Gå til innhold

Warframe - Plains of Eidolon er ute

Anbefalte innlegg

En av de største oppdateringer til Warframe har nå blitt slippet hvor de for første gang introduserer åpen-verden kart, hvis du ikke har prøvd spillet før eller ikke spilt på lang tid er nå tidspunktet å komme tilbake. I tillegg til den åpne verden er det også andre større endringer som Focus 2.0 som gir deg en helt annen måte å bygge opp "operator", som nå skal kunne sparke fra seg litt utenfor warframen også.

https://www.warframe.com/plains-of-eidolon-update

Husk at ninjaer spiller gratis :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en pvp modus, men det er en liten del av spillet og så vidt jeg vet ikke spesielt populær (og heller ikke noe man "trenger" å spille). Jeg har haugevis med timer i Warframe, men aldri spilt pvp. Det er også et slags ballspill som kalles Lunaro, dette kan kanskje regnes som pvp, har ikke testet det ennå selv.

Det aller meste av innholdet er pve, enten i en squad eller alene. Warframe bør testes; bra spillfølelse, velpolert, masse innhold. Hovedproblemet er at det kan bli veldig "grind'ete" og at spillet ikke gjør en spesielt god jobb når det gjelder å forklare en god del ting, så vær forberedt på å se en del guider og sjekke wikien ofte hvis du vil komme langt. Men det går fint an å teste spillet en stund før man må begynne å "studere".

Lenke til kommentar

Warframe er konge. I hvertfall i starten til det går opp for en akkurat hvor mye du skal grinde om du ikke skal åpne lommeboka. Er man villig til å legge ned tiden det tar, eller evt ikke har noe i mot å betale litt siden det er free to play er det et meget bra spill. 

De fleste tingene som man skal må grinde for er jo strengt tatt ikke nødvendig da, man kan fint gjøre det vanskeligste innholdet i spillet med utstyr du skaffer deg på ett par dager(og da er mesteparten av tiden å vente på at utstyret lages, forutsetter at man spiller public games eller med venner og ikke solo).

Jeg selv har bare kjøpt ekstra plass til våpen og warframes, som er veldig billig og jeg sannsynligvis lett kunne skaffet platinum til ved å selge de prime parts jeg har fått dobbelt av.

Alt man må ha er credits, materialer, endo og riktig mods, alt det er veldig enkelt å få tak i store mengder av på kort tid.

Men selvfølgelig ønsker man når man spiller langt mer enn hva som er nødvendig, man ønsker prime gear og flere farger og dyr man kan ha med og en dusk til sverdet og en kappe og og og... Og det er her grinden kommer inn i bildet hvis man ikke bruker penger.

Lenke til kommentar

Et spill som er verdt å prøve ihvertfall, likte det veldig godt en periode. Gikk lei når jeg skulle skaffe meg prime gear, var endel av dungeonene man måtte igjennom jeg ikke likte og når man måtte ta dem flere ganger mista jeg lysten. Mulig det er forandra nå.

Lenke til kommentar

Hvordan du skaffer prime gear har blitt endret, nå har alt prime gear blitt flyttet over til noe som heter relics, relics får du som drops i missions eller du kjøper de med faction poeng. Hver relic inneholder 6 forskjellige utstyrsdeler(du får listet hva utstyr som er i hva relic) og så må du fullføre ett void fissure for å få en tilfeldig valgt utstyrdel ut av relicen. Du kan oppgradere relicer for økt sjanse for å få den delen du vil ha i relicen, for å oppgradere trenger du void traces som dropper random under void fissure eller via alert rewards.

Ett void fissure er ett tilfeldig generert oppdrag på en tilfeldig lokasjon, det er til enhver tid 4-8 forskjellige void fissure lokasjoner og disse endres med jevne mellomrom(4 timer?), når du spiller dette kartet får ett ekstra oppdrag(i tillegg til hoved oppdragstypen) som er å plukke opp void-nøkler som dropper fra monstre som klarer å rømme fra void-verdnen.

Fortsatt grind som før, men du kan være litt mer målretta og samtidig gjøre forskjellige oppdragstyper på forskjellige planeter. Bedre enn det gamle systemet men fortsatt er det slit å få tak i prime deler.

Redigert: glemte å nevne at når man spiller flere sammen kan du velge fritt blant de forskjellige utstyrsdelene som kommer ut av relicene, så det går langt raskere å få det du leter etter hvis du får med 3 andre personer som leter etter samme utstyr som deg. 

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...