Martin Braathen Røise Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Hjerneforsker: Dette er det aller dummeste du gjør med tiden din Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Jeg har lenge visst at det dummeste man gjør med tiden sin er å være våken 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg -C64- Skrevet 11. oktober 2017 Populært innlegg Del Skrevet 11. oktober 2017 "Søvnforskeren anbefaler alle å sove mellom åtte og ni timer om dagen. Ifølge ham vil det å sove rutinemessig mindre enn syv timer hver natt være skadelig for helsa" 8-9 timer om dagen, pluss ca 7 timer på natten kan vel bli i overkant mye? Er det tillatt å ta seg en matbit av og til? 14 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Flott. Da slipper vi kanskje å høre disse kjedelige folka skryte av hvor lite søvn de trenger. 1 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 "Søvnforskeren anbefaler alle å sove mellom åtte og ni timer om dagen. Ifølge ham vil det å sove rutinemessig mindre enn syv timer hver natt være skadelig for helsa" 8-9 timer om dagen, pluss ca 7 timer på natten kan vel bli i overkant mye? Er det tillatt å ta seg en matbit av og til? #trolllollolololololo! Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 "Søvnforskeren anbefaler alle å sove mellom åtte og ni timer om dagen. Ifølge ham vil det å sove rutinemessig mindre enn syv timer hver natt være skadelig for helsa" 8-9 timer om dagen, pluss ca 7 timer på natten kan vel bli i overkant mye? Er det tillatt å ta seg en matbit av og til? Denne traff meg rett i lattermuskelen! Takk for godt morgenhumør! 4 Lenke til kommentar
Gjest member-455415 Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Jeg har begynt å lese en annen bok om det, og et problem er som hun dama sier at folk er så sabla stolte over at de sover lite. A-mennesker er knallstolte over å være A-mennesker og de folka som sover 3-4 timer om natta er veldig stolte over det. Så det er sånn "desto mindre de sover og desto tidligere de står opp, desto stoltere er de". Det er ikke bare det som gjør det vanskelig å sove da. Jeg personlig har problemer med å gå og legge meg tidlig fordi jeg har så stor motstand mot arbeidsmaursystemet. Det sitter så hardt i at jeg ikke makter å gå og legge meg tidlig nok, og spesielt ikke på lørdager, siden det å sitte hjemme på lørdager og legge seg tidlig er det mest tragiske jeg kunne tenke meg. Men det er også dårlige matvaner. I Frankrike så synes de det er kult og trendy å spise middag i 8-9 tiden og er også stolte over det. Så det er helt idiotiske kulturelle ting som er basert på monkey word of mouth knowledge som fører til sånne ting. Folk drikker kaffe og spiser middag altfor seint, så de får i seg for mye koffein og en energibombe av de store rett før leggetid. I tillegg sitter eller ligger folk foran skjermer til de skal sovne, når man egentlig burde skru av det minst én time før leggetid. Og i tillegg har folk en stillesittende livsstil der de ikke trener og ikke bruker opp energi verken til å trene eller tenke hardt, bare være sofadyr. Da er det klart at man har store energilagre når man skal gå og legge seg. I tillegg har man alle de jævla hensynsløse jævlene som drar på hardt med bilene sine i boligområder midt på natta. Og dette er faktisk en livsfarlig cocktail, siden trøtt og uopplagt bilkjøring er en av hovedårsakene til dødsulykker i trafikken. Så folk spiser for seint, sover for lite og står opp knalltrøtte for å kjøre på jobb, men så krasjer de ikke på vei til jobb, men når de er ferdige på jobb er de allerede på sovnern, men skal hjem og så ut for å gjøre ærender fra 15.00 og utover. Og 50 prosent av amerikanere har søvnproblemer samtidig som den farligste tiden å kjøre bil i USA er fra 15.00 og utover kvelden. Etter folk er ferdige på jobb og skal ut å kjøre ærender. Jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men det er da det er mest folk ute