TheSnidr Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Jeg er blitt sekretær i en forening, og har behov for å kunne sende ut innkalling til møter og diverse informasjon til samtlige 650 medlemmer. Gmail har en maksimumsgrense på 500 emailer til dagen, outlook har en grense på mellom 60 og 120 mottakere. Hvilken emailtjeneste kan jeg benytte som lar meg sende tilstrekkelig mange emails? Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) Hei. Du kan bruke liste fra f.eks Excel, som igjen du sender mail via word. Vet det høres "tungvint" ut, men på denne måten kan du også sende hver enkelt mail med personlig info og informasjon. Sjekk ut løsningen her: https://support.office.com/en-us/article/Use-mail-merge-to-send-bulk-email-messages-0f123521-20ce-4aa8-8b62-ac211dedefa4 På denne måten, kan du f.eks også lage kolonner i Excel, som har gir ut "KID" nummer hvis dere skal fakturer osv. edit: Jeg bruker Outlook. Endret 11. oktober 2017 av Jarv!s Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Så dette lar meg sende til ubegrenset mange mottakere? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) Vi bruker mailchimp på jobben, du kan sende 12000 e-poster hver måned på gratis planen. https://mailchimp.com/ Finnes garantert mange slike type tjenester. Dette er bare en av dem. Endret 11. oktober 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Så dette lar meg sende til ubegrenset mange mottakere? På denne måten, vil den sende en mail pr bruker. Så hvis Excel arket ditt har 5000 stykker, vil den sende 5000 enkel mailer. Jeg er ikke helt ekspert på dette området, da jeg ikke sender til så mange, men jeg sender mange mailer med forskjellige oppgaver. I mange tilfeller får en person opp til 5 mailer med oppgaver, da listen jeg har eksportert har oppgaver en ikke er ferdig med. Hvertfall for mitt bruk, gjør den det du sier du ønsker og mer. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Er det outlook eller mailtjenesten som har denne begrensningen? Løsningen i outlook er nok å legge alle epostene inn i en distribusjonsliste, og så sende til listen. Ellers er det ofte begrensninger i SMTP-serveren. - Hvis du f.eks har telenor som ISP så har den en egen SMTP-server du kan bruke for utsending av massemail (iallefall for bedrifter) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Som regel er ikke epostkontoer/eposttjenester lagt opp til denne typen storbruk. Da må man over på tjenester for nyhetsbrev, markedsføring og lignende. Se på MailChimp, SurveyMonkey og Questback for slike tjenester. Fordelen da er at du kan og be om tilbakemelding om de kommer eller ikke, og andre kjekke funksjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå