q-bertsuit Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 (endret) Hei, Foreldrene mine har en del frosset hjortekjøtt i fryseren på hytta som de vil frakte hjem. Det er ca 6 timer kjøring, og kjøttet vil tine i bilen før det fryses ned igjen når de kommer hjem. Er dette forsvarlig å gjøre eller vil kjøttet bli dårlig? Endret 14. oktober 2017 av q-bertsuit Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 kjølebager og masse is så holder det seg frossent lenge. 1 Lenke til kommentar
q-bertsuit Skrevet 14. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2017 Takk for tips! Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Èn ting jeg har funnet ut, hvis jeg vil holde drikken min kald over lange avstander, er at ved å pakke det inn i håndklær, så isolérer det kulde temmelig bra. Jeg tenker at 6 timer er akkurat grensa. Spørs vel litt hvor mye kjøtt det er, men i teorien, jo større mengde, jo mér vil holde seg ferskt. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Fryseposer er også veldig bra. Har selv fraktet hjortekjøtt på den måten over lengre avstander. I tillegg kan du pakke stykkene inn i avispapir eller lignende. Selv uten fryseposer har jeg klart å frakte hjortekjøtt ca. tre timer utan at det har tint, bare ved å pakke det godt inn. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Hva med å ha det i fryseboks? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Rull det inn i noen dyner, legg gjerne ved andre frosne ting. Om du har tid kan du jo fryse noen vannflasker som vil fungere som fryseelementer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå