NTB - digi Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Nordea og Vipps inngår samarbeid – konkurrent legger ned Lenke til kommentar
Suppen Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) Det er i dag én ting som hindrer meg i å bruke Vipps, og det er at den absolutt krever tilgang til kontaktlisten og til å administrere telefonanrop. Prøver jeg å deaktivere dette, nekter appen å gjøre noe som helst, og bare avslutter. MobilePay ønsket også tilgang til kontaktlisten, men falt tilbake på å spørre etter hvilket nummer man ville sende til om den ikke fikk det. Jeg kontaktet Vipps angående dette. Svaret er som følger: Det er også fra vår side ønskelig at bruker selv kan styre dette, men for Android telefoner kommer vi pr. idag dessverre ikke utenom. Vi skulle gjerne hatt tilsvarende løsning som det er på iOS og WP hvor man selv kan administere dette.Vi håper at det i fremtiden kan bli åpnet for en slik mulighet også for Android. Vipps kon i mai 2015. Android 6, som var første android man kan styre individuelle rettigheter pr. app i, kom i oktober 2015. Svaret er altså totalt bullshit. MobilePay kom i 2013, og har dette på plass. Det å legge inn kode som sjekker om appen har disse rettighetene skal heller ikke påvirke appen på eldre versjoner av Android. Det er helt uaktuelt for meg å bruke Vipps før dette er fikset. Jeg brukte MobilePay, men det kan jeg åpenbart ikke gjøre særlig mye lenger Endret 11. oktober 2017 av Suppen 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Vinneren tar alt. Og taperne er: MobilePay, mCash, Valyou. Er det flere? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Vinneren tar alt. Og taperne er: MobilePay, mCash, Valyou. Er det flere? Brukerne muligens? 2 Lenke til kommentar
StigVidar Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) Vinneren tar alt. Og taperne er: MobilePay, mCash, Valyou. Er det flere?Brukerne muligens? Ja, brukerene. Dette er mangler i Vipps i forhold til Mobilepay slik jeg ser det. Og det er sendt til Vipps 1. Biometrisk innlogging på Android. 2. Kunne betale inn beløper på oppgjør når som helst og ikke være avhengig av at alle utgifter er lagt til. Det gjør det mulig å gjøre opp f.eks. dyre billetter i forkant av en tur og så kan en fortsette med å legge inn utgifter på et senere tidspunkt. 3. Ingen tidsbegrensing på oppgjør. Hvorfor i all verden har dere implementert at folk må gjøre opp innen en tidsfrist???? Og attpåtil ikke får vite om at det faktisk er en tidsfrist????? 4. Rydd opp i brukergrensesnittet i appen. Knapper som "Gjør opp" og "Oppgjør" er forvirrende. Hvem vet forskjell på disse to knappene med omtrent likegyldig tekst? 5. Kunne forespørre beløp til flere betalere og ikke kun en. Og ha mulighet for å dele beløp mellom betalere, meg selv inkludert. Endret 11. oktober 2017 av StigVidar 7 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Vinneren tar alt. Og taperne er: MobilePay, mCash, Valyou. Er det flere?Brukerne muligens? Ja, brukerene. Dette er mangler i Vipps i forhold til Mobilepay slik jeg ser det. Og det er sendt til Vipps 1. Biometrisk innlogging på Android. 2. Kunne betale inn beløper på oppgjør når som helst og ikke være avhengig av at alle utgifter er lagt til. Det gjør det mulig å gjøre opp f.eks. dyre billetter i forkant av en tur og så kan en fortsette med å legge inn utgifter på et senere tidspunkt. 3. Ingen tidsbegrensing på oppgjør. Hvorfor i all verden har dere implementert at folk må gjøre opp innen en tidsfrist???? Og attpåtil ikke får vite om at det faktisk er en tidsfrist????? 4. Rydd opp i brukergrensesnittet i appen. Knapper som "Gjør opp" og "Oppgjør" er forvirrende. Hvem vet forskjell på disse to knappene med omtrent likegyldig tekst? 5. Kunne forespørre beløp til flere betalere og ikke kun en. Og ha mulighet for å dele beløp mellom betalere, meg selv inkludert. Håper dette kommer snart i Vipps. Lenke til kommentar
janbth Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Det er i dag én ting som hindrer meg i å bruke Vipps, og det er at den absolutt krever tilgang til kontaktlisten og til å administrere telefonanrop. Prøver jeg å deaktivere dette, nekter appen å gjøre noe som helst, og bare avslutter. MobilePay ønsket også tilgang til kontaktlisten, men falt tilbake på å spørre etter hvilket nummer man ville sende til om den ikke fikk det. Jeg er helt enig, og har tenkt nøyaktig det samme. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Da venter jeg bare på at Vipps blir slått sammen med den svenske varianten, sånn at nordmenn og svensker kan gjøre business. Er det noen som husker hva den heter. Flux? Strax? Strex? Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Har Vipps / DNB sluttet å sende beskjed til Facebook hver gang man åpner appen? Kastet både Vipps og DNB på dør i 2015 på grunn av dette. 1 Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Da venter jeg bare på at Vipps blir slått sammen med den svenske varianten, sånn at nordmenn og svensker kan gjøre business. Er det noen som husker hva den heter. Flux? Strax? Strex? Swish. Men, jeg synes det er interessant at det nå er én dominerende aktør i hvert av de skandinaviske landene. Vil noen prøve å kjøpe opp de andre? Lenke til kommentar
petterP9 Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Vinneren tar alt. Og taperne er: MobilePay, mCash, Valyou. Er det flere? Er MobilePay en taper? Utvikling av appen er ikke tapt, da det fortsatt er den største mobilbetalingsappen i Danmark. Er vel bare administrasjon, markedsføring og driftskostnader forbundet til den norske driften som er tapt. De prøvde å kapre kunder ved å ikke ta gebyr ved vennebetalinger, men ble matchet med en gang. Er vel ikke lenge før det blir lagt på igjen nå som konkurrenten forsvinner. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Dette er en tragedie. Jeg har vært strålende fornøyd med mCash og MobilePay og så for meg å bruke dette i all overskuelig fremtid. Vipps derimot, nei tak. Det har vært veldig kjekt å handle dagligvarer med mCash og MobilePay, nå står man altså der med lua i hånda igjen. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Har egentlig ikke noe imot å bruke Vipps som sparebank kunde, men irriterer meg litt over at det ikke skjer noen transaksjoner i helgene, eller på ettermiddagen. Bruker jeg mobilbank, så går det på sekundet når jeg overfører til en annen med sparebanken uansett om det er natt eller helg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Og så var vi i gang igjen: http://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2017/10/Vipps-nede-igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Da venter jeg bare på at Vipps blir slått sammen med den svenske varianten, sånn at nordmenn og svensker kan gjøre business. Er det noen som husker hva den heter. Flux? Strax? Strex? Swish. Men, jeg synes det er interessant at det nå er én dominerende aktør i hvert av de skandinaviske landene. Vil noen prøve å kjøpe opp de andre? Det er nok bare et tidsspørsmål før det skjer. Vi er en del over i Sverige og ser at markedet skriker etter en løsning som virker over landegrenser. Hvis ikke de tar grep, så kommer utlendingene og gjør rent bord. Lenke til kommentar
Bjarne Nilsson Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Dette er en tragedie. Jeg har vært strålende fornøyd med mCash og MobilePay og så for meg å bruke dette i all overskuelig fremtid. Vipps derimot, nei tak. Det har vært veldig kjekt å handle dagligvarer med mCash og MobilePay, nå står man altså der med lua i hånda igjen. Så lenge det ikke er mulig å betsle en mcash bruker fra mobilrpsy etc foretrekker keg faktisk at det er en løsning og ikke 3-4, var irriiterend en stund, hver gang man hadde instalert en app regustrert og aktivert, og skulle betale til neste person hadde de selvsagt kunkurentens løsning og ville så klart ikke gi ut babk komto nyummret sitt, resultat spleising på regningen på byen tok evigheter. Og ha kun en tillbyder er selvfølgelig mindre hekdig for konkurransen,men man unngår durr med en drøss apoer dom man bate bruker en skjelden gang, Er vipps for dyrt får. An ta seg bryderiet med o overbevise folk om å gi deg konto nummtet sitt å gjøre overføringen vis mobilbsnk, ok det jan ta tid dpes i helger men det er grattis, at ting er praktisk har også en verdi, hva den verdien er er op till den enkelte å vurdere. Jeg så noen over nemte ønske om samarbeid med Swish slik at normenn å svensker kan betale versndre, jeg støtter det fult ut, spør di meg burde EU på bsnen å få interoprabilitet mellom alle mobile betslings plarformer (iallefsll alle ptp platformer), nå som folk reser så mye og bor mer eller mindre remporerrt all over the place Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Jeg bruker MobilePay til å betale i butikk. Overføringer er uinteressant. 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Ser frem til Vipps får støtte for BanAxept. Da slipper man å bruke kredittkort. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 (endret) Kontanter foretrekkes, men de bør desinfiseres for tarmbakterier. Fordelen med MobilePay er at man betaler vha Bluetooth og slipper å berøre bakterieinfiserte betalingsterminaler. Endret 12. oktober 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Djn Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 (endret) Kontanter foretrekkes, men de bør desinfiseres for tarmbakterier. Fordelen med MobilePay er at man betaler vha Bluetooth og slipper å berøre bakterieinfiserte betalingsterminaler. Hvordan forholder du deg til NFC-betaling med kort? Da er du nede på litt plast/plast - kontakt, og betalingskortet burde vel være greit nok å tørke over med noe sprit. Endret 13. oktober 2017 av Djn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå