Lars! Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hallo! Eg holder på med å lage ein heimeside, og eg skal ha nokre nedlastningar på han. Problemet er at eg ikkje ser noken knapp for å legge til ein nedlastning (Eg bruker netscape composer). Ka kan eg gjere for å få ein nedlastning på siden? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Add Url Legg til link holder det, til fila da. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hva bruker du til å mekke siden a? Dreaweaver, FrontPage, n0tepad? Skulle forsåvidt ikke ha noe å si det, men tenkte det var lettere å forklare siden du tydeligvis har lite peil. Du laster opp filen til ditt omårde, deretter linker du til den fra "nedlastingssida" di eller whatever. F.eks sånn; Last ned! Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Hva bruker du til å mekke siden a? Dreaweaver, FrontPage, n0tepad?Skulle forsåvidt ikke ha noe å si det, men tenkte det var lettere å forklare siden du tydeligvis har lite peil. Du laster opp filen til ditt omårde, deretter linker du til den fra "nedlastingssida" di eller whatever. F.eks sånn; Last ned! Eg brukar netscape composer! Eg lurte på korleis du får ein fil til å laste seg ned automatisk når du går inn på siden! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hva skal du med det? Er det en filmsnutt? Er det noe annet enn det, vil jeg ikke vise deg hvordan du gjør det, fordi det er ekstremt irriterende. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Hva skal du med det? Er det en filmsnutt?Er det noe annet enn det, vil jeg ikke vise deg hvordan du gjør det, fordi det er ekstremt irriterende. Eg held på med ein cm(championship manager)side, og eg skal ha nokre nedlastningar. F.eks. skal det gå ann å laste ned taktikker. så, eg lager ein link på taktikksiden som sier: last ned. Når du trykker på den kommer det opp en side, og så starte nedlastingen. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det er bare å legge til en link... så godt som alle filer blir lastet ned og ikke vist i weblesere. Unntak er htm html og en del medie filer hvis det er definert. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 F.eks. skal det gå ann å laste ned taktikker. så, eg lager ein link på taktikksiden som sier: last ned. Når du trykker på den kommer det opp en side, og så starte nedlastingen. HVA i all verden er vitsen med at det kommer opp en ekstra side som autostarter nedlastingen da? Kan du ikke bare lenke direkte til fila, så kommer nedlastingsboksen opp? Ikke noe poeng i å utsette besøkende for undøvendig mye html-nedlasting, er det vel? Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 F.eks. skal det gå ann å laste ned taktikker. så, eg lager ein link på taktikksiden som sier: last ned. Når du trykker på den kommer det opp en side, og så starte nedlastingen. HVA i all verden er vitsen med at det kommer opp en ekstra side som autostarter nedlastingen da? Kan du ikke bare lenke direkte til fila, så kommer nedlastingsboksen opp? Ikke noe poeng i å utsette besøkende for undøvendig mye html-nedlasting, er det vel? Du har sikkert rett! Er det bare å lenke til mappen som skal lastes ned? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 du kan ikke lenke til mapper for nedlasting. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 du kan ikke lenke til mapper for nedlasting. Eg meinte komprimerte mappar! Tusen takk for alle svara eg har fått! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Du kan strengt tatt lenke til mapper og, om serveren har "directory indexes" men du kan ikke linke slik at en laster ned hele mappa på en gang. Zip, rar, ace osv filer (komprimerte mapper) funker kjempefint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå