markusol Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Når jeg skal defragmenetere Y:\ partisjonen min, vil den ikke grunnet at CHKDSK er scheduled til å kjøres på partisjon Y. Jeg blir bedt om å kjøre CHKDSK /f, som jeg gjør... Da får jeg beskjed om at chkdsk ikke kan startes, siden den er i bruk av en annen prosess. Får muligheten til å schedule chkdsk til neste boot-up. Som jeg har prøvd. Da kjører den chkdsk ved neste boot-up, men får samme problem straks jeg skal kjøre defrag. En viktig sammenheng med problemet, mest sannsynlig, er at av en eller annen merkelig grunn kjøres CHKDSK ved oppstart uansett... Selv om maskinen avsluttes på normal måte. Så skal den absolutt kjøre CHKDSK ved oppstart. Dette skjer vel så og si hver gang, og bare på partisjon Y. Partisjonen Y brukes som "temp" download/upload disk. Partisjonen ligger på WESTERN DIGITAL C. 80GB 8MB CASCHE X2 i RAID0. Og er numemr 1 av 2 partisjoner på disse diskene. Har ikke hatt dette problemet tidligere, men kommer etter siste(uvisst akkuratt når) reinstall av windows XP. Noen som har opplevd liknende, eller kan bidra til hjelp? Alle forslag mottas med takk:) Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 start msconfig fra kjør vinduet. Velg diagnose oppstart, slik at bare de mest nødvendige driverene blir lastet. Prøv nå å kjør defrag. Kanskje det hjelper? Lenke til kommentar
markusol Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Takker for tipset:) Men funka ikke... Glemte kanskje å si at jeg har prøvd defrag i sikkerhetsmodus, uten hell. Så dette blir vel noe av det samme. Men ingen av delene funka... Har også prøvd med et 3.party defrag program, diskkeeper7.0, uten resultat. Samme problemet. Hele problemet virker svært merkelig... Noen måte jeg kan finne ut hvilken "prosess" som requester schedule på CHKDSK...? Men er jo en av de standard prosessene i såfall, siden diagnose oppstart og sikkerhetsmodus bare starter opp de aller mest nødvendinge prosesser og drivere... Anyone? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 prøv og avslutt alle mulige prosseser.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Når Win OS nekter å defrag. så er det stort sett bare nyformatering og install. som hjelper.... Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Har også en kompis med det problemet at chkdisk absolutt skal kjøre hver gang man starter maskina (på 2 av 4 partisjoner). ******* irriterende. Lenke til kommentar
markusol Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Hei igjen. Prøvde det meste, så jeg tydde til siste utvei... (eller nest siste,slapp å reinstalere XP). Siden dette bare var en download partisjon på 50GB, kunne jeg flytte innholdet over til en av de andre partisjonene. Og dermed formatere. Funka faktisk ikke det heller i utgangspunktet. Ville ikke siden det var andre prosesser som kjørte. Men ved å slette partisjonen og lage den på nytt i partition magic. Funket det. Nå er den nyformatert, og defrag funker faktisk Takker for tipsene... Er jo fortsatt meget underlig dette da... som så mye annet innen dataverden... Prøv Diskkeeper 8 pro, meget bra defragment program(så lenge du får kjørt defrag da ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå