Simen1 Skrevet 14. oktober 2017 Del Skrevet 14. oktober 2017 Godt poeng, jeg er ikke rammet av bompenger her .. ennå. Da burde gratisbilen komme ennå dårligere ut. Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 (endret) Det går også an å ta med kapitalkostnaden, altså prisen på bundet kapital/billån. 100.000,- kan gi en årlig avkastning på 2000,- på høyrentekonto for tiden (+ rentesrente over 5 år). Må man låne penger blir kostnaden naturligvis en del høyere. EDIT: Oppsettet ditt bekrefter forsåvidt at ved å bytte ut en gammel fossilbil med nyere el-bil,så bytter man ut drivstoffkostnaden med verdifall. Jeg vil tro at bompenger vil være viktig for mange for å dytte besparelser i en mer tydelig retning. Endret 16. oktober 2017 av Marantz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 (endret) Skal man ta med kapitalkostnad på verdien kan man også gjøre det på drivstoffet. Jeg vil tro det blir omtrent likt i akkurat dette tilfellet. Enig i at et sånt bytte er å bytte drivstoffkostnad med verdifall. Man kan også si at årsavgift byttes med økt forsikring (høyere bilverdi = dyrere å forsikre). Men det er verd å merke seg at man får en vesentlig nyere, sikrere og bedre bil ved å gå elektrisk fremfor en "steingammel" fossilbil. Billigelebilene er sånn sett et ganske opplagt valg nå for tida. Får man noe som helst igjen for den 10+ år gamle bilen sin så bør man være fornøyd. I de høyere prisklassene, f.eks om romslig bagasjeplass og hengerfeste er et krav, er nok fossilbil eller plugin-hybrid fortsatt et økonomisk smart valg. Endret 16. oktober 2017 av Simen1 Lenke til kommentar
Maja Andrea Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Du har ikke vurdert en hybrid bil da? det kjekke med dem er at de lader seg selv opp, og du bruker minimalt med drivstoff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå