Gå til innhold

Åpne nytt vindu i html (uten menyer)

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg holder på med å lage meg en hjemmeside der jeg vil ha et bildegalleri som popper opp ved bruk av flere linker (alt etter hvilket bildegalleri som skal åpnes). Jeg kan ikke bruke target="_blank", fordi da kommer det med menyer. Bildene som skal være på popupsiden skal være linker som åpnes i det gamle vinduet.

Håper dere kan komme med noe fornuftig... (helst i HTML eller PHP)

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det alt jeg skal skrive inn...?

Men jeg kom på en ting til... jeg har tre forskjellige css-filer som jeg bruker via PHP, og kan jeg få disse inn ved å gjøre slik:

<a href="javascript:window.open('fil=side.html&css=<?PHP echo $css?>', 'navn på siden', width=20, height=20)">halla balla</a>

Lenke til kommentar

denne linken virker ikke:

<a href="javascript:window.open('gallerier/fiskefestivalen.htm', 'Fiskefestivlen', width=250, height=450)">Link</a>

Jeg får ikke opp rett høyde/vidde (er målestokken i px eller i mm?).

Får opp [object] i vinduet jeg åpnet fila fra (vil ikke at det skal endre noe på bilder.htm). Og bildene åpner seg i den nye ramma (ikke i den gamle slik som det var tenkt).

Lenke til kommentar

hehe, Satyrium tok meg i en gammel synd der. Det var dette med uvaner som skulle vendes da :blush: Det han klager på er vel mer teoretisk fundamentalisme for oss gamlegutta enn praktisk nytte for de som er litt ferskere i faget :)

Anyway, dreit meg ut bittelitt. widt og heigth skal være en streng det og, altså med '&' rundt.

<a href="javascript:window.open('gallerier/fiskefestivalen.htm', 'Fiskefestivlen', 'width=250, height=450')">Link</a>

skal virke bedre

window.open tar nemlig tre argumenter: en link, et navn og en diverse (der vidde og høyde faller under, scrollbars, resizing, etc)

Lite treffsikker idag pc? Første gang jeg har sett noen quote feil innlegg :p

Endret av enden
Lenke til kommentar

For virkelig å irritere Satyrium ska vi prøve en liten vri på det hele :p

<a href="#" onclick="window.open('gallerier/fiskefestivalen.htm', 'Fiskefestivlen', 'width=250, height=450')">Link</a>

Det siste spørsmålet ditt skjønte jeg ikke helt. Vil du at bildene fra popupgalleriet skal åpnes i siden som åpnet popuppen i første omgang? Det er jo dødssynd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...