Snikpellik Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) Da var anmeldelsene ute: Gamespot 10/10 "Mario's latest outing is big, bold, and bursting with new ideas, and like Breath of the Wild, is another instance of Nintendo going above and beyond to redefine our expectations. It's a shining example of refined creativity, and another crown jewel for Switch that is without equal." The Verge "It’s a testament to the sheer creativity underlying Odyssey that, even after watching the credits roll and playing for more than two dozen hours, I still regularly come across things I haven’t seen before. (The game opens up significantly after you complete the story.) There are coins and moons to collect, tucked away nooks to discover. There are many moments in Odyssey where it doesn’t necessarily look like a Mario game, more like the squat plumber has been transported into some other virtual realm. But it always feels like Mario— because it never stops surprising you." The Guardian 5/5 New sidekick Cappy could have been just another annoying sidekick, but its inclusion only adds to the playfulness of Nintendo Switch’s first Mario adventure EDGE 10/10 Like Breath of the Wild, Odyssey is a new entry in a long-running series that belies its age with sprightly invention, taking big risks with an established formula, and having all of them pay off handsomely. Mario might be getting on a bit, then, but a dinosaur? This astonishing adventure proves he's anything but VentureBeat 10/10 "It’s a huge game. Even once you finish the Odyssey’s final boss, you’ll want to go back to levels to keep exploring and collecting Moons. Thanks to the sharp controls, large worlds, and creative quests, boredom feels like an impossibility. This is another Mario all-time classic that we’ll be remembering and celebrating for decades to come." IGN 10/10 "Mario’s games have been around for almost as long as game consoles have been a thing, but thankfully, he’s always evolving. We rarely get the same Mario twice. Super Mario Odyssey delivers on that ongoing promise of originality and innovation: It distills the venerable series’ joyful, irreverent world and characters and best-in-class platforming action, and introduces a steady stream of new and unexpected mechanics. It’s all spun together into a generational masterpiece." Wired "Odyssey, with its fluid play and absurd mishmash of ideas and images, is an exquisite corpse, given life and taken over by a sentient red cap. This is a Nintendo game, after all. So long as it's fun, anything goes." EDGE Magazine - 10/10 Famitsu Magazine - 39/40 (10/10/9/10) Jeux Vidéo Magazine - 19/20 Irish Independent - 6/5 Stuff.co.nz - 10/10 GameRevolution - 5/5 Gamespot - 10/10 The Guardian - 5/5 The Verge Wired CGMagazine - 9.5/10 VentureBeat - 100/100 Kotaku Nintendo Insider - 10/10 Critical Hit - 10/10 Tech Advisor - 5/5 IGN - 10/10 Press Start - 10/10 Eurogamer - Essential The Daily Star - 5/5 Game Informer - 9.75/10 Pocket Lint - 5/5 Polygon - 9.5/10 Ars Technica Pocket Gamer - 10/10 VG247 Giant Bomb - 5/5 The Independent - 5/5 Empire - 5/5 Endret 26. oktober 2017 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Super mario 64 beste mario spillet ever Den prisen går nok til SMB3, dessverre. Klarer ikke å bestemme meg mellom 3eren og world selv da. Elsker alle draktene i smb3, men elsker alle brettene i Mario world, set føles så stort, og så fikk vi jo yoshi. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Not only is it guaranteed to be a front-runner for game of the year, it's arguably in the conversation for best of all time. In the six years I've been reviewing games for Stuff I've only ever given out two .......... This is a deserved third. https://i.stuff.co.nz/entertainment/games/98245181/nintendo-takes-gaming-to-new-levels-with-super-mario-odyssey Nintendo has delivered everything I could want in a Mario game, before adding things that I didn't even know I wanted. The end result of their efforts is a true modern masterpiece. http://www.gamerevolution.com/review/353097-super-mario-odyssey-review-a-new-era SUPER MARIO ODYSSEY IS ALMOST CERTAIN TO BE COUNTED AMONG THE BEST GAMES IN NINTENDO’S STAR SERIEShttps://www.polygon.com/2017/10/26/16551724/super-mario-odyssey-review The variety, invention and sheer generosity on each trip is bewildering, an affirmation that Nintendo in this kind of exuberant form are absolutely peerless. A journey to savour. And not a second wasted. http://www.telegraph.co.uk/gaming/reviews/super-mario-odyssey-review-glorious-giddying-grin-inducing-escapade/ Applaus for kongen av kreativitet, Nintendo. 