KnutValentino Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) Idag var jeg hos legen grunnet maveproblemer. Fordi jeg har Emetofobi så sa jeg helt klart ifra på forhånd at Gastroskopi var helt uaktuelt. Legen foreslå da å gjennomføre undersøkelsen under narkose. Dette gikk jeg med på. Mitt spørsmål til dere er da, først og fremst til dere som selv har gjennomført denne undersøkelsen under narkose: - Hvilke(t) medikament(er) er vanligst å benytte for å legge pasienten i narkose før en slik undersøkelse? Ketamin? For øvrig så kan jeg nevne at det aldri kommer til å være på tale om å bli gitt sterke beroligende medisiner (Benzodiazepiner). Jeg skal være helt bevisstløs. Endret 11. oktober 2017 av KnutValentino Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Ring sykehuset som skal utføre undersøkelsen og spør, så får du direkte og konkret svar. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) Det vanligste er nok thiopental, propofol, eventuelt ketamin, sammen med muskelavslappende. Det finnes en hel rekke barbiturater, du må jo neste høre med legen, eventuelt den som skal utføre anestesien, hva de ønsker å bruke. Endret 11. oktober 2017 av adeneo Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Jeg brekker meg så fort jeg prøver å børste bakdelen av tunga mi, de ga meg valium intravenøst og det funket like godt som narkose, husker ikke en dritt. De gir deg så mye så fort at du blir helt borte. Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Jeg brekker meg så fort jeg prøver å børste bakdelen av tunga mi, de ga meg valium intravenøst og det funket like godt som narkose, husker ikke en dritt. De gir deg så mye så fort at du blir helt borte. Da må du virkelig ha blitt gitt mye Valium og vært veldig heldig. Og selv om du ikke husker noe av undersøkelsen så betyr ikke det at undersøkelsen opplevdes som smertefri. Det er til og med de som brekker seg når de får Midazolam. Et Benzodiazepin som er så potent at det er kun Helsepersonell som har lov til å gi det (du får det ikke på resept). Det er heller ikke uvanlig at man blir totalt traumatisert av en slik behandling, spesielt fordi det altfor ofte skjer at sykepleierne holder deg fast og nekter deg å dra ut slangen når smerten blir uutholdelig. Endret 12. oktober 2017 av KnutValentino Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Det opplevde ikke jeg. Vi prøvde uten noe først og kun litt bedøvelsesspray, da stoppet de med en gang jeg begynte å brekke meg, de holdt hendene mine nede mens jeg var på valium (jeg husker ikke, ble fortalt dette av en person som var med meg) men det var fordi jeg prøvde å dra ut slangen mens den var inne, og hvis du river noe sånt ut kjapt og med mye kraft kan du faktisk bli alvorlig skadet, noe som er grunnen til hvorfor de ser det nødvendig at du holdes fast istedenfor at du river opp halsen din. Fikk ikke for mye ellerno. De tok vekta mi og greier, ga meg først en injeksjon, begynte å bli rar av den, så en til og da var det natta for meg til jeg fikk noe som motvirket valiumen. Selv da sov jeg på observasjonen i ca en time eller to før jeg dro. Valium er ikke svake greier fant jeg ut av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå