Gå til innhold

Får ikke full internett hastighet med Asus RT-AC68U.router.

Bmwtic

Anbefalte innlegg

Heisann.  

Jeg har 500/50 linje fra Canal Digital, men jeg sliter med å oppnå full hastighet via min router, som da er Asus RT-AC68U. Trekker jeg kabel rett fra modemet, så får jeg 500mbit uten problemer. Går jeg via router, med kabel, så får jeg maks 320mbit i ned hastighet. 

Jeg har deaktivert QoS og dette hjalp meg med å gå fra max 200mbit til nå 320. 

Er det noen spesielle innstillinger som må gjøres for å kunne få full ytelse? 

Mvh

Endret av Bmwtic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Heisann.  

Jeg har 500/50 linje fra Canal Digital, men jeg sliter med å oppnå full hastighet via min router, som da er Asus RT-AC68U. Trekker jeg kabel rett fra modemet, så får jeg 500mbit uten problemer. Går jeg via router, med kabel, så får jeg maks 320mbit i ned hastighet. 

Jeg har deaktivert QoS og dette hjalp meg med å gå fra max 200mbit til nå 320. 

Er det noen spesielle innstillinger som må gjøres for å kunne få full ytelse? 

Mvh

Hei. Jeg har samme linje og samme router koblet til technicolor modem fra CD. Får full pupp her uten problem. Jeg bruker denne firmwaren: 

https://www.snbforums.com/threads/fork-asuswrt-merlin-374-43-lts-releases-v28e2.18914/ som er en fork av merlin fw

Lenke til kommentar

Ville satt den routern til å kun håndere trådlaust, også deaktiverer du dhcp og kobler den til via Lan port, eller setter den som reint AP. 

Det er vel et dårlig forslag. Modemet til CD har hverken DHCP eller NAT, det er kun et modem.

Vil heller foreslå oppdatering av firmware, f.eks. Merlin. Og resett ruteren før oppdatering for å unngå å få med eventueller bugs.

Lenke til kommentar

Ville satt den routern til å kun håndere trådlaust, også deaktiverer du dhcp og kobler den til via Lan port, eller setter den som reint AP. 

Hvorfor ville du det?

Unngå dobbel NAT. 

Men om ISP din sin boks ikkje har router funksjonalitet så kan du ikkje gjere det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...