Gå til innhold

Oppgradering av en 5år gammel pc


Lonto

Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Etter mange år uten gaming, så ønsker jeg nå å begynne litt igjen!

 

Så da er det på tide å oppgradere pcen  :w00t:

 

 

Jeg lurer på om noen har formening om oppsettet, som ligger her  :)

 

PSU som jeg har er på 650W og har et lite håp om at denne forsatt kan stå?

Endret av Lonto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket at alle deler er kompatible med hverandre, samtidig hva slags kabinett du skal ha?

 

Å med PSU, det finnes en kalkulator for dette, lett å google seg fram til.

 

Edit:

For eksempel denne; (link) (OuterVision® Power Supply Calculator)

Kabinett og HDD har jeg fra før. Litt usikker på hva kabinettet heter.. Som sagt 5år siden :)

 

Nå er det en stund siden jeg har holdt på med bygging. Men jeg ser ikke helt grunnen til at dette ikke skal gå sammen.

 

Takk for hurtig respons! :)

 

Når det gjelder overklokking, så er det jo alltid fristende. Men dette er ikke et "must" i utgangspunktet, jeg kom forøvrig også til ca 500W.

Endret av Lonto
Lenke til kommentar

 

Har du sjekket at alle deler er kompatible med hverandre, samtidig hva slags kabinett du skal ha?

 

Å med PSU, det finnes en kalkulator for dette, lett å google seg fram til.

 

Edit:

For eksempel denne; (link) (OuterVision® Power Supply Calculator)

Kabinett og HDD har jeg fra før. Litt usikker på hva kabinettet heter.. Som sagt 5år siden :)

 

Nå er det en stund siden jeg har holdt på med bygging. Men jeg ser ikke helt grunnen til at dette ikke skal gå sammen.

 

Takk for hurtig respons! :)

 

Du kan ta alle delene i kalkulatoren, regne ut sånn cirka hva du trenger og kjøpe den som passer. (Jeg trengte rundt 500-600w~ men gikk for en 800w Power supply for og være sikker, er litt overkill men. Gjerne kjøp en powersupply som er litt over enn det du trenger så du kan legge til noe senere eller bruken er litt høyere enn det den vises på kalkulatoren.)

 

Hvis det er noe du lurer på er det bare å spørre, men tenker nok noen andre mer erfarne kommer og svarer også ^^

Lenke til kommentar

 

 

Har du sjekket at alle deler er kompatible med hverandre, samtidig hva slags kabinett du skal ha?

 

Å med PSU, det finnes en kalkulator for dette, lett å google seg fram til.

 

Edit:

For eksempel denne; (link) (OuterVision® Power Supply Calculator)

Kabinett og HDD har jeg fra før. Litt usikker på hva kabinettet heter.. Som sagt 5år siden :)

 

Nå er det en stund siden jeg har holdt på med bygging. Men jeg ser ikke helt grunnen til at dette ikke skal gå sammen.

 

Takk for hurtig respons! :)

 

Du kan ta alle delene i kalkulatoren, regne ut sånn cirka hva du trenger og kjøpe den som passer. (Jeg trengte rundt 500-600w~ men gikk for en 800w Power supply for og være sikker, er litt overkill men. Gjerne kjøp en powersupply som er litt over enn det du trenger så du kan legge til noe senere eller bruken er litt høyere enn det den vises på kalkulatoren.)

 

Hvis det er noe du lurer på er det bare å spørre, men tenker nok noen andre mer erfarne kommer og svarer også ^^

 

Tanken er å kjøpe ny PSU, dersom det blir en videre oppgradering.

 

Budsjettet var i utgangspunktet rundt 10.000kr,-. Men tiltross alle disse årene, kom jeg i samme fella igjen.  Dette oppsettet ligger i skrivende stund på 15331kr  :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Har du sjekket at alle deler er kompatible med hverandre, samtidig hva slags kabinett du skal ha?

 

Å med PSU, det finnes en kalkulator for dette, lett å google seg fram til.

 

Edit:

For eksempel denne; (link) (OuterVision® Power Supply Calculator)

Kabinett og HDD har jeg fra før. Litt usikker på hva kabinettet heter.. Som sagt 5år siden :)

 

Nå er det en stund siden jeg har holdt på med bygging. Men jeg ser ikke helt grunnen til at dette ikke skal gå sammen.

 

Takk for hurtig respons! :)

 

Du kan ta alle delene i kalkulatoren, regne ut sånn cirka hva du trenger og kjøpe den som passer. (Jeg trengte rundt 500-600w~ men gikk for en 800w Power supply for og være sikker, er litt overkill men. Gjerne kjøp en powersupply som er litt over enn det du trenger så du kan legge til noe senere eller bruken er litt høyere enn det den vises på kalkulatoren.)

 

Hvis det er noe du lurer på er det bare å spørre, men tenker nok noen andre mer erfarne kommer og svarer også ^^

 

Tanken er å kjøpe ny PSU, dersom det blir en videre oppgradering.

 

Budsjettet var i utgangspunktet rundt 10.000kr,-. Men tiltross alle disse årene, kom jeg i samme fella igjen.  Dette oppsettet ligger i skrivende stund på 15331kr  :rofl:

 

Har nok brukt rundt 20-30k på pc gjennom årene så no worries ^^

Lenke til kommentar

Hei,

 

Siden jeg har hatt pause med gaming, har den blitt benyttet av min bedre halvdel til Sims  :tease:  og redigering av film.

 

Jeg har ikke noe hast i den forstand, men det er ikke til å skyve under en stol at PUBG funker dårlig. Får vel rote frem noen gamle 1.6 servere igjen i mellom tiden kanskje?  :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...