Gå til innhold

Stadsbudsjettet 2018 og fattigdom

sarmint

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig har Oljen hatt mye å si for Norge, men jeg tror nok vi hadde klart oss fint uten den også, trenger ikke se lenger enn til Sverige og Danmark. 

Jeg skjønner dog ikke helt hva du argumenterer, at de som ikke jobber bidrar like mye som de som jobber? For det er ikke riktig. De uten jobb bæres, og det er slik det skal være i et velferdssamfunn som Norge, og du kan takke arbeiderne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da vet jeg hvor hjertet ditt ligger.

Æsj er mye sur om dagen.

Samma. Liker ikke å bli tvunget å takke masse folk jeg aldri har møtt. Hvis det er det geniale systemet som er svaret har besteforeldrene mine også betalt skatt i dette landet.

Jaja

Tusen takk for at du arbeider.

Bra det :) er takknemlig, men mest fra Gud at vi har det så godt..

Lenke til kommentar

Sammenlignet med Sverige, er Norge nærmest bare en typisk råvare-leverandør (slik som afrikanske land)

Sverige derimot er som Tyskland, med et mangfold av eksport bedrifter på verdensmarkedet.

Det triste er at selv med gigantinntekter fra rå-olje og fisk, har vi ikke greid å bygge industri av betydning.

Lenke til kommentar

Vi bor ikke i Afrika, så fattigdom i Afrika er irrelevant i Norge.

... til det blir slutt på oljen. ;)

Om Norge skulle bli fattig etter at oljen er slutt, noe som ikke vil skje fordi oljen er ikke den eneste grunnen til at Norge er rikt, så er fortsatt fattigdom i Afrika irrelevant for Norge. 

Fattigdommen i Afrika må bli løst internt. Vi kan selvfølgelig hjelpe dem med å utvikle seg, men det gjør vi fordi vi ønsker å være barmhjertig, ikke fordi vi må.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså man blir gode på det man øver på.

Vi har teknologi pga oljen. Kanskje satse tyngre på programvare og andre teknologiske ting, det gjør isrsel og gjør det godt. De aller fleste store selskaper har forsknings avdelinger i telaviv. Det blir kalt silikon valley nummer 2

Lenke til kommentar

Men dette ble kanskje litt avsporing. Dette handlet vel om hvem som er syndebukken og jeg var litt redd for at rike folk skal se ned på oss andre. Fordi de har klart seg og vi ikke. Og at de derav bruker falske argumenter for å understøtte videre at de har gjort bra og vi andre har oss selv å takke.

Endret av sarmint
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...