Gå til innhold

Får ikke spilt DVD etter reinnstalering av XP

HKRoed

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter at jeg la inn Win XP Pro på min bærbare HP Pavilion ze5430ea, får jeg ikke spilt DVD plater.

Dette er en sånn hjemmePC, og det fulgte med Win XP Home. Men pga masse rot på C disken og at jeg ikke fikk partisjonert, så la jeg inn Pro.

Etter dette får jeg ikke spilt av DVD plater. Virker ikke som den skjønner at det er en DVD plate i. Dette er en combi spiller, Samsung CDRW/DVD SN-324F.

Var inne på Samsung sine sider å lastet ned ett par filer som skulle oppgradere firmwaren, men uten hell.

Kan noen hjelpe meg?? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høyreklikk min datamaskin og velg behandle. på engelsk: my computer og manage. Se nedeover på listen etter enhetsbehandling/device manager...

Har du innstalert et dvd program?

Sorry dobbelpost. Hang seg her.

Nei, har ikke innstallert DVD prog ennå. Men jeg kjørte den restore CD'n som fulgte med igår, og det hjalp ikke ett spøtt.

Og det DVD programmet som følger med, Sonic MyDVD, lurer jeg på om er ett prog til å spille DVD med. Tror det bare er til å redigere....??

Lenke til kommentar

Har bomma litt her. Men de som har levert den maskinen har rota noe fryktelig. Det står at etter bruk at restore CD må du innstallere WinDVD Player fra en annen CD. Det er bare det at den CD'n ikke fulgte med. Laster det ned nå, så kanskje det blir orden på det.

Kommer med tilbakemld om noen min...

Lenke til kommentar

Tror de fleste plug-ins for Media Player koster penger.

Men funka ikke WinDVD?

(Det har virket når jeg har installert det på min bærbar, i Media Player også).

Du kan prøve å laste inn PowerDVD, syns den er god, tror du kan få trial, jeg fikk det med skjermkortet. Uansett så kan du ellers se om du får kjørt DVD via WinDVD eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...