også, og de er slitne og trøtte etter jobb og vil hjem for å spise middag og sofadyrere videre. Og så BOOM så smeller det. Så jeg tenker at dette er noe man burde ta seriøst. Fordi det å kjøre trøtt er like ille som promillekjøring. Så det er nok mange måter dette er dårlig på. Men som med alt annet så må man være ærlig med seg selv når man ser på vanene sine, og når man slutter å drikke kaffe og når man spiser middag. Det er hele stemplet i samfunnet med det å spise middag allerede 17.00 som er ille også, men det er egentlig det siste tiden man burde spise middag egentlig, for ellers så varer energien fra maten for lenge. Folk er så jævla konservative også så de sier ikke sannheten og er imot onani, men det å dra laksen hjelper for å sovne. Så det viser igjen og igjen hvordan religiøse konservative ødelegger verden med sin idiotiske propaganda. Lenke til kommentar
Gjest member-455415 Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Jeg fikk mye bedre søvnvaner selv etter å ha gått igjennom livet mitt og virkelig sett på vanene mine. Dette er det legemiddelindustrien IKKE vil at du skal vite, fordi de vil at du skal stappe i deg sovetabletter istedenfor. Dette er også en måte folk blir alkoholikere og narkomane på fordi de for eksempel trenger å røyke hasj for å få sove. Men hele den normale livsstilen nå om dagen er lagt opp til å gi folk søvnproblemer. EXPOSE the medicine industry. De er bare ute etter å selge folk druger for absolutt alt uten å virkelig gå igjennom livet ditt verken for årsaken til psykiske plager eller søvnproblemer, de vil bare selge deg lykkepiller og sovemedisin uten å engang ha sett på mulige årsaker. Så folk blir avhengige av sovemedisin før de i det hele tatt har fått lagd en oversikt over hva de gjør og ikke gjør. Norge er det landet i verden som drikker mest kaffe i gjennomsnitt på 6 kopper dagen, og det er noe man egentlig ikke bør drikke etter 17.00 i det hele tatt, og man kan også være hypersensitiv. Men folk chugger ned kaffe, energidrikker og Cola sent om kvelden. Og det er helt på tryne. Folk trenger å lære seg at kroppen har en indre klokke som blir påvirket av lys, som er skapt av evolusjonen og mer om kroppen sin. Fordi dette er helt ellevilt dumt og folk går fem på på det leger og sånt som så å si er narkolangere sier med en gang på grunn av at de misbruker sin autoritet. Men det finnes mange dårlige leger der ute, og det finnes nok mange som får returprovisjon under bordet fra legemiddelindustrien. Og målet deres er å gjøre alle oss til pilleetende arbeidsmaur-zombier. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Så hele legemiddelindustrien går rundt fordi det er en verdensomspennende konspirasjon for å få folk til å sove for lite? Lenke til kommentar
Gjest member-455415 Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Flott. Da slipper vi kanskje å høre disse kjedelige folka skryte av hvor lite søvn de trenger. Det er tvilsomt at det vil endre seg raskt, fordi for de som ser verst på dette så er jo nesten det å sove som å misbruke heroin og ruse seg. Så man "ruser seg" på søvn i deres øyne. Når de på toppen av kaka er dem som har de usunne vanene selv. Men sånn er Ola Nordmann. Han har ikke engang fått med seg at vi lever i et samfunn der folk jobber skiftarbeid, så bare ved å være våken sent om kvelden eller oppholde deg i byen på dagen så antar Ola og Kari Nordmann at du må være arbeidsledig. Det er faktisk så ille at det å oppholde seg i Oslo på dagen i ukedagene ikke er hyggelig engang, fordi det er bare damer med barnevogner og pensjonister som er "akseptert". Det sier mye om samfunnet vårt. Lenke til kommentar
Øystein Risø Nilsen Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Står ovenfor en folkehelsekatartofe?...vi er midt oppe i..allerede. Vår hjerne er forlengst blitt alvorlig skada av ´de vestlige livsrutiner og -idealer´.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå