Gå til innhold

Vegvesenet mener ulykken var umulig å forutse: Den 24 år gamle vifta var så gammel at den skulle skiftes ut


Anbefalte innlegg

Det aller enkleste er å forhindre at boltene roterer og det gjør man med Nord-Lock låseskiver. Ingen ettertrekking, ingen vedlikehold. Boltene opprettholder klemkraft selv ved ekstrem vibrasjon og belastning. Da vil man unngå materialtretthet og forhindrer slike ulykker. Godkjent av DNV og er nevnt i prosesskoden til Statens Vegvesen for nytt utstyr. Låseskivene kan ettermonteres eller ved skifte av bolt/mutter.

 

Er det mutrene som har løsnet? Står ikke noe om det i artikkelen. Har dette kommet fram senere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...