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 The variety, invention and sheer generosity on each trip is bewildering, an affirmation that Nintendo in this kind of exuberant form are absolutely peerless. A journey to savour. And not a second wasted. http://www.telegraph.co.uk/gaming/reviews/super-mario-odyssey-review-glorious-giddying-grin-inducing-escapade/ Applaus for kongen av kreativitet, Nintendo. Chill, bro. De fleste anmeldelsene ligger allerede på meta/opencritic. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Ja, forbanne den som poster relevante ting på et diskusjonsforum! 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Hvem stoler på anmeldelser i disse dager uansett. Alle er kjøpt og betalt. Jeg tør vedde på at spillet er for enkelt til å fortjene noen 10/10 score. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) Hvem stoler på anmeldelser i disse dager uansett. Alle er kjøpt og betalt. Jeg tør vedde på at spillet er for enkelt til å fortjene noen 10/10 score.Eneste måten du vil finne ut av det på er å spille det. Endret 26. oktober 2017 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Hvem stoler på anmeldelser i disse dager uansett. Alle er kjøpt og betalt. Jeg tør vedde på at spillet er for enkelt til å fortjene noen 10/10 score. Jasså, en konspirasjonsteoretiker? Tror det rimelig fort ville kommet ut som en gigantisk skandale både for Nintendo og det aktuelle mediehuset eller eventuelle journalist om det skulle skjedd betaling for å få en god anmeldelse. Det hadde vært altfor risikabelt, men også helt unødvendig. 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Jasså, en konspirasjonsteoretiker? Tror det rimelig fort ville kommet ut som en gigantisk skandale både for Nintendo og det aktuelle mediehuset eller eventuelle journalist om det skulle skjedd betaling for å få en god anmeldelse. Det hadde vært altfor risikabelt, men også helt unødvendig. Var det samme med f. eks. breath of the wild, det spillet hadde også klare mangler som skulle gjort alle disse 10/10 umulig, men fikk den scoren likevel (dog ikke akkurat her...) Lenke til kommentar
kero79 Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Om et spill har noen feil eller mangler bryr meg ikke. Om spillet er ufattelig morsomt å spille og jeg tar meg selv i å glede meg til neste spill økt så er spillet et klart 10/10 spill for min del. Om Odyssey klarer å fenge meg like mye som Breath of wild gjorde det gjenstår å se. Hypen er her ihvertfall og jeg gleder meg stort. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Enig i den. Breath of the Wild hadde noen små tekniske problemer (før det ble patchet) og et par ting kunne vært bedre (som historien), men det dro aldri ned opplevelsen for min del så jeg synes det var greit at nesten alle ga spillet 10/10 3 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Enig i den. Breath of the Wild hadde noen små tekniske problemer (før det ble patchet) og et par ting kunne vært bedre (som historien), men det dro aldri ned opplevelsen for min del så jeg synes det var greit at nesten alle ga spillet 10/10 Det typiske problemet med spill med åpne verdener er at man kan grinde til seg uendelig antall healing potions, og dermed fjerne all risiko og spenning. Uten risiko og spenning blir spill svært monotone, og da må det være noe annet som klarer å veie opp for mangelen av engasjerende level design. Det å gjøre verdenen større, og gi spilleren enda mer intetsigende tull å gjøre (Ubisoft-spill i et nøtteskall), bryter ned spenningen ytterligere. Jeg sier ikke at dette gjelder for alle, men for min del er det svært få "open world"-spill jeg har giddet å spille meg gjennom. I mine øyne defineres spill av hvordan begrensningene definerer level design, ikke mulighetene. Lenke til kommentar
