pappandin Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Jeg skulle hjelpe noen å feilsøke en HP Pavilion p007no laptop, men nå sitter jeg fast. Maskinen skrur seg på (LED lyser, vifta går), men det er ingen livstegn å se på skjermen. Det skjer heller ikke noe på ekstern skjerm, så jeg har ingen grunn til å tro at det er selve skjermen eller inverteren som har blitt ødelagt. Jeg har prøvd "hard reset", BIOS-oppdatering og å ta ut RAM og sette det inn igjen (vet ikke dette har hjulpet noen gang, men det var det siste forslaget på HPs egen support-guide). Noen flere forslag til hva jeg kan prøve? Er det en "reset CMOS"-bryter? Er det noen som helst sjanse for at problemet ligger på SSD-disken (at den kan blokkere startskjerm og mulighet for å komme inn i bios-innstillinger)? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Jeg skulle hjelpe noen å feilsøke en HP Pavilion p007no laptop, men nå sitter jeg fast. Maskinen skrur seg på (LED lyser, vifta går), men det er ingen livstegn å se på skjermen. Det skjer heller ikke noe på ekstern skjerm, så jeg har ingen grunn til å tro at det er selve skjermen eller inverteren som har blitt ødelagt. Jeg har prøvd "hard reset", BIOS-oppdatering og å ta ut RAM og sette det inn igjen (vet ikke dette har hjulpet noen gang, men det var det siste forslaget på HPs egen support-guide). Noen flere forslag til hva jeg kan prøve? Er det en "reset CMOS"-bryter? Er det noen som helst sjanse for at problemet ligger på SSD-disken (at den kan blokkere startskjerm og mulighet for å komme inn i bios-innstillinger)? Det du skulle ha gjort var å ta ut batteriet og ventet i 20 sekunder.. satt det i igjen og alt i orden. BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå