Gå til innhold

Nå blir det helt slutt på svindyre samtaler til kundeservice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Geolokasjon virker (eller virker ikke) uansett hvilket nummer du ringer til. Det er samme info om deg som overføres uansett.

Det stemmer, og det virker stort sett bra avhengig av hvilken operatør man har.

Men man er avhengig av ett virituellt(?) nummer som er likt over hele landet, sånn sett det samme hvilke nummer det er så lenge det ikke er noe faktisk nummer. Vil anta de setter slike nummere 5-siffrede for å skille de.

Men de kunne så klart hatt tatt ibruk en helst ubrukt nummerserie på 8-siffer.

 

Ellers er det samme informasjon man får med uavhengig av hvilke nummer man ringer, men georouting, som f.eks politiet bruker går på basestasjon man ringer fra via sin operatørs sentral som skal route det riktig, ut fra det jeg vet.

 

Det er altså ikke innringer sin info som avvgjør hvor man kommer.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Mulig, men det var nå for å vise at disse nummerene også har spesielle funksjoner man mulingens ikke får via 8-siffrede nummer, evt ikke ønskelig med disse funksjonene.

Usikker på om det f.eks ikke kan skille 8-siffrede nummer og route de slik man kan med 5-siffrede.

Dette er jo så klart en teknisk begrensning som sikkert kan fikses og ren spekulering fra min side.

 

 

Men du kjenner kanskje til om man kan bruke georouting på 8-siffrede nummer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er ingen forskjell i funksjonalitet eller tjenester, uansett hvilket nummer du ringer. Det har også sagt selv, i innlegg nr. 22.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå påstå at viderekobling til riktig 8-siffret nummer når man ringer ett 5-siffret nummer ut fra hvilken basestasjon man er koblet til og hvilken opertør man har er en annen funsjonalitet enn når man ringer en kompis uten noen form for routing..

 

Ringer man 02800 kommer man til den lokale politistasjon uansett hvor i landet man er(oslo når man er i oslo, bodø når man er bodø osv).

Ringer jeg min kompis kommer jeg til han uansett.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå påstå at viderekobling til riktig 8-siffret nummer når man ringer ett 5-siffret nummer ut fra hvilken basestasjon man er koblet til og hvilken opertør man har er en annen funsjonalitet enn når man ringer en kompis uten noen form for routing..

 

Ringer man 02800 kommer man til den lokale politistasjon uansett hvor i landet man er(oslo når man er i oslo, bodø når man er bodø osv).

Ringer jeg min kompis kommer jeg til han uansett.

 

Om dette ikke går på 8-sifrede nummer, så er det bare kunstig begrensninger fra leverandører.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om dette ikke går på 8-sifrede nummer, så er det bare kunstig begrensninger fra leverandører.

 

AtW

Uten at jeg kjenner til om det faktisk gjør det, så kan denne begrensningen ligge på basestasjonene.

Jeg kjenner ikke nok til detaljene rundt hvordan det teknisk sett gjøres, men om det ligger i basestasjonen kan det være at samtlige basestasjoner må omprogrammeres om man skal ha denne funksjonen på 8-siffrede nummere.

Det kan være en teknisk begrensning i hvordan routing gjøres som gjør det, en begrensning som da evt. må fjernes.

 

 

Edit: og med link fra Tom ble det oppklart :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

akkla: du er helt på villspor. Les artikkelen jeg linket til.

Jeg så den først etter jeg postet, ettersom du postet når jeg skrev :)

Og ja, jeg ser jeg var på villspor men har heldigvis noen som retter meg. Jeg jobber en noen spesialnummere, men på "feil" side(mellom kunde og operatør). Jeg kan altså bare overordnet hvordan det faktisk fungerer, ikke detaljene, noe jeg også har skrevet :)

Lenke til kommentar

Forbannet piss. Dette betyr at mennesker som ikke ringer kundeservice 24/7 vil måtte betale for dette; altså dyrere tjenester for folk flest.

 

Du har tydeligvis ikke skjønt en ting.

Det er ikke firmaene som får inntekten av bruken av disse numerene. Det er teleselskapene (Telenor, Telia osv.). Så dette har INGENTING å si på hva det koster å drifte kundeservice.

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke skjønt en ting.

Det er ikke firmaene som får inntekten av bruken av disse numerene. Det er teleselskapene (Telenor, Telia osv.). Så dette har INGENTING å si på hva det koster å drifte kundeservice.

Telenor, Telia osv kommer til å dekke inn dette tapet på andre måter, tror det var det han tenkte på.

Det har ingenting å si for kundeservice nei, men for mobiloperatøren.

 

Må de kutte de ett sted øker de garantert ett annet sted.

Lenke til kommentar

Om du vil ringe politiet, og det ikke haster, bare bruk smarttelefonen din og google f.eks. "Rogaland politi", "Stavanger politi", "Bergen politi", "Trondheim politi" eller liknende, avhengig av hvor du er.

Du får så et helt normalt telefonnummer, og kan ringe dem.

 

Om det haster, drit i alt slikt, og ring 112 umiddelbart.

 

Når det er sagt:

Det burde virkelig være gratis å ringe nødnummeret.

Det er landssvik om teleselskapene krever betalt for å formidle kontakt med nødsentralen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...