Waluigi Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Enig i den. Breath of the Wild hadde noen små tekniske problemer (før det ble patchet) og et par ting kunne vært bedre (som historien), men det dro aldri ned opplevelsen for min del så jeg synes det var greit at nesten alle ga spillet 10/10 Det typiske problemet med spill med åpne verdener er at man kan grinde til seg uendelig antall healing potions, og dermed fjerne all risiko og spenning. Uten risiko og spenning blir spill svært monotone, og da må det være noe annet som klarer å veie opp for mangelen av engasjerende level design. Det å gjøre verdenen større, og gi spilleren enda mer intetsigende tull å gjøre (Ubisoft-spill i et nøtteskall), bryter ned spenningen ytterligere. Jeg sier ikke at dette gjelder for alle, men for min del er det svært få "open world"-spill jeg har giddet å spille meg gjennom. I mine øyne defineres spill av hvordan begrensningene definerer level design, ikke mulighetene. Høres ikke ut som du har spilt BotW, jeg anbefaler det på det varmeste. Jeg vil si at BotW på mange måter var et friskt pust (pun Nintended), hvor de nærmest hadde gjort verdenen til hovedkarakteren. Det var ikke fullt av meningsløse merker på kartet, som førte til tomme oppdrag eller aktiviteter, som så mange open-world spill har kludra med før BotW. (med mindre du selv satte masse merker på kartet) Det var en levende verden, hvor det alltid lurte noe spennende rundt hjørnet, for spilleren å oppdage. 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Det var ikke fullt av meningsløse merker på kartet, som førte til tomme oppdrag eller aktiviteter, som så mange open-world spill har kludra med før BotW. (med mindre du selv satte masse merker på kartet) Det var en levende verden, hvor det alltid lurte noe spennende rundt hjørnet, for spilleren å oppdage. Uenig, jeg likte ikke alle disse shrines som var tilfeldig krydret utover kartet, i en ellers livaktig verden uten lastetider sto disse ut som det motsatte. Side-karakterer og deres quests var for det meste ganske uinteressante (prima eksempel er hun dama i fuglebyen som kjeder seg og ønsket seg et bakt eple). Ellers er det kun koroks å finne, men når man har funnet rundt 10% av dem så gir det veldig liten belønning om man leter opp flere. Ikke noe minneverdig hyrule field-theme heller. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Takk for alle linkene til reviews, Påinter. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) Takk for alle linkene til reviews, Påinter. Jurvellkåmm... Endret 26. oktober 2017 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Takk for alle linkene til reviews, Påinter. Jurvellkåmm... Haha, bare antok at de rare bokstavene skulle være en "å". Mener du sa noe i den dur en gang jeg spurte for et par år siden. In other news, her er et youtube-review som ikke gir score, men som er glødende postivt. Men likevel påpeker det noen få mangler ved spillet. NB! De fleste av disse manglene kommer med post-game content, og fyren sa han koste seg masse de 60 timene han hadde spilt: Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) Takk for alle linkene til reviews, Påinter. Jurvellkåmm... Haha, bare antok at de rare bokstavene skulle være en "å". Mener du sa noe i den dur en gang jeg spurte for et par år siden. In other news, her er et youtube-review som ikke gir score, men som er glødende postivt. Men likevel påpeker det noen få mangler ved spillet. NB! De fleste av disse manglene kommer med post-game content, og fyren sa han koste seg masse de 60 timene han hadde spilt: https://www.youtube.com/watch?v=Gj3R0KShZ_A Hvis du ikke eier en Switch, er Odyssey en sabla god grunn til å kjøpe konsollen. + Visuell stil og musikk + Utfordrende gåter. + Spennende verdener. + Unike og artige karakterer. – Ingen spesielle. http://itavisen.no/2017/10/26/test-super-mario-odyssey-er-ene-og-alene-grunn-til-a-kjope-nintendo-switch/ Endret 26. oktober 2017 av PÃ¥inter 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Denne tråden har en ekstremt lang liste i OP med quotes osv: https://www.resetera.com/threads/super-mario-odyssey-review-thread.1163/ Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 26. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2017 Denne tråden har en ekstremt lang liste i OP med quotes osv: https://www.resetera.com/threads/super-mario-odyssey-review-thread.1163/ Er kanskje en STOR grunn til at Nintendo tilhengere har tro! Nintendo skulle jo slutte med hardware og bare utvikle spill, ifølge de som dømte firmaet nedenom og hjem....aaahhhh.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå