Fjellasse Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Hei Er ny på nettet og trenger litt hjelp. Bygger hytte på fjellet og har kjøpt et IP kamera fra D-Link DCS-4602EV Skal bruke det for og se framdriften etc. Jeg kan logge meg inn når jeg er på fjellet, men ikke hjemmenfra Trenger hjelp til hvordan sette opp port forward Har en ICE router 4G med ip 192.168.0.1 IP kamera har IP 192.168.0.5 Er der noen som har en oppskrift for nybegynnere på feltet som kan deles Takker Lenke til kommentar
blinc Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Port forward setter du opp i ruteren. Lag en fixed ip til kameraet. Men du er klar over at du ikke kan bruke LAN adressen for tilgang fra internett? Lenke til kommentar
Fjellasse Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Port forward setter du opp i ruteren. Lag en fixed ip til kameraet. Men du er klar over at du ikke kan bruke LAN adressen for tilgang fra internett? Hei Jeg har lite data erfaring innen ruter og IP kamera Når jeg logger meg inn på kamera når pc er tilkoblet ruter, bruker jeg ip adressen 192.168.0.5. Da får jeg opp innloggings vinduet Men når jeg logger meg inn på ICE ruter står der port forward IP adresse........, Port Range......... protocol TCP&UP. Ip adressen er vell 192.168.0.5 som kamera har , men hvilken port ?? Når jeg logger inn på kamera står der UPnP forward port 1024 HTTP port...80 HTTPS port ...443 Her detter jeg av og har prøvd ulike ting Trenger litt spesifikke tall og hvordan jeg løser dette, da alt dette er nytt for meg Takker Lenke til kommentar
blinc Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Hvis du finner ut spesifikt hva ruter du har kan jeg hjelpe deg mer konkret. Men uansett er fremgangen slik: 1. Sett opp en fixed ip adresse til kameraet 2. Sett port forward til 80 , både tcp og udp 3. Sett opp ddns (tipper dlink gir en tjeneste her; sjekk https://www.dlinkddns.com) Lenke til kommentar
QoP Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) Tror det aller første du må gjøre er å ta kontakt med ICE og få hjelp der for å få en offentlig IP på "internettsiden" av ICE-Routeren Som standard gir de ikke offentlig IP til kundene sine lengre. (Var i iallefall slik sist jeg sjekket) - Men tror du kan få dette ved å betale noen kr. i mnd. Er du heldig så kanskje de har en god brukerveiledning til deg også! Har du ikke offentlig IP kan du bare glemme å få tilgang til det utenfra , med mindre du kan benytte deg av D-Link sin skytjeneste for kameraer. https://www.mydlink.com/content/productfamily Endret 11. oktober 2017 av QoP Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Ekstern IP finner du ved å google "my ip" mens du er tilkoblet routeren fra ICE.net. Alle ting som er tilkoblet internett har en IP-adresse. Enten v4 eller v6. Du skal henvise portene 80, 443 og 1024 til lokal IP 192.168.0.5. Lenke til kommentar
Fjellasse Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Hvis du finner ut spesifikt hva ruter du har kan jeg hjelpe deg mer konkret. Men uansett er fremgangen slik: 1. Sett opp en fixed ip adresse til kameraet 2. Sett port forward til 80 , både tcp og udp 3. Sett opp ddns (tipper dlink gir en tjeneste her; sjekk https://www.dlinkddns.com) Hei Ligger ved 3 vedlegg der ene er DlinkDDNS og Kamera og Ruter, men får fortsatt dette ikke til Har du noen gode tips her Lenke til kommentar
Fjellasse Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2017 Hei Er der noen som har flere tips i denne saken, da jeg ikke har greid og løse problemet Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå