Dice spill.

Battlefront 1 har samme systemet med at du må spille for å unlocke kort, gjøre oppdrag for å få bedre kort, og må gjøre oppdrag for å få beste våpen.

Men du må altså kjøpe dlc for å kunne gjøre dette.

Battlepacks i battlefield 1 inneholder skins, våpen og XP boost.

I tillegg må man gjøre oppdrag for å unlocke kort, eller våpen.

Kortene i dette spillet gjør deg for eksempel i stand til å ta skade fra to granater istedenfor en.

Du må også kjøpe dlc for å få tilgang til dette.

All unlock av dårligere våpen og utstyr er knyttet til credits man kun tjener ved å gå opp i lvl (ikke ved hver runde) hvilket betyr at du mye raskere får tak i dette ved hjelp av XP boost.

Eventuelt kan man betale 320 kr for å få alt i spillet.

Battlefield 4 hadde våpen man kun kunne få tak i om man kjøpte flere dlc pakker, og så fikk venner til å hjelpe seg.

Lenke til kommentar

Du svarer fremdeles ikke på spørsmålet mitt.

Kan man i de tidligere spillene få spilltekniske oppgraderinger (e.g. noe tilsvarende Battlefront sine "Star Cards") i tilfeldige belønninger ("loot crates", "battlepacks")?

Om du leste kommentaren min hadde du fått med deg svaret...

Ja! Det kan du.

Lenke til kommentar

Ja! Det kan du.

Hvis vi skal høre på EA selv, så er de eneste ikke-kosmetiske gjenstandene nærkampsvåpen, som jeg også har inntrykk av er mest kosmetiske i forskjell. Så da står vi igjen med i hovedsak kosmetiske gjenstander og xp boost. Jeg vil jo helt klart si at sistnevnte ikke er bra (og gjør meg desto mer fornøyd med at jeg droppet Battlefront 1), men det er fremdeles ikke så problematisk som det vi nå ser konturene av til Battlefront 2.

I Battlefront 2, så er det i det minste helt klart at man kommer til å få gjenstander med konkrete spilltekniske effekter direkte som tilfeldig belønning (altså star cards).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja! Det kan du.

Hvis vi skal høre på EA selv, så er de eneste ikke-kosmetiske gjenstandene nærkampsvåpen, som jeg også har inntrykk av er mest kosmetiske i forskjell. Så da står vi igjen med i hovedsak kosmetiske gjenstander og xp boost. Jeg vil jo helt klart si at sistnevnte ikke er bra (og gjør meg desto mer fornøyd med at jeg droppet Battlefront 1), men det er fremdeles ikke så problematisk som det vi nå ser konturene av til Battlefront 2.

I Battlefront 2, så er det i det minste helt klart at man kommer til å få gjenstander med konkrete spilltekniske effekter direkte som tilfeldig belønning (altså star cards).

Det er også helt klart at man må få karakterer i rett lvl for å bruke kortene, at kortene ikke kan oppgraderes slik som i betaen, at drop rate på kort blir forandret, at måten kort fungerer på blir ombalansert, at mengden credits man får blir øket, at våpen må unlockes, og at man i alle tilfeller får en større fordel av å spille spillet enn å kjøpe kasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...