Gå til innhold

Statsbudsjettet for teknologene: Her er de viktigste nyhetene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aheeSuTd

Ringeriksbanen via Sandvika er rådyr, gir høye CO2-utslipp og er meget naturfiendtlig.

Ringeriksbanen Nord via Nittedal og Jevnaker er mye billigere (Roa til Hønefoss), genererer langt mindre CO2 og berører overhode ikke sårbar natur. I tillegg kommer stor usikkerhet rundt tekniske gjennomføring i uforutsigbare og sårbare vann- og våtmarkssystemer i Hole kommune.

Lenke til kommentar

Jeg liker veldig godt å kjøre tog, men når jeg ser at det koster nesten like mye å drifte som veinettet blir jeg veldig i tvil om det er liv laga...

Vi får ganger så mye igjen for veiene som for toglinjene - ihvertfall slik jeg opplever det.

Har opplevd å sitte i tog med typisk 30 passasjerer og 4 ansatte. (Lokfører, kaffebetjening og 1-2 konduktører eller noe) Litt råflott måte å reise på, når man tenker på at en buss med like mange passasjerer blir driftet av en ansatt.

Lenke til kommentar

Jeg liker veldig godt å kjøre tog, men når jeg ser at det koster nesten like mye å drifte som veinettet blir jeg veldig i tvil om det er liv laga...

Vi får ganger så mye igjen for veiene som for toglinjene - ihvertfall slik jeg opplever det.

Har opplevd å sitte i tog med typisk 30 passasjerer og 4 ansatte. (Lokfører, kaffebetjening og 1-2 konduktører eller noe) Litt råflott måte å reise på, når man tenker på at en buss med like mange passasjerer blir driftet av en ansatt.

Lite kaffebetjening å se for de tusen passasjerene som sitter inneklemt i ett av de mange togene som går rundt Osloområdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...