Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Netopia 3351 - nytt Firmware...

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Jeg oppgraderte firmware via endring.ngt.no fordi jeg skulle åpne en port for å bruke Shareaza...

Dermed oppdaterte jeg til 8.2r2 firmware til min Netopia 3351...

Etter dette har ruteren begynt å bli idiotisk.

DSL Sync detter ut ca. minst 1 gang pr. time i et par sekunder også kommer den tilbake igjen.

Det betyr at forbindelsen min detter ut ca. 1 gang pr. time og det er VELDIG irriterende...

Jeg tror dette kan ha noe med firmwaren å gjøre...

Noen forslag? Må jeg få ny ruter av NGT?

WTF!!

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Den metoden legger ikke inn den gamle firmwaren. Den bare gjenoppretter oppsettet av den firmwaren jeg allerede har.

Det må være noe galt når den viser min rate som 1664/352 Kbps etter at den på gamle firmware viste 1664/512 Kbps...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jeg ringte NGT nå istad og de sender meg ny ruter. Han sa at det enten kunne være det, eller at linjen min hadde forandret seg.

Men, siden alt skjedde etter firmware ble oppdatert, så har jeg en STOR mistanke om at det er ruteren som står bak feilen.

Jeg kan bruke linja som normalt, men DSL Sync detter ut på tilfeldige tidspunkt.

Her er et eksempel:

13.44

13.48

14.00

14.23

14.31

15.19

Disse er tider i løpet av litt over en time hvor DSL Sync datt ut.

Dermed blir forbindelsen helt brutt i 5-10 sekunder alle disse gangene, hver time...

Nå håper jeg at en ny ruter løser problemet, så skal jeg ALDRI tukle med firmwaren igjen!

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem og samme ruter (3351), kontaktet NGT men til ingen nytte, fikk beskjed at det var nettverket mitt som var problemet, fikk da låne en Netopia 4542 av en kompis, da funket alt helt fint :thumbup: . Kontaktet da NGT nok en gang og etter mye om og men fikk jeg tilsendt en ny ruter (Netopia 4542).

Nå funker alt som bare juling. :thumbs:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jeg tror det er sikkert sentralen min som ikke støtter den nye firmware versjonen av 3351, det er min hypotese iallfall. Jeg kan umulig tro at linjen min plutselig ble dårlig, samtidig som jeg oppgraderte firmwaren på ruteren... det hadde bare vært et alt for usaklig sammentreff.

Hmm, kanskje jeg skal prøve en 4542... :D

Jaja, får ny ruter snart, får håpe den duger... og håper at den ikke kommer med 8.2r2 firmware...

Lenke til kommentar

skal prøve på det samme.Det med firmware.Fikk bare en hygglig dame hos support som nedgraderte firmwaren min på routern. :)

Så nå jeg kommer hjem fra jobb, så skal jeg sjekke.

Hadde kanskje ikke gjort noe å fått en ny version av netopia.julegave fra ngt? :thumbup:

Men skal huske og si ifra hvis det funker. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Nedgraderte hun firmwaren din?? Hmm. Trodde ikke de gjorde slikt! Fra Netopia sin side er det slik at man ikke tillater dette...

Det hadde jo vært genialt om han jeg snakka med gjorde dette... da kunne det vært fiksa i dag! Hehe.

Ja ja, får ny ruter om et par dager.

Håper at alt ordner seg da...

Men jeg venter spent på hva skjer med deg etter nedgradering!

Lenke til kommentar

de er vel lei av maset mitt :p har hatt montør i sentralen og hjemme.

Ifølge ngt så "friskemeldte" montøren sentralen og linjene. Eneste idiotiske jeg med montør, var at han skulle prøve på noe i sentralen.Også dro han.Han ringte ikke,eller sa ifra på noen måte hva han hadde gjort.jeg jobber med tele\nettverk i sjøforsvaret.Så hadde vært litt greit og vite hva han hadde gjort. Men som sagt han jobber jo for telenor.Og de maser på oss hele tida om å komme inn i sentraler osv :dribble:

Kanskje derfor han ikke gjorde noen ting...

Menmen. får se da.Håper det funker for deg med ny router.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Så nedgradering funka altså?

Har du 8.0.9 firmware altså?

Hvis det er det du fikk, da hadde jeg sannsynligvis rett.

Nei, har ikke fått den enda, håper å få den på mandag.

Spørs om de hadde noen på lager, hvis de hadde det, får jeg den helt sikkert på mandag.

Håper nå inderlig at jeg får en 8.0.9 firmware...

Men si meg hvilken firmware du har.

Bare logg på ved telnet 10.0.0.1 i Run... står hvilken firmware det er rett når man logger inn på toppen av skjermen.

Lenke til kommentar

har Netopia 3351 v8.0.9_EN.

Men tror det var tull at det funka alikevel.har tryna noen få ganger nå.Kanskje jeg skal få prøvd forslaget til en annen her på forumet og få tak i en 4542.Er litt lei av å driver og foreslå ting for ngt hele tida.er det ikke dem som skal gi meg support a ? ikke sjekke linjene hele tida... hehe

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Hmm...

Det var pussig.

Ja, jeg har ikke fått den nye ruteren enda, så jeg kan ikke si noe foreløpig.

I og med at alt gikk i dass for meg rett etter oppgradering av firmware, håper jeg at det er det som forårsaket feilen som foregår.

I det siste har ruteren vært snillere, har gått lengre tid uten å hoppe ut, men når den gjør det, da gjør den det gjerne 4 ganger på 10 minutter...

Nei, dette syns jeg var litt teit. Kanskje jeg bør kjøpe en 4542 i USA og prøve meg med den hvis den nye 3351 ikke funker... hehe. Kan jo alltids selge den til fortjeneste her i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...