littleMe Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Hei Nåe har jeg prøvd å sentere siden min for ulike oppløsninger. Har prøvd å bruke den table metoden som noen hadde skrevet her på forumet en stund siden. Men det gikk ikke!! Kan noen forklare nøyaktig hvordan jeg gjør det? Mvh LittleMe Endret 9. desember 2003 av littleMe Lenke til kommentar
Neo Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 hva med <div align="center"> det som skal sentreres </div> Hva med en link til siden din og, så er det lettere å hjelpe Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 ...eller <table align="center"> sflsdfjlksdjf </table> Er egentlig mye det samme... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 De 2 forrige metodene er ikke ment til å sentrere. Men denne gjør det: div#container { width: 300px; border: 1px solid #000; margin: 0 auto; } <div id="container"> <p> Hello </p> </div> (Testa den i både mozilla, opera og ie isted.) Lenke til kommentar
Neo Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 De 2 forrige metodene er ikke ment til å sentrere. Men denne gjør det: div#container { width: 300px; border: 1px solid #000; margin: 0 auto; } <div id="container"> <p> Hello </p> </div> (Testa den i både mozilla, opera og ie isted.) øhh... den gjør ihvertfall ikke det hos meg. Hvorfor bruker du fast bredde på 300px og hva har en ramme rundt hele greia med det å gjøre? Fikk ikke din metode til å funke i det hele tatt og jeg skjønner heller ikke hvorfor den skulle funke. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ok, jeg var visst litt kjapp der. Den øverste kodedelen er css, som kan defineres på 3 måter. I head, i et ekstern dokument, eller "inline". Bruk denne koden, som definerer css inline, hvis dere ikke kan css. <div style="width: 300px; border: 1px solid #000; margin: 0 auto;"> <p> Hello </p> </div> Lenke til kommentar
Neo Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg kan css, men metoden din fungerer fortsatt ikke. Lag en webside (en sykelig enkel en) og hvis meg siden slik at jeg ser det i "action". Hva i koden din er det som gjør at den blir midtstilt? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Bruker du tabeller så er det slik: <table align="center"></table> eller <td align="center"></td> Endret 9. desember 2003 av funkweb Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Center.html Er jeg den eneste som ikke skjønner hvorfor det funker? Er jo ingenting i CSS'en som tilsier at den skal sentreres... Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 margin: 0 auto; er det som gjør at det senteres. Muligens også at man har satt width: 300px; margin: top right bottom left; er rekkefølgen for verdiene, hvis du bare nevner de to første, blir de to siste det samme. Og i dette tilfellet er top og bottom margin lik 0 mens right og left er auto. Og marginen strekker vel seg ut fra left og right til skjermens ende Og siden div'en er 300px bred, vil den bli senterert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå