Gå til innhold

Hårreisende at sosialstøttemottakere ikke får nok penger til mat

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

De er altså avhengige av gratis mat nødhjelp fordi de ikke får nok til å leve. Hva er da poenget med sosialstøtte? Er det ikke nettopp for at man skal kunne leve den er der? Smålig!

Hva hvis man selv hadde havnet i uføret og trengte hjelp? Ville man ikke da ønsket at man fikk nok til å overleve ihvertfall?

Man skal ikke tåle så inderlig vel...

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er altså avhengige av gratis mat nødhjelp fordi de ikke får nok til å leve. Hva er da poenget med sosialstøtte? Er det ikke nettopp for at man skal kunne leve den er der? Smålig!

Problemet er jo at de ikke forstår å budgettere og bruker pengene feil.  Et system som i USA der en andel av pengene øremerkes mat ville vært en god ide her også. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Problemet er jo at de ikke forstår å budgettere og bruker pengene feil.  Et system som i USA der en andel av pengene øremerkes mat ville vært en god ide her også.

Så alle som går på "sosiale" er tanketomme økonomiske analfabeter? Wow, fint at noen har oversikten da. Nei det tror jeg bare er fordommer.

Lenke til kommentar

Så alle som går på "sosiale" er tanketomme økonomiske analfabeter? Wow, fint at noen har oversikten da. Nei det tror jeg bare er fordommer.

Det er du som sier "alle", det har jeg aldri sagt.  

Folk lærer desverre ikke basal husholdningsøkonomi i dag, hverken hjemmefra eller i skolen, og resultatet ser vi f.eks. i Luksusfellen.  Disse prioriterer kjapp moro fremfor å betale regninger, og da må det gå galt på et eller annet tidspunkt.  

Er andelen uten forståelse for husholdningsøkonomi større blant de som lever av støtte?  Sandsynligvis og problemet blir værre jo lavere inntekt du har for da er det vanskeligere å rette opp på.  Jeg syns det er en god ide å hjelpe disse med å bruke pengene mest fornuftig så de ikke gjør problemerne større end de allerede er.  Det virker som du er imot det, så kan du forklare hvorfor vi ikke skal hjelpe disse folkene med å bruke pengene vi gir de på best mulig måte?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Problemet er jo at de ikke forstår å budgettere og bruker pengene feil. Et system som i USA der en andel av pengene øremerkes mat ville vært en god ide her også.

Her sier du "de" og da mener du alle.

Jaaada, for folk mister ikke jobben i nedgangskonjunktur, det er jo selvsagt fordi de driver Luksusfellen stil overforbruk at de har økonomiske problemer. :p

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

når de får 300 kroner til mat i uka og det er øremerket mat, og det ikke strekker til for et sunt og variert kosthold så er det noe galt det er vel alle enige om, hvis man ikke har giftet seg til jobben og ikke kan få sparken med mindre man er utro.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at de ikke forstår å budgettere og bruker pengene feil. Et system som i USA der en andel av pengene øremerkes mat ville vært en god ide her også.

Her sier du "de" og da mener du alle.

Så du kan ikke læse og skal fortelle meg hva jeg mener? 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

hva mente du da? Du generaliserer og sier "de" men mener ikke alle? Lær deg å skrive du.

Ja jeg generaliserer.  At noe gjelder generelt, betyr ikke at det gjelder i hvert eneste tilfelle.  Lær deg forskjellen.

Haha, så alle politikere tar feil i sin bruk av ordet generalisering?

Lenke til kommentar

hva mente du da? Du generaliserer og sier "de" men mener ikke alle? Lær deg å skrive du.

Ja jeg generaliserer.  At noe gjelder generelt, betyr ikke at det gjelder i hvert eneste tilfelle.  Lær deg forskjellen.

Nei, du bare forstår det feil. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Ja jeg generaliserer. At noe gjelder generelt, betyr ikke at det gjelder i hvert eneste tilfelle. Lær deg forskjellen.

Haha. Sjekk ordboka før du uttaler deg igjen. Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

når de får 300 kroner til mat i uka og det er øremerket mat, og det ikke strekker til for et sunt og variert kosthold så er det noe galt det er vel alle enige om, hvis man ikke har giftet seg til jobben og ikke kan få sparken med mindre man er utro.

Det er direkte feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg generaliserer. At noe gjelder generelt, betyr ikke at det gjelder i hvert eneste tilfelle. Lær deg forskjellen.

Haha. Sjekk ordboka før du uttaler deg igjen.

Er det morsomt å være så uvitende?

Nordmenn liker skisport.  De liker også fotball.  To generelle påstander som vi trygt kan si er sanne selvom det selvsagt finnes et mindretall der det ikke gjelder, men det gjelder generelt.

Forstår du det fortsatt ikke, burde du be om å få tilbake skolepengene. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Det er direkte feil.

Hva er feil? Hørte det på TV i dag, fra en sosialhjelpsmottaker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Haha. Sjekk ordboka før du uttaler deg igjen.

Er det morsomt å være så uvitende?

Nordmenn liker skisport.  De liker også fotball.  To generelle påstander som vi trygt kan si er sanne selvom det selvsagt finnes et mindretall der det ikke gjelder, men det gjelder generelt.

Forstår du det fortsatt ikke, burde du be om å få tilbake skolepengene.

Jeg tar ikke feil, det er du som er uvitende. Opplys deg.

Lenke til kommentar

Hvem får ikke nok penger til mat? Somaliske 8-barnsfamilier som nekter å jobbe og ikke har lært seg et kvekk av norsk etter 10 år i landet?

Vi har ikke sosialstøtte for at folk skal unngå konsekvensene av sine dårlige beslutninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hvem får ikke nok penger til mat? Somaliske 8-barnsfamilier som nekter å jobbe og ikke har lært seg et kvekk av norsk etter 10 år i landet?

Vi har ikke sosialstøtte for at folk skal unngå konsekvensene av sine dårlige beslutninger.

Til din informasjon så var det ei hvit dame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...