Gunnar Fagerli Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 "Endestasjonen" Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Ja dette er eksempel på hvor gale menesker kan bli. Har selv vært der og ingen bilder klarer å få frem det å være der. Oplysende flotte bilder. Lenke til kommentar
sussss Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Kender desværre ikke rigtig noget til den historie ..men fint billede med god dybde her Vh Suss Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Kender desværre ikke rigtig noget til den historie ..men fint billede med god dybde her Vh Suss Takk til jarle-60 og susss. Setter inn v3 og v4 for å illustrere historien litt bedre. V3 viser vaktrommet i blokk 11 - "Dødsblokken" i Auswitch, 3 km unna Birkenau. Selv om de fleste massemordene fant sted i Birkenau, ble det på gårdplassen utenfor "Dødsblokken" skutt flere tusen. V4 viser togvogn hvor menneskene ble fraktet til "Endestasjonen". Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Veldig bra dokumentasjonsserie. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Veldig bra dokumentasjonsserie. Takk! Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Veldig godt dokumententfotos. Likte godt at du la ut de to siste også. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Veldig flotte bilder Gunnar. Godt komponerte. Historien er jo helt grusom, viktig å huske. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Veldig flotte bilder Gunnar. Godt komponerte. Historien er jo helt grusom, viktig å huske. Takk til Fredrik og Helene! Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Siden jeg har omtalt gårdsplassen utenfor "Dødsblokken" i Auswitch og krematorieovnene i Birkenau, legger jeg til to versjoner til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Bilder til ettertanke , min farfar døde underveis marsjerende fra leir til leir . Det var straffen for å ha omdelt illegale aviser og resultatet av at medlemslisten til Kristian Stein kom i tyskernes hender . Min morfar ble torpedert nordvest for Island med forsyninger fra USA til Russland . Så mine bestefedre har jeg aldri møtt . Alec Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 13. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2017 Bilder til ettertanke , min farfar døde underveis marsjerende fra leir til leir . Det var straffen for å ha omdelt illegale aviser og resultatet av at medlemslisten til Kristian Stein kom i tyskernes hender . Min morfar ble torpedert nordvest for Island med forsyninger fra USA til Russland . Så mine bestefedre har jeg aldri møtt . Alec Takk Alec og fordi du delte din familiehistorie! Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg