Gå til innhold

Super Mario Odyssey - Inntrykk og diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilt et par timer håndholdt på jobben og førsteinntrykket er at jeg alt er frustrert på at de tvinger en til å bruke motion control. Forbanna gimmick jeg skulle ønske de kunne gjort 100% frivillig om man vil bruke eller ei. Ellers er det en lovende start og virker veldig bra.

Du kan slå av motion Controls i menyen.

Det kan du, men spillet krever likevel at du skal gjøre bevegelser om du skal gjøre visse ting. 

Lenke til kommentar

Spilt et par timer håndholdt på jobben og førsteinntrykket er at jeg alt er frustrert på at de tvinger en til å bruke motion control. Forbanna gimmick jeg skulle ønske de kunne gjort 100% frivillig om man vil bruke eller ei. Ellers er det en lovende start og virker veldig bra.

Du kan slå av motion Controls i menyen.

Det kan du, men spillet krever likevel at du skal gjøre bevegelser om du skal gjøre visse ting.

Ok, har ikke opplevd det ennå.

Lenke til kommentar

Spilte en del i natt. Vanligvis spiller jeg håndholdt, men i natt prøvde jeg på TVen. Det var ikke helt vellykket, for jeg måtte sitte ganske nærme TVen for at ikke joyconsene skulle falle ut... Og da jeg satt nærme nok, slutten den venstre å respondere i et par sekunder nå og da. Så jeg måtte til slutt gå for håndholdt. I hvert fall til jeg har råd til pro controller.:)

Hadde det utrolig moro da! Elsker det! Bare så synd jeg er så dårlig i spillet.:p:D

Ramle ut? Har du defekte joypads da, så det er jo ren reklamasjonssak. Men kanskje greit med en Pro kontroller i heimen når du må sende de inna ja.

Regner med det såg veldig godt ut på TV? Ser i hvertfall aldeles nydelig ut på den lille skjermen.

Har bare fått spilt en 20 minutters tid i dag i håndholdt modus, da andre gjøremål kom for dag. Spillet har allerede krasjet én gang tilbake til hjem-skjermen. Håper ikke det blir ett vedvarende problem :p

Liker ikke det jeg leser om påtvunget motion-dritt? Trodde da de hadde lært nå.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har spilt i halvannen time nå. Har hatt det veldig, veldig gøy! :D Er også utrolig dårlig. :p

Samme her hva da, her er det jeg dårlig 2d mario men dør mye i spillet. :p

Hvordan synes du det holder seg opp mot din favoritt Mario 64? :)

Hm vanskelig si, liker det jeg ser i,Super mario Odyssey, men holder tommelen opp for Super Mario 64

Grunnen jeg liker Super mario 64 bedre er første gang mario var i 3d å da var jeg dritt lei super mario world etter jeg var spillt meg grønn i tryne i det spillet da var en rus å få Super Mario 64 da for meg. 

Lenke til kommentar

Teller ned timene til i morgen når jeg skal spille dette!

Teller også ned timene til Gamer sin obligatoriske 6/10 anmeldelse.

Gleder meg i så tilfelle til kommentarfeltet. Jeg er ganske enkel sånn sett, og finnner det svært underholdende.

Det gjør jeg også. Jeg kan fort være en av de som fyrer litt oppom i kommentarfeltene, men rister egentlig på hodet og fniser litt av diskusjonene. Men tror ikke det vil bli like mye oppstyr som rundt BotW-anmeldelsen. Men det at anmeldelsen kanskje kan komme litt sent gjør jo til at det er lett å mistenke at Gamer kjører en liten vente-til-å-se-hva-alle-andre-anmeldere-sier-for-så-å-komme-med-en-helt-annen-konklusjon-altså-drive-litt-god-gammeldags-clickbait strategi (jeg elsker konspirasjonsteorier - det er min guilty pleasure).

Hvem vet. Jeg gleder meg i hvertfall til anmeldelsen. 

Håper virkelig spillet er bra for min egen del. Er mitt 5 spill til Switch, og jeg har ingen planer om å kjøpe flere i år. Alle de andre 4 har vært fantastiske så kjekt hvis det holder seg der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Ok, har ikke opplevd det ennå.

Spillet har mange Moons og coins som man bare får tak i ved å bruke bevegelsekontrollene. Man hopper for eksempel høyere ved å riste på kontrolleren enn hoppeknappen. Dette gjør også spillet noe upraktisk å spille i håndholdt-modus.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Spilte en del i natt. Vanligvis spiller jeg håndholdt, men i natt prøvde jeg på TVen. Det var ikke helt vellykket, for jeg måtte sitte ganske nærme TVen for at ikke joyconsene skulle falle ut... Og da jeg satt nærme nok, slutten den venstre å respondere i et par sekunder nå og da. Så jeg måtte til slutt gå for håndholdt. I hvert fall til jeg har råd til pro controller.:)

Hadde det utrolig moro da! Elsker det! Bare så synd jeg er så dårlig i spillet.:p:D

Ramle ut? Har du defekte joypads da, så det er jo ren reklamasjonssak. Men kanskje greit med en Pro kontroller i heimen når du må sende de inna ja.

Regner med det såg veldig godt ut på TV? Ser i hvertfall aldeles nydelig ut på den lille skjermen.

Har bare fått spilt en 20 minutters tid i dag i håndholdt modus, da andre gjøremål kom for dag. Spillet har allerede krasjet én gang tilbake til hjem-skjermen. Håper ikke det blir ett vedvarende problem :p

Liker ikke det jeg leser om påtvunget motion-dritt? Trodde da de hadde lært nå.

Spillet er veldig bra, men de har lagt inn mye motion control for å bruke hatten til forskjellige ting. Selv om du kan gjøre det relativt forsiktig så ender jeg opp med vonde albuer fordi jeg blir gira og gjør for kraftig bevegelse.

Lenke til kommentar

Har selv slått sisteboss nå og fått 200 moons. Synes det er teit at man klatrer raskere ved å riste kontrolleren, med det har kun vært nødvendig ved en eneste moon, tror jeg.

Synes spillet ble bedre når jeg kom litt lenger ut i det. Mindre av disse kjempelette moons, samt at mangelen på anti-aliasing ble mindre merkbar, av en eller annen grunn.

Eneste som irriterer meg er at det automatiske kameraet overstyrer det manuelle kameraet når mario beveger seg.

(liten spoiler)

post-155581-0-63240900-1509176833_thumb.jpg

Gir foreløpig spillet en god 8/10, men med så mye innhold igjen så ender det kanskje opp på en 9er etter hvert.

Endret av Elefantmesteren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...