Gå til innhold

Norges kulturarv har lagt inn sperre mot Internet Explorer

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Gjest member-455415

...Og ja, IE har blitt utkonkurrert så det ruller etter av Chrome og henger ikke med i svingene i det hele tatt lenger, men dette blir for drøyt. ...

Microsoft la ned utviklingen av IE for noen år sia så det er jo ikke underlig at den blir hendende etter. Det motsatte hadde vært en større overraskelse.

... Det er for øvrig ganske utrolig hvordan Microsoft ikke klarer å se at både Bing og IE stinker i forhold til Google søkemotor og Chrome.

Nåvel, siden Microsoft har lagt ned IE tror jeg nok de er klar over det.

Btw; Edge er grei nok og funker dessuten også på nb.no

Det er jo utrolig mange som fortsatt har IE da, så det er jo fortsatt i bruk. Mange bruker fortsatt det dinosaurbrølet fra fortiden. Jeg vet at IE er gammelt jeg også, det er det halve underliggende poenget i det jeg sier her. Det med Chrome sin favorittlinje er også mye bedre. Jeg personlig har til og med prøvd å slutte med å bruke Chrome og Google sine produkter siden de har gjort så lite for å fjerne radikaliserende muslimsk ekstremist-innhold og YouTube har vært deres talerør i mange år, men det går ikke engang, siden Chrome er så mye bedre og man heller ikke kommer seg vekk fra YouTube. Edge er ikke ræva, men det er fortsatt langt ifra å være like bra som Chrome synes jeg. Allikevel så er hovedpoenget mitt med det jeg sa at vi trenger mer konkurranse, fordi Chrome er heller ikke veldig bra. Spesielt på en side som Nasjonalbiblioteket er dette alvorlig, fordi det som virkelig hadde vært bra som nettleser det er en som enkelt kan gå inn i en bedre lesemodus enn vanlige nettlesere. Så ikke sant, det er stort forbedringspotensial, og derfor er det å være en teknologibrems å stenge folk ute på den måten. Men man kunne vel ikke forvente mer av bedreviternes bedrevitere på Nasjonalbiblioteket som fortsatt tenker at ord på papir er det viktigste i verden. 

Sånne folk ser jo hardt ned på alle som ikke liker å lese skjønnlitteratur. Så Norge går baklengs inn i fremtiden med bedreviterne på frontlinjen. 

Endret av member-455415
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær så SNILL da!!

Windows "konkurrerer" med Mac OS og Linux for Desktop - og der er det ingen som er i nærheten av MS!

På serverOS er ikke Windows på topp, der er det Linux som er størst (særlig blant webservere) - og på telefonsiden er det Android - som benytter samme KJERNE som Linux for Desktop, som ruler. Apple er størst på inntjening - men det sier kanskje mer om kundene deres, enn egentlig Apple..?

På nettlesere er Chrome størst - Den gamle Internet Explorer så lenge ut til å ALDRI forsvinne, men nå er den på hell. Adobe har jobbet KNALLHARDT i ÅREVIS- for å bli kvitt Flash - men HTML5 har ikke kommet seg på et nivå som har gjort at det kunne etrstatte teknologien, før de siste par åra.

Det som er dumt, er at når du sier ting som er helt feil ofte nok, vil enkelte begynne å tro på deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...