Alf Ivar Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Enkelt spørsmål: Vil et verksted skifte registerreim når vannpumpa ryker? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Ikke nødvendigvis. Kommer an på sist den var byttet, tilstanden og verkstedets rutiner. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Selv om det ikke var lenge siden den var byttet sist så er det ingen dum idé å bare bytte den på nytt når jobben likevel skal gjøres. Selve reimen er ikke særlig dyr (verkstedet kan dog finne på å overprise denne delen). Er vel bare å spørre dem om å gjøre det mens de først er i gang. 2 Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Jeg skiftet vannpumpe, skal selge bilen, og får spørsmål om registerreim er skiftet samtidig. Det er en nyere bil v Får sjekke i morgen. Bare litt gira når salget kanskje går i boks ? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Det er ikke alle biler som har vannpumpe som dras av registerreimen. Men de fleste som har vannpumpe som går på registerreimen anbefaler å bytte pumpen samtidig som reim og diverse hjul. På enkelte biler følger vannpumpen "alltid" med når man kjøper registerreimsett.Så det hele er veldig individuelt. Noen har vannpumpe som varer hele bilens levetid, mens andre "må" byttes i.f.m registerreimen.Hvilken bil/motor er det snakk om? Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Skoda Oktavia 2014. Er vistnok en digitalt styrt vannpumpe dette. I følge mekaniker et h***ete å skifte ? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Hver gang det skal skiftes vannpumpe, så lønner det seg å skifte register reimen. Altså, for å komme til vannpumpe så må reimen av uansett. Det burde da ikke påløpe noe ekstra kostnader ettersom reima skal av og på pga. vannpumpe. Rett meg om jeg tar feil, ekstra kostnaden må bli selve reimen da. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Hver gang det skal skiftes vannpumpe, så lønner det seg å skifte register reimen. Altså, for å komme til vannpumpe så må reimen av uansett. Det burde da ikke påløpe noe ekstra kostnader ettersom reima skal av og på pga. vannpumpe. Rett meg om jeg tar feil, ekstra kostnaden må bli selve reimen da. Ja, ekstrakostnaden skal ikke bli noe videre mer enn selve prisen på reimen. Fremdeles forutsatt at reimen driver vannpumpen. Ikke alle biler som har den løsningen. "Digitalstyrt vannpumpe" er en ukjent verden for meg. 1 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Hver gang det skal skiftes vannpumpe, så lønner det seg å skifte register reimen. Altså, for å komme til vannpumpe så må reimen av uansett. Det burde da ikke påløpe noe ekstra kostnader ettersom reima skal av og på pga. vannpumpe. Rett meg om jeg tar feil, ekstra kostnaden må bli selve reimen da. Ja, ekstrakostnaden skal ikke bli noe videre mer enn selve prisen på reimen. Fremdeles forutsatt at reimen driver vannpumpen. Ikke alle biler som har den løsningen. "Digitalstyrt vannpumpe" er en ukjent verden for meg. Ja, mulig de driver hver for seg ettersom det er digitalstyrt vannpumpe, med andre ord: Reima driver ikke den. Nytt for meg også, må google litt rundt for å undersøke om dette stemmer. Edit: Hadde vært litt fint med litt mer info enn bare Skoda Octavia, regner med det er: Skoda Octavia 2014 modell Endret 12. oktober 2017 av funkweb Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Her er den. Så fikk jeg litt gratis reklame for annonsen min også ? https://www.finn.no/105968608 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Regner med de fleste motorene er f.eks WV motor, f.eks: 1.2 - 1.6 - 2.0 TDi Som bilde viser, så er det faktisk belte som driver vannpumpen. Dette er kun illustrasjon og ikke fakta, dette må jeg google mer om. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Er det elektrisk vannpumpe så ser det ikke ut som belte driver den. Dette er 1.8 - 2.0 VW elektrisk pumpe: Uansett, jeg vil anta at beltet må ut likevel for å komme til vannpumpen. Du må nesten høre med dem. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Så vidt jeg klarte å finne ut, så er det elektrisk pumpe på den bilen. Lenke til kommentar
Obsverk Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Er elektrisk vannpumpe på den. Koster 1301 + mva, var dyrere før. 04L 121 011 EX Lenke til kommentar
Alf Ivar-WR1H6PT1 Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Takk for alle innspill. Snakket med verkstedet som forteller at normalt vil ikke reg.reim bli skiftet, men det ble likevel gjort det i dette tilfellet da reima hadde ligget og badet i kjølevæske og ikke så bra ut. Den har ellers et intervall på 210.000 km. 1 Lenke til kommentar
Obsverk Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Stemmer. Hadde en Passat 2012 mod, kjørt under 90,000 km. Lakk ifra vannpumpe. Skiftet reg reim sett med vannpumpe. Like